AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #1 Skrevet 19. oktober 2021 Er en overvektig dame i i en gruppe som jeg er medlem av som tilsynelatende drikker mengder med energidrikk, og legger ut videoer (!) av dette. Sikkert mentale problemer, men likevel. Energidrikker inneholder vel ganske mange kalorier, og bør isåfall være det første man stryker fra kostholdet om man er overvektig, både mtp vektnedgang og hva slags inntrykk det gir om man pøser på med kalorier når man er overvektig. Fatter heller ikke hva det er med de overvektige som kjøper mengder med godteri, stadig vekk er å se på McD osv. Stryk det, eller hold sånt på et minimum. Anonymkode: deca0...0c0 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #2 Skrevet 19. oktober 2021 Hvorfor bryr du deg?! Har du, helt ærlig, noe med dette? Anonymkode: 9a24e...81f 44
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #3 Skrevet 19. oktober 2021 De er vel fornøyde med livet sitt da, er det så umulig eller? Anonymkode: 8505d...f53 12
MarianneE Skrevet 19. oktober 2021 #4 Skrevet 19. oktober 2021 Moraliserende pekefinger som skal fortelle andre hvordan de skal leve livet sitt er så utrolig sjarmløst. 26
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #5 Skrevet 19. oktober 2021 En stor andel av overvektige lider av spiseforstyrrelser, Det er anslått at 20-30 % av de med BMI over 27 lider av overspisingslidelse. Det er for mange ikke "bare å kutte ut" som du skriver. Synes uansett ikke du skal bry deg så hardt om det, at noen er overvektige plager vel ikke deg? Anonymkode: ec718...580 24
applestories Skrevet 19. oktober 2021 #6 Skrevet 19. oktober 2021 Dersom vedkommende ikke til stadighet klager over hvor gjerne hun vil gå ned og hvor umulig dette er, hvorfor provoserer det deg sånn at hun drikker energidrikker? 13
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #7 Skrevet 19. oktober 2021 Fatter ikke hva det er med folk som bryr seg så til de grader om hva andre gjør. Ekkelt og småsykt, spør du meg Anonymkode: e92c1...51f 15
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #8 Skrevet 19. oktober 2021 Bare sånn at du vet det, ikke alle overvektige prøver å gå ned i vekt. Så nei, det er ingen selvfølge at de kutter verken mcdonalds eller energidrikker på grunn av kalorier. Anonymkode: 62078...4ee 18
Miranda Bailey Skrevet 19. oktober 2021 #9 Skrevet 19. oktober 2021 Hvor fikk du det for deg at alle overvektige hadde et ønske om vektnedgang? Kan også nevne at jeg har oppnådd stor vektnedgang tidligere uten å måtte kutte ut hverken energidrikker, potetgull eller McDonalds. Ikke la din egen dumhet gå utover tilfeldige overvektige mennesker som bare lever livet sitt. Ærlig talt. 20
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #10 Skrevet 19. oktober 2021 Hjelpes meg for en dømmende person du er! Du forstår tydeligvis ikke så mye om mennesker som er annerledes enn deg selv. Det er ikke bare å kutte ut matvarer for alle. Energidrikk, søtsaker og junk food er noe man blir avhengig av, og ikke like lett for alle å slutte med. Noen er skapt slik at man blir avhengig av ting lettere enn andre. Det er ikke bare å kutte ut alt man strever for å holde seg unna, over lang tid. Og; har man ikke lov å spise snop eller pommes frites hvis man er overvektig?? Jeg har gått ned mye i vekt, men unnet meg snop etc likevel, og gjør det enda. Er så lei av folk som henger seg opp i overvektige personer. Hva med dumme, enkle og dømmende folk, skal vi lage en tråd om de kanskje? "Hvorfor fortsetter folk å være trangsynt og dømmende, selv om andre har forklart dem hvordan ting henger sammen, og selv om de burde forstå at ting ikke er svart/hvitt?" Jeg ser mange tynne trykke dette i seg! Like usunt for dem!!! Kjenner også tynne med ekstremt dårlig kosthold, og tykke som spiser kun sunn mat, men kanskje litt for mye, eller har andre grunner til overvekt. Anonymkode: 139ac...6c2 10
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #11 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg er overvektig, og har begynt å trene seks ganger i uka. Men da er jaggu DET GALT OGSÅ!!! Fordi jeg visstnok burde vært på jobb i stedet. Er sykemeldt pga noe HELT annet, og nettopp derfor har jeg nå tid til å trene. Men da er visst det galt også - for folk som ikke kjenner meg og ikke har noe med det. Man kan visst ikke vinne. Er man tjukk vil alle andre tenke sitt uansett. Anonymkode: e6c16...72f 14
Adrenalina1 Skrevet 20. oktober 2021 #12 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg kan ikke tenke meg at noen vil være feite/ mye overvektige og trives med det. For ikke å snakke om alle helseplagene det medfører. Skyldes nok manglende impulskontroll. Tenker bare kortvarig nytelse der og da. 4
Brimi Skrevet 20. oktober 2021 #13 Skrevet 20. oktober 2021 Adrenalina1 skrev (5 minutter siden): Jeg kan ikke tenke meg at noen vil være feite/ mye overvektige og trives med det. For ikke å snakke om alle helseplagene det medfører. Skyldes nok manglende impulskontroll. Tenker bare kortvarig nytelse der og da. De finnes de! Christine Koht er en av dem og det finnes mange flere. Hvorfor er det så usannsynlig at det skulle finnes mennesker som trives med overvekt? 5
Entern Skrevet 20. oktober 2021 #14 Skrevet 20. oktober 2021 Brimi skrev (2 minutter siden): De finnes de! Christine Koht er en av dem og det finnes mange flere. Hvorfor er det så usannsynlig at det skulle finnes mennesker som trives med overvekt? Koht er sprø, da. 🥴 Bortsett fra det, er jeg enig med deg 😊 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #15 Skrevet 20. oktober 2021 2 hours ago, Adrenalina1 said: Jeg kan ikke tenke meg at noen vil være feite/ mye overvektige og trives med det. For ikke å snakke om alle helseplagene det medfører. Skyldes nok manglende impulskontroll. Tenker bare kortvarig nytelse der og da. Lizzo er den første kjendisen jeg kommer på sånn i farta, pluss to damer og en mann jeg kjenner fra mitt eget liv. Så jo, de finnes. Anonymkode: 8505d...f53 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #16 Skrevet 20. oktober 2021 Brimi skrev (4 timer siden): De finnes de! Christine Koht er en av dem og det finnes mange flere. Hvorfor er det så usannsynlig at det skulle finnes mennesker som trives med overvekt? Svært få "trives med overvekt". Det handler heller om å gi opp å slanke seg fordi det har feilet gang på gang, og heller resignere seg til overvekten og jobbe med å være glad i egen kropp, til tross for overvekten. Anonymkode: 10377...b8f 8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #17 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Svært få "trives med overvekt". Det handler heller om å gi opp å slanke seg fordi det har feilet gang på gang, og heller resignere seg til overvekten og jobbe med å være glad i egen kropp, til tross for overvekten. Anonymkode: 10377...b8f Enig i dette. Og kanskje flere av dem, slik som meg en gang, ikke hadde «knekt koden». Selv om jeg visste kalorier inn og ut, spise mindre, trene mer osv, så fikk jeg det ikke til i praksis. Da jeg først kom inn i ett godt mønster som ga resultater og at dette var noe jeg kunne leve med, da forsto jeg! Men det tok 35 år! Anonymkode: dc7a7...689 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #18 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 19.10.2021 den 15.11): Jeg er overvektig, og har begynt å trene seks ganger i uka. Men da er jaggu DET GALT OGSÅ!!! Fordi jeg visstnok burde vært på jobb i stedet. Er sykemeldt pga noe HELT annet, og nettopp derfor har jeg nå tid til å trene. Men da er visst det galt også - for folk som ikke kjenner meg og ikke har noe med det. Man kan visst ikke vinne. Er man tjukk vil alle andre tenke sitt uansett. Anonymkode: e6c16...72f Folk vil alltid finne noe å kritisere, uansett hvilken størrelse du er, eller ikke er. Bare å drite i sånne teite meninger, og gjøre ting som er bra for det selv Anonymkode: 1a349...7bf 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #19 Skrevet 20. oktober 2021 deg selv, skulle det stå. Anonymkode: 1a349...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #20 Skrevet 21. oktober 2021 Vil bare kommentere en ting her, hvorfor drikker overvektige (som vil ned i vekt) brus og energidrikker MED sukker??Finnes ingen god unnskyldning for det. Anonymkode: d332f...757 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå