AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #21 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Skulle likt å vite hva som skjedde videre med hun andre fra krisesenteret. Danielle? Anonymkode: c01e7...908 Jeg er ikke ferdig med alle episodene enda, men skuffende hvis vi ikke hører noe mer fra henne. Anonymkode: a7b09...971
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #22 Skrevet 1. november 2021 Jeg begynte tilfeldig å se på denne serien uten å vite noe om den. Har sett hele, syntes den var kjempebra! Anbefales absolutt. Anonymkode: 676b6...aa5 1
Hatsumomo Skrevet 1. november 2021 #24 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Skulle likt å vite hva som skjedde videre med hun andre fra krisesenteret. Danielle? Anonymkode: c01e7...908 Ja, det savnet jeg også. Satt å håpet at vi skulle få et glimt av henne i siste eps. Men sånn er jo det virkelige liv, ikke alltid man finner ut av det. Syntes det var en veldig god og emosjonell serie, binget den i 10 timer alle 10 eps for jeg ble så engasjert. 1
Gramma Skrevet 1. november 2021 #25 Skrevet 1. november 2021 5 minutter siden, Hatsumomo said: Ja, det savnet jeg også. Satt å håpet at vi skulle få et glimt av henne i siste eps. Men sånn er jo det virkelige liv, ikke alltid man finner ut av det. Syntes det var en veldig god og emosjonell serie, binget den i 10 timer alle 10 eps for jeg ble så engasjert. Vi fikk jo vite det? Spoiler De møttes på gata, hun var sammen med mannen sin igjen og det ble awkward stemning. 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #26 Skrevet 1. november 2021 Har sett 2 episoder etter at dere her inne anbefalte den. Hadde heller ikke hørt noe om serien før, men jeg likte det jeg så😀 Anonymkode: ad884...6c6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #27 Skrevet 1. november 2021 Gramma skrev (15 minutter siden): Vi fikk jo vite det? Vis skjult innhold De møttes på gata, hun var sammen med mannen sin igjen og det ble awkward stemning. SPOILER: Spoiler Ja. Hun gikk tilbake tilbake til typen, men skulle likt å se henne tilbake på krisesenteret (Danielle, altså). Anonymkode: c01e7...908
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #28 Skrevet 1. november 2021 Fantastisk fin og hjerteskjærende serie. Og den moren kjenner jeg igjen fra egen nær familie, og serien ga meg en aha-opplevelse på hvordan barna bærer foreldrenes traumer med seg. Jeg visste jo det, men gjennom denne serien skjønte jeg mer av meg selv og min mor, og hva jeg ubevisst har gitt videre til min datter. Denne serien er sterk. Anonymkode: b3365...6e7 1
Gramma Skrevet 1. november 2021 #29 Skrevet 1. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: SPOILER: Hide contents Ja. Hun gikk tilbake tilbake til typen, men skulle likt å se henne tilbake på krisesenteret (Danielle, altså). Anonymkode: c01e7...908 Sånn, ja. Spoiler Ja, det virker som hun valgte å bli hos sin voldsutøver. I alle fall ut seriens tidsforløp. Likte at serien ikke fremstiller relasjonen mellom offer og overgriper helt svart-hvitt. De viste jo veldig godt hvilke mekanismer som gjorde at Alex gikk tilbake til Sean, både fordi hun var sjanseløs i det drittsystemet i USA, men også fordi deres relasjon kunne gi henne trøst og trygghet - inntil han begynte å bruke vold igjen. Og da var hun for nedbrutt til å klare å bryte. 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #30 Skrevet 3. november 2021 Visste ikke at hovedpersonen og moren hennes er mor og datter på ordentlig før jeg leste det nå. Så artig! Først trodde jeg dere mente hovedpersonen og barnet hennes. Anonymkode: 5f679...6e8 1
Sjokopuddingen Skrevet 11. november 2021 #31 Skrevet 11. november 2021 Likte serien kjempegodt! Fikk meg til å virkelig sette pris på det jeg har. Spoiler Syntes det var så leit at det skar seg med fyren fra Tinder, han virket så god i seg🥺 men forstår at livet til hovedrollen var såpass kaotisk at det ikke var plass til en ny fyr i livet hennes. 1
Irja Skrevet 12. november 2021 #32 Skrevet 12. november 2021 Violetta skrev (På 1.11.2021 den 18.38): Synes det er rart at det ikke fokuseres noe på hvordan Maddy opplever å bli flyttet rundt og den evige mangelen på stabilitet. Jeg har riktignok ikke sett den ferdig, men Maddy er jo en i overkant enkel unge å ha med å gjøre. Ingen protester, kun blid og fornøyd. Maddy er jo bare 2 år. Det er vanskelig å få til så mange ekte reaksjoner fra henne, uten at det er skadelig for barnet. Noen barn er veldig "enkle" i den alderen. Ser for meg datteren min kunne reagert helt likt i den alderen.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #33 Skrevet 20. november 2021 Violetta skrev (På 1.11.2021 den 18.38): Jeg har riktignok ikke sett den ferdig, men Maddy er jo en i overkant enkel unge å ha med å gjøre. Ingen protester, kun blid og fornøyd. Men det er gjerne sånn barna blir når de har det som hun. Medgjørlige, "usynlige". For de føler at det er dét mamman har behov for. Anonymkode: 132cc...6fd 2
Violetta Skrevet 20. november 2021 #34 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Men det er gjerne sånn barna blir når de har det som hun. Medgjørlige, "usynlige". For de føler at det er dét mamman har behov for. Anonymkode: 132cc...6fd Ja det er helt sikkert rett.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #35 Skrevet 22. november 2021 Jeg klarer omtrent ikke å se denne jeg. Sikkert noe med å ha levd det livet selv. Da med en 6 uker gammel baby i armene på et krisesenter. Anonymkode: 1a313...04e 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #36 Skrevet 4. februar 2022 Må trekke opp denne tråden slik at kanskje enda flere får med seg denne serien. Jeg ble ferdig med den nå, og det er lenge siden jeg har sett en serie med så gode karakterer. Alle føltes så ekte, og likte godt hvordan ting aldri ble svart/hvitt. Anbefales til alle! Anonymkode: 52cae...627 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #37 Skrevet 11. februar 2022 Jeg likte den veldig godt, men ble også sliten av å se den. Kanskje fordi jeg har mistet filteret mitt litt etter at jeg fikk barn selv, og blir litt for engasjert, men ble bare så frustrert av «ett skritt frem, to til tilbake»-rytmen, og måtte smuglese på Wikipedia for å forsikre meg om at det ikke ble en altfor deprimerende slutt. Men det er vel forsåvidt realistisk i den settingen. Men er litt enig med de andre her ang Maddy - det er kanskje mest fordi alle de andre karakterene i serien er så komplekse og føles som hele personer, at Maddy føles merkelig ufullstendig, som en slags levende dukke, eller nesten en slags rekvisitt, mer enn et levende barn med følelser og personlighet. Anonymkode: f6c4b...5b0 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #38 Skrevet 11. februar 2022 Jeg og venninna mi syntes ikke denne var så bra, og skjønte ikke helt alle de positive anmeldelsene. For det første er det jo ikke særlig vold akkurat, hverken fysisk eller psykisk? Fikk nesten ikke med meg noe. Han er glad i, og flink med datteren. Han prøvde å begynne å jobbe og bli bedre. Alle rundt henne ville jo hjelpe henne, usedvanlig mange. Men hun ødelegger jo de fleste sjangser hun får. Og hun mente liksom at hun bare kunne ta med seg datteren vekk fra han, fordi HUN skulle studere?! Anonymkode: 923bc...50c 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #39 Skrevet 11. februar 2022 Det som var rart var at denne mannen lot henne dra. De fleste voldelige menn kjemper hardt for å ikke slippe kontrollen. Uansett en veldig viktig serie! Anonymkode: 5ffc5...b78
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #40 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det som var rart var at denne mannen lot henne dra. De fleste voldelige menn kjemper hardt for å ikke slippe kontrollen. Uansett en veldig viktig serie! Anonymkode: 5ffc5...b78 Jeg synes det var bra med serien. Viser et nyansert bildet av voldsutøver. I virkeligheten er det vanskelig fordi de også i kan vise gode sider og ønske det beste på de gode dagene sine. Anonymkode: a7b09...971 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå