Pivot Skrevet 2. november 2021 #121 Skrevet 2. november 2021 RunM skrev (Akkurat nå): Prosentmessig langt færre. Og det er det som teller. Som teller for hva? Skal man lukke øynene for resten av informasjonen som tallene kan gi oss? Man sammenligner jo tallene på forskjellige måter for å hente ut bestemt informasjon. Uvaksinerte blir oftere smittet relativt sett, men beveger du deg ut på gaten er det dobbelt så stor sjanse for å møte på en smittet fullvaksinert sammenlignet med en smittet uvaksinert. Mye informasjon i begge fremstillinger. 6
Example Skrevet 3. november 2021 #122 Skrevet 3. november 2021 Pivot skrev (6 timer siden): Det er veldig mange vaksinerte som blir smittet og. Mange flere enn uvaksinerte rent tallmessig. Ja, at dere vil dra med dere en del eldre med dårlig effekt av vaksinene med i dragsuget, er det ingen som tviler på. 5
Example Skrevet 3. november 2021 #123 Skrevet 3. november 2021 zemer skrev (6 timer siden): Vi sørger for det? Vi tester etter utenlandsreiser. Vi tester hvis vi har nyoppståtte symptomer. Vaksinerte kan gå rett på jobb på ett sykehus med feber! Spør om de må teste, nei de er jo vaksinert! Dette strider også imot våre egne retningslinjer. Skjønn det den som kan. Har ei nå som er på ferie, besøker flere land med mye smitte, rett på jobb. Hvem tar smitten med seg? Den vaksinerte som går rett på jobb eller den uvaksinerte som tester seg og holder seg hjemme? Jeg ble forkjøla måtte teste 5 ganger før jeg kom på jobb,(siste etter 10 dager) mens den vaksinerte fikk jobbe med feber? Dette på ett sykehus! Ikke alle eldre tåler en forkjølelse heller. Veldig vanskelig å diskutere mot dine anekdotiske "bevis". Hadde du dog brydd deg virkelig om å ikke dra med deg smitte inn på sykehuset, så hadde du tatt vaksinen. 5
Pivot Skrevet 3. november 2021 #124 Skrevet 3. november 2021 (endret) Example skrev (3 timer siden): Ja, at dere vil dra med dere en del eldre med dårlig effekt av vaksinene med i dragsuget, er det ingen som tviler på. Hvem er "dere"? Det er ikke bare eldre fullvaksinerte som blir smittet... Dessuten driver de vaksinerte smitten videre selv. https://www.nrk.no/vestland/stort-smitteutbrudd-pa-siljuslatten-sykehjem-i-bergen-_-elleve-beboere-er-smittet-1.15603797 Endret 3. november 2021 av Pivot 7
zemer Skrevet 3. november 2021 #125 Skrevet 3. november 2021 Example skrev (1 time siden): Veldig vanskelig å diskutere mot dine anekdotiske "bevis". Hadde du dog brydd deg virkelig om å ikke dra med deg smitte inn på sykehuset, så hadde du tatt vaksinen. Har jeg symptomer så er jeg hjemme. For å dra med meg smitten må jeg først bli smittet. 9
*luna* Skrevet 3. november 2021 #126 Skrevet 3. november 2021 (endret) Både vaksinerte og uvaksinerte kan bli smittet og smitte andre. Slik situasjonen er nå synes jeg både uvaksinerte og vaksinerte bør ta forholdsregler for å prøve å unngå smittespredning. https://www.nrk.no/innlandet/28-sjukehusansatte-og-15-pasienter-i-kongsvinger-smitta-av-covid-19-1.15712891 https://www.dagbladet.no/nyheter/bekymret-for-redusert-vaksineeffekt/74512774 Endret 3. november 2021 av *luna* 3
zemer Skrevet 3. november 2021 #127 Skrevet 3. november 2021 *luna* skrev (11 minutter siden): Både vaksinerte og uvaksinerte kan bli smittet og smitte andre. Slik situasjonen er nå synes jeg både uvaksinerte og vaksinerte bør ta forholdsregler for å prøve å unngå smittespredning. https://www.nrk.no/innlandet/28-sjukehusansatte-og-15-pasienter-i-kongsvinger-smitta-av-covid-19-1.15712891 Det da ganske merkelig at en kan gå på jobb selv om en i husstanden har korona så lenge en er vaksinert. Uvaksinerte må holde seg hjemme selv uten symptomer. Hvem sprer smitten da?? 7
Gjest Jon Are Skrevet 3. november 2021 #128 Skrevet 3. november 2021 Example skrev (9 timer siden): Nei, det er en elendig sammenligning. Hvorfor er det det? Antibiotikaresistense bakterier et en stor trussel ..langt flere er døde av det enn corona. Det er svært viktig å forebygge smitte.
Gjest Villfisker Skrevet 3. november 2021 #129 Skrevet 3. november 2021 Example skrev (På 31.10.2021 den 20.08): Det tallet blir nok lavere enn 1 av 10 om det kommer et krav om vaksine. Ikke hvis kolleger støtter hverandre i dette, og nekter å la seg vaksinere.
infectedsopp Skrevet 3. november 2021 #130 Skrevet 3. november 2021 zemer skrev (15 minutter siden): Det da ganske merkelig at en kan gå på jobb selv om en i husstanden har korona så lenge en er vaksinert. Uvaksinerte må holde seg hjemme selv uten symptomer. Hvem sprer smitten da?? Enig. Så lenge alle kan smitte uansett status så burde det være like regler for alle. Synes også det er svært merkelig å slippe testing ved reise, nærkontakt med smittet and so on, mens det stadig kommer frem at fullvaksinerte innlegges og smitter andre.. men nei, KUN uvaksinerte skal få skylden. Hodet stikkes i sanden 13
Elaine Marley Skrevet 3. november 2021 #131 Skrevet 3. november 2021 Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet. Elaine Marley, mod.
Example Skrevet 3. november 2021 #132 Skrevet 3. november 2021 Pivot skrev (9 timer siden): Hvem er "dere"? Det er ikke bare eldre fullvaksinerte som blir smittet... Dessuten driver de vaksinerte smitten videre selv. https://www.nrk.no/vestland/stort-smitteutbrudd-pa-siljuslatten-sykehjem-i-bergen-_-elleve-beboere-er-smittet-1.15603797 Dere er dere som dropper å ta vaksine mot korona. 4
Example Skrevet 3. november 2021 #133 Skrevet 3. november 2021 zemer skrev (8 timer siden): Har jeg symptomer så er jeg hjemme. For å dra med meg smitten må jeg først bli smittet. Du kan rekke å smitte noen før du får symptomer. 4
Anonymus1986 Skrevet 3. november 2021 #134 Skrevet 3. november 2021 1 hour ago, Example said: Dere er dere som dropper å ta vaksine mot korona. En halv million som enda ikke har vaksinert seg. Oppslutningen er ikke bra hos øst-europeere, somaliere og eritrere. 2
Example Skrevet 3. november 2021 #135 Skrevet 3. november 2021 Villfisker skrev (9 timer siden): Ikke hvis kolleger støtter hverandre i dette, og nekter å la seg vaksinere. Jeg vil faktisk tro at helsepersonell, en gruppe som i stor grad har tatt vaksiner, og i stor grad ser konsekvensene av at folk ikke tar de, neppe er veldig motiverte for stå opp for kollegaer som i stor grad tråkker på yrket og jobben de gjør. 6
Gjest Villfisker Skrevet 3. november 2021 #136 Skrevet 3. november 2021 Example skrev (28 minutter siden): Jeg vil faktisk tro at helsepersonell, en gruppe som i stor grad har tatt vaksiner, og i stor grad ser konsekvensene av at folk ikke tar de, neppe er veldig motiverte for stå opp for kollegaer som i stor grad tråkker på yrket og jobben de gjør. Det gjør de ikke. Enkeltindividets kropp blir ikke arbeidsplassens eiendom, av at man jobber i helsevesenet.
Capt. Obvious Skrevet 3. november 2021 #137 Skrevet 3. november 2021 Villfisker skrev (10 minutter siden): Det gjør de ikke. Enkeltindividets kropp blir ikke arbeidsplassens eiendom, av at man jobber i helsevesenet. Nei, men ut fra yrkets art har arbeidsgiver full anledning til å sette krav til arbeidstaker. Og i helsevesenet går den styringsretten ennå litt lenger enn i andre yrker, siden det handler om pasientsikkerhet. Ut fra det kan du jo legge sammen to og to selv. 2
Gjest Villfisker Skrevet 3. november 2021 #138 Skrevet 3. november 2021 Capt. Obvious skrev (3 minutter siden): Nei, men ut fra yrkets art har arbeidsgiver full anledning til å sette krav til arbeidstaker. Og i helsevesenet går den styringsretten ennå litt lenger enn i andre yrker, siden det handler om pasientsikkerhet. Ut fra det kan du jo legge sammen to og to selv. Mulig det, men ingen kan tvinges. Man har et valg.
Example Skrevet 3. november 2021 #139 Skrevet 3. november 2021 Villfisker skrev (35 minutter siden): Det gjør de ikke. Enkeltindividets kropp blir ikke arbeidsplassens eiendom, av at man jobber i helsevesenet. Ikke eiendom, men som arbeidstaker leier man ut kroppen sin til å gjøre en jobb. En uvaksinert kropp er ikke mye verdt som arbeidstaker i helsevesenet nå. 2
Ludovica- Skrevet 3. november 2021 #140 Skrevet 3. november 2021 Villfisker skrev (42 minutter siden): Det gjør de ikke. Enkeltindividets kropp blir ikke arbeidsplassens eiendom, av at man jobber i helsevesenet. Ikke sant. Alle uavhengig av yrke bør aldri miste retten til å ta valg over egen kropp. Det kan være så vanvittig mange forskjellige grunner til at noen ikke ønsker, eller ønsker å vente med å ta vaksiner. For noen mennesker kan det å ta en vaksine være en vanvittig påkjenning. Det er ganske skummelt at man skal se på en hel gruppe mennesker som en enhet fremfor å se at det er flere ulike individer. Jeg har ingenting imot vaksiner, og syns det er skummelt med unyanserte meninger. Enten det viser seg i folk som ønsker tvangsvaksinering, eller folk som sprer skremselspropaganda om vaksiner. Men ingen bør påtvinges en vaksine uansett jobb. 6
Anbefalte innlegg