Gå til innhold

HELSEDIREKTORATET OM UVAKSINERT HELSEPERSONELL: KAN OMPLASSERES

Lana01

Anbefalte innlegg

Villfisker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er nettopp det vi ikke gjør. Om ingen sier noe, er det ingen som holder igjen. Det er på ingen måte for alles beste.

Det er det. Det er et lite mindretall som stritter i mot. Det spørs om flertallet av befolkningen er veldig ivrige på nye runder med tiltak fordi noen har bestemt seg for å ikke bidra.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er skummelt er at det er så mye fake news, og så mye sosial ulikhet i samfunnet at det fins universitetsutdannet helsepersonell som ikke tror på medisinsk forskning. Jeg tror ikke noen forsøker å være slemme, jeg tror ikke det hjelper med kjeft eller tvang. Jeg synes ikke noen bør få sparken. Men jeg mener at omplassering av uvaksinert helsepersonell er greit. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (5 minutter siden):

Jeg tar ikke en vaksine jeg ikke vet nok om. Har derimot god tid til å finne ut mer.

Skal gi deg rett i at det er mye tullete info der ute da. Men det gjelder både folk som er for og imot. 

Jeg tar heller sjansen på å bli smittet, enn å putte noe i kroppen jeg ikke vet hva er, og som ikke kan fjernes senere. 

Du sitter og diskuterer en vaksine du ikke har peiling på.. fordi? Da gjelder det å lese seg opp.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnea27 skrev (8 minutter siden):

Det som er skummelt er at det er så mye fake news, og så mye sosial ulikhet i samfunnet at det fins universitetsutdannet helsepersonell som ikke tror på medisinsk forskning. Jeg tror ikke noen forsøker å være slemme, jeg tror ikke det hjelper med kjeft eller tvang. Jeg synes ikke noen bør få sparken. Men jeg mener at omplassering av uvaksinert helsepersonell er greit. 

Hvor stopper det? Skal kun vaksinerte få gå på kino, restauranter og utesteder? Hva med de som jobber der? Da burde vel de være vaksinerte også? Hva med barnehager og skoler? Barn og ungdom besøker vel også eldre familie medlemmer på sykehjem og sykehus? Hvor skal vi sette grensen?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, zemer said:

Hvor stopper det? Skal kun vaksinerte få gå på kino, restauranter og utesteder? Hva med de som jobber der? Da burde vel de være vaksinerte også? Hva med barnehager og skoler? Barn og ungdom besøker vel også eldre familie medlemmer på sykehjem og sykehus? Hvor skal vi sette grensen?

Du har et valg. Du kan velge hvordan du vil bidra til å bekjempe covid. Du kan velge vaksine, eller du kan velge å holde avstand og bruke smittevernutstyr. Dersom du har rett, og vaksinen ikke hjelper så må vel sikkert også vi andre holde avstand og bruke smittevernutstyr også. For du er vel enig i at det pågår en pandemi og at alle må bidra?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnea27 skrev (Akkurat nå):

Du har et valg. Du kan velge hvordan du vil bidra til å bekjempe covid. Du kan velge vaksine, eller du kan velge å holde avstand og bruke smittevernutstyr. Dersom du har rett, og vaksinen ikke hjelper så må vel sikkert også vi andre holde avstand og bruke smittevernutstyr også. For du er vel enig i at det pågår en pandemi og at alle må bidra?

Tror du ikke vi har bidratt og forsatt gjør det? Bruker munnbind hver dag jeg, vet om flere fullvaksinerte som gjør det og. Jeg spurte om grensene? Hvor setter vi den?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor skal helsearbeidere omplasseres? Hvor er pasientsikkerheten da? Pasienter vil ha kjente sykepleiere som hjelper dem. Skal de da få nye personer å forholde seg til? Dette skaper utrygghet. 

Hvorfor er vaksinerte redde? Stoler dere ikke på sprøyten? Dere er ikke usmittbare selv som vaksinert. Mange ble vaksinert i februar og april. Dette er 6 mnd siden. Nå avtar effekten av vaksinene, siden det er oppbluss. Og er det meldt om økt dødsfall? Dør der daglig mange med Covid nå?

Nei la de få jobbe der de skal. Alle helsearbeidere behøves, vaksinert eller ikke. Nå må dette hysteriet ta slutt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 av 10 helsearbeidere er uvaksinerte i Norge. Ingen kommer til å få sparken, men ja, de kan bli omplassert en periode. Men mest sannsynlig skjer ikke dette, da de fleste steder mangler folk til å jobbe.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (18 minutter siden):

Absolutt, men det vi ser er at de som fikk først vaksine som blir smittet nå. Det kan tyde på at boosterdoser er nødvendig.

Det er også litt alvorlig fordi det er de vi ikke vil skal bli smittet som blir smittet nå, sammen med en haug av uvaksinerte. 

Det betyr ikke at ikke vaksiner er løsningen. 

Vaksiner er en del av løsningen, men ikke hele løsningen. 

Det er ikke bare sårbare fullvaksinerte som blir smittet. 

Uendelig med boosterdoser er ikke positivt, og det er meldt om mange vaksinebivirkninger til nå. Derav bør de unge og friske skjermes inntil man vet mer. De tåler eventuell smitte godt, statistisk sett, og oppnår naturlig immunitet som forhåpentligvis er sterkere enn den man oppnår ved vaksinasjon. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, zemer said:

Tror du ikke vi har bidratt og forsatt gjør det? Bruker munnbind hver dag jeg, vet om flere fullvaksinerte som gjør det og. Jeg spurte om grensene? Hvor setter vi den?

Det handler jo bare om å bekjempe en pandemi. Det handler om best mulig smittevern, ikke noe annet. Jeg gleder meg like mye som deg til at alt er som normalt, men inntil da vil jeg beskytte flest mulig på best mulig måte. Kan vi være enige om det? Jeg har i hvert fall ikke lyst til å bidra til at noen blir alvorlig syke eller dør.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anya66 skrev (2 minutter siden):

1 av 10 helsearbeidere er uvaksinerte i Norge. Ingen kommer til å få sparken, men ja, de kan bli omplassert en periode. Men mest sannsynlig skjer ikke dette, da de fleste steder mangler folk til å jobbe.

Nettopp. Hvor skal de jobbe?? Og hvem skal ta over? Brukere og pasienter må forholde seg til nye pleiere. Dette blir KAOS. La helsearbeidere få jobbe der de skal!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler jo bare om å bekjempe en pandemi. Det handler om best mulig smittevern, ikke noe annet. Jeg gleder meg like mye som deg til at alt er som normalt, men inntil da vil jeg beskytte flest mulig på best mulig måte. Kan vi være enige om det? Jeg har i hvert fall ikke lyst til å bidra til at noen blir alvorlig syke eller dør.

Det vil vel ingen. Jeg bidrar på best mulig måte, men som uvaksinert. Jeg bruker smittevernsutstyr for ikke å spre dette videre om jeg en dag skulle vært smittet.  Hygiene og smittevern er jobben min.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, zemer said:

Det vil vel ingen. Jeg bidrar på best mulig måte, men som uvaksinert. Jeg bruker smittevernsutstyr for ikke å spre dette videre om jeg en dag skulle vært smittet.  Hygiene og smittevern er jobben min.

Det er bra. Men jeg må si at jeg er litt nysgjerrig på en ting, hvem stoler du på? Stoler du f.eks på folkehelseinstituttet eller legene på jobben din? Hva skal til for at du ikke er redd for vaksinen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bra. Men jeg må si at jeg er litt nysgjerrig på en ting, hvem stoler du på? Stoler du f.eks på folkehelseinstituttet eller legene på jobben din? Hva skal til for at du ikke er redd for vaksinen?

FHI anbefaler og vurderer ut fra pågående forskning og fortløpende informasjon i denne sammenheng. Det er ingen som har fasiten. De har feilvurdert før: 

https://www.nrk.no/livsstil/_-en-medisinsk-katastrofe-1.10880384

I tillegg er de jo tydelige på at det er mange ukjente faktorer ved disse vaksinene. Vaksinene har betinget godkjenning, som innebærer kortere observasjonstid mht vaksinenes sikkerhet. Derav kommer informasjon om langvarige bivirkninger etter hvert: 

https://www.google.com/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/far-meldinger-om-langvarige-plager/74430465/amp

AstraZeneca-vaksinen ble jo også omtalt som trygg, og der dukket alvorlige bivirkninger opp først ved massevaksinasjon. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vente til man er sikker på at vaksinen er trygg,  ja vel.. Det vil normalt ta 8 - 12 år med utviklingsarbeid før et legemiddel blir å finne i hyllene. Derav uttesting for bivirkninger. Det kan ta mange år utover dette for å få et godt nok perspektiv over bivirkninger.

Så vil du absolutt ikke ha noe uforutsigbarhet og risiko ved medikamentelt bruk, så drikk kun tran for alt mulig og håp på det beste..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (6 minutter siden):

Vente til man er sikker på at vaksinen er trygg,  ja vel.. Det vil normalt ta 8 - 12 år med utviklingsarbeid før et legemiddel blir å finne i hyllene. Derav uttesting for bivirkninger. Det kan ta mange år utover dette for å få et godt nok perspektiv over bivirkninger.

Så vil du absolutt ikke ha noe uforutsigbarhet og risiko ved medikamentelt bruk, så drikk kun tran for alt mulig og håp på det beste..

Når det gjelder friske barn og unge så mener jeg at man bør avvente med vaksinasjon, ja. Koronavaksinene gir mer bivirkninger enn man er vant til, i følge FHI, og effekten av vaksinene synker i tiden etter vaksinasjon, noe som medfører behov for boosterdoser. Når man samtidig ved at unge og friske sjelden blir alvorlig syke av viruset, så bør man avvente. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pivot skrev (1 minutt siden):

Når det gjelder friske barn og unge så mener jeg at man bør avvente med vaksinasjon, ja. Koronavaksinene gir mer bivirkninger enn man er vant til, i følge FHI, og effekten av vaksinene synker i tiden etter vaksinasjon, noe som medfører behov for boosterdoser. Når man samtidig ved at unge og friske sjelden blir alvorlig syke av viruset, så bør man avvente. 

Enig!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pivot skrev (5 minutter siden):

Og et temmelig ungt menneske vil etter hva jeg vet ikke slite like mye eller få så mye bivirkninger som er merkbare i forhold til voksne mennesker. Sykdomsforløpet ved covid hos eks. en 14 - 15 åring er statistisk uproblematisk. Klassiske bivirkninger er i form av covid symptomer..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og uvaksinert smitter de fint videre.. så hvorfor disse bør fritas har jeg ingen forståelse for dessverre..

Endret av PITTY
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...