IDGAF Skrevet 29. mai 2022 #61 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hun bryter jo ut av dette forholdet før det eskalerer. At hun ikke har noe fornuftig jobb å gå til kan hun jo for selv. Anonymkode: e161d...5b7 At hun ikke har noen jobb å gå til er jo en del av den psykiske volden. Han isolerer jo henne, og 3-åringen kan faktisk ikke være hjemme alene. 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #62 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Livet hennes er jo en direkte konsekvens av hennes dårlige valg. En kan ikke synes synd på folk for slikt. Anonymkode: e161d...5b7 Dette var en utrolig uvitende kommentar. Hun vokser jo opp med utilregnelige og fraværende foreldre. Da får man ingen sunne rollemodeller og hjernen er slik at den gjerne går i kjente mønstre. Faren hennes var jo også voldelig mot moren hennes hvis jeg husker korrekt. Og det har en tendens til å gjenta seg når man selv vokser opp fordi det er det eneste man kjenner til. Hun hadde nok en del utfordringer i forhold til barndommen og da kan det vare vanskelig å ta utdannelse og ha fokuset på rett plass. Hun vokser jo og prøver å komme seg gjennom det, men et godt poeng i serien er jo at man blir sittende fast i smørja hvis man kommer fra dårlige kår. Fordi systemet der er så elendig i mangel på bedre ord. Psykisk vold er like skadelig som fysisk. Vokste selv opp med en psykisk voldelig stefar. Jeg og broren min gikk konstant på nåler og var kronisk redd. Utviklet kronisk angst og dårlig selvbildet som jeg må jobbe med resten av livet. Så som en annen anonym bruker skriver over, er det det serien prøver å ta tak i. Anonymkode: a7b09...971 4 3
IDGAF Skrevet 31. mai 2022 #63 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 30.5.2022 den 1.31): Dette var en utrolig uvitende kommentar. Hun vokser jo opp med utilregnelige og fraværende foreldre. Da får man ingen sunne rollemodeller og hjernen er slik at den gjerne går i kjente mønstre. Faren hennes var jo også voldelig mot moren hennes hvis jeg husker korrekt. Og det har en tendens til å gjenta seg når man selv vokser opp fordi det er det eneste man kjenner til. Hun hadde nok en del utfordringer i forhold til barndommen og da kan det vare vanskelig å ta utdannelse og ha fokuset på rett plass. Hun vokser jo og prøver å komme seg gjennom det, men et godt poeng i serien er jo at man blir sittende fast i smørja hvis man kommer fra dårlige kår. Fordi systemet der er så elendig i mangel på bedre ord. Psykisk vold er like skadelig som fysisk. Vokste selv opp med en psykisk voldelig stefar. Jeg og broren min gikk konstant på nåler og var kronisk redd. Utviklet kronisk angst og dårlig selvbildet som jeg må jobbe med resten av livet. Så som en annen anonym bruker skriver over, er det det serien prøver å ta tak i. Anonymkode: a7b09...971 Dessuten skulle hun jo til college, men hun ble uplanlagt gravid. Tviler på at typen hadde vært villig til å flytte eller på noen som helst måte tilpasse seg eller hjelpe henne så hun/de kunne dratt dit. Så hva skulle hun gjøre? Passe en baby, forsørge seg og babyen OG studere samtidig? Det er snakk om USA her, ikke Norge. Og ja, man kan si at det er et «dårlig» valg å få barn så tidlig i livet før man kan forsørge det. Men abort er ikke for alle, og uhell skjer. Det er jo ikke akkurat slik at de hiver prevensjon etter ungdommen i USA. 1
Ninish1991 Skrevet 31. mai 2022 #64 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 11.2.2022 den 9.34): Jeg og venninna mi syntes ikke denne var så bra, og skjønte ikke helt alle de positive anmeldelsene. For det første er det jo ikke særlig vold akkurat, hverken fysisk eller psykisk? Fikk nesten ikke med meg noe. Han er glad i, og flink med datteren. Han prøvde å begynne å jobbe og bli bedre. Alle rundt henne ville jo hjelpe henne, usedvanlig mange. Men hun ødelegger jo de fleste sjangser hun får. Og hun mente liksom at hun bare kunne ta med seg datteren vekk fra han, fordi HUN skulle studere?! Anonymkode: 923bc...50c Mannen var en alkoholiker😅 Han slo til veggen og ble sint da tok hun ungen fra han, hu ga jo han sjans, men han begynte å drikke igjen og tok med seg ei dame hjem, hvordan kan du mene at han prøvde? Han var bare manipulerende. kanskje du og venninna di ble forelsket i han😅😅 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #65 Skrevet 2. juni 2022 IDGAF skrev (På 31.5.2022 den 9.05): Dessuten skulle hun jo til college, men hun ble uplanlagt gravid. Tviler på at typen hadde vært villig til å flytte eller på noen som helst måte tilpasse seg eller hjelpe henne så hun/de kunne dratt dit. Så hva skulle hun gjøre? Passe en baby, forsørge seg og babyen OG studere samtidig? Det er snakk om USA her, ikke Norge. Og ja, man kan si at det er et «dårlig» valg å få barn så tidlig i livet før man kan forsørge det. Men abort er ikke for alle, og uhell skjer. Det er jo ikke akkurat slik at de hiver prevensjon etter ungdommen i USA. Ja, enig. Det er helt annerledes her, i forhold til USA på mange måter. Anonymkode: a7b09...971 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå