Gå til innhold

Hva gjør du av forbredelser nå?

Arwen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det ikke bare clementiner vi har i Norge da? Er alltid like forvirret over hva det heter jeg :klø:

vi har ikke mandariner i norge lenger, og det er maaaaaange år siden det har vært det.

det er kun klementiner som tas inn til norge, selv om det er litt hipp som happ hva folk kaller det.

(ringte å sjekket med frukt og bær telefonen en gang vi hadde diskutert det og ikke ble enige.) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tiden går det i å se på gardinstoff. Har funnet ut at skal jeg bli fornøyd med julegardiner, så må jeg lage de selv.(Må ha kafegardiner og vil ikke ha nisser på de, heller ikke helt typiske med masse håpløst julemønster... vil ha enkle og koselige gardiner og på 5 år har jeg ikke funnet noen jeg liker.)

Har derfor kjøpt meg symaskin, men kan ikke sy. Så dette blir ei utfordring uten like :)

Bra jeg har ei mamma som er flink og lærvillig, hadde hun bare kommet hjem fra ferie slik at jeg kunne få det i boks før fødselen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tiden går det i å se på gardinstoff. Har funnet ut at skal jeg bli fornøyd med julegardiner, så må jeg lage de selv.(Må ha kafegardiner og vil ikke ha nisser på de, heller ikke helt typiske med masse håpløst julemønster... vil ha enkle og koselige gardiner og på 5 år har jeg ikke funnet noen jeg liker.)

Har derfor kjøpt meg symaskin, men kan ikke sy. Så dette blir ei utfordring uten like :)

Bra jeg har ei mamma som er flink og lærvillig, hadde hun bare kommet hjem fra ferie slik at jeg kunne få det i boks før fødselen... :)

Heldiggris som får sydd gardiner! ;) Bare jeg ser på ei symaskin så brekker nåla. :roll:

Jeg kjøpte noen på Kid i fjor som jeg liker godt.

Kjøpte de etter jul, så nå klør jeg i fingra etter å få hengt dem opp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

I dag begynte jeg å brodere julekalender til min 2 år gamle nevø. Er egentlig litt seint ute, jeg er absolutt ingen racer når det gjelder håndarbeid og sånt :sjenert: ...

post-7438-1129579239_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0
Eneste juleforberedelsene pr nå er huskjøp. Har ikke plass til juletre der vi bor nå. :sjenert:

Juletre er viktig...

Ja juletre er kjempeviktig det!! Det er nesten hele jula for meg....

Jeg har:

* kjøpt inn omtrent halvparten av julegavene,

* skrevet min egen ønskeliste(men den er blitt borte alt :sur: )

* skrevet julekortliste

* funnet ut hvor juletreet skal stå :sjarmor: min første jul i "eget" hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynte jeg å brodere julekalender til min 2 år gamle nevø. Er egentlig litt seint ute, jeg er absolutt ingen racer når det gjelder håndarbeid og sånt :sjenert: ...

post-7438-1129579239_thumb.jpg

Je har brukt tre år på kin kalender jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Huff :ler: Har en mistanke om at jeg kommer til å bruke like lang tid. Men når tanken er god osv... :ler::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Jeg brukte en uke på den føste. Den andre har jeg brukt 2 uker på og den er også nesten ferdig :tunge1: (klarte ikke å dy meg :ler:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forsvare meg å si at jeg har kjøpt den med mest greier på da.

Dessuten har jeg skikkelig god tid. Har jo ikke barn enda.

:ler:

Endret av ¤Arwen¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tiden går det i å se på gardinstoff. Har funnet ut at skal jeg bli fornøyd med julegardiner, så må jeg lage de selv.

Du overrasker meg stadig! Sy et par til meg også da vel... eller har du noe annet å gjøre? Føde, f. eks.?

Jeg har:

*Skrevet liste over alle som får kort

*Skrevet liste over alle som får gave

*Begynt på min egen ønskeliste (viktigst)

*Lurt på hva jeg skal lage for noe fint til å pynte med

* Begynt å pønske på gaver, uten å ha kommet fram til noe særlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt kanskje halvparten av gavene, og er i dag igang med å testbake kransekakepinner..!

Ellers har jeg planlagt hva barna skal få i kalenderen.

Jeg følger stadig med i reklamen om det er noen aktuelle julegaver der..

Ellers bare venter jeg til vi kommer så nærme at jeg for alvor kan starte å lage julepynt med barna, bake kaker og shoppe resten av julegavene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overrasker meg stadig! Sy et par til meg også da vel... eller har du noe annet å gjøre? Føde, f. eks.?

Jo jeg har kanskje det... men du leste vel at jeg må LÆRE å sy først sant?? Holder ikke å eie ei symaskin :) Men jeg skal fortsatt gjøre det, men må komme meg ut av sykehuset først da.... Dessuten må mamma komme hjem å lære meg å sy også. Men bare vent, det skal skje :)

*Begynt på min egen ønskeliste (viktigst)

Begynner å lure på om du er den eneste som er enig med meg i dette... min ønskeliste har til å med linker til internett sider slik at mannen min ikke kan ta feil, hehe.

Dessuten har jeg jo bursdag 2 uker før jul også, så da kan man ønske seg MER! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...