Gå til innhold

Hvor travelt er det på jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer an på om det er kveld eller morgen. Har "rushtid" i perioder av dagen/kvelden og noen ganger litt roligere tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstremt travelt på grunn av kronisk underbemanning i kommunal barnehage. Går alene med 14-16 barn i 2-3 timer hver dag, da vi bare er to ansatte på avdelingen. Så nå er jeg sykemeldt med frozen shoulder, stressnakke, isjassmerter og tinnitus, og kollegaen min har flere kroniske sykdommer, som gjør at den er helt eller delvis sykemeldt gjennom høst og vinter, så den kommer nok etter snart...
Jeg fatter ikke hvordan de som styrer pengesekken mener at det er samfunnsøkonomisk smart å kjøre folk så i grøfta, for så å ta kostnadene med sykemeldinger, i stedet for å øke bemanningen. Det blir å pisse i buksa for å holde varmen.

Anonymkode: 3a312...84c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte veldig travelt. Ikke tid til full matpause (Men jeg tar 5-15 min. fordi jeg må få i meg noe mat), og mye (ubetalt) overtid. Ja, jeg ser meg etter noe annet å gjøre over tid. 

Anonymkode: d59c2...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke travelt i det hele tatt... Derfor sitter jeg inne her og får tida til å gå 🙄 Skulle ønske jeg hadde mye mer å gjøre, det er driiiitkjedelig å sitte og vente på at klokka skal gå... Heldigvis har jeg perioder der det er mer å gjøre.

Anonymkode: f6fd8...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber er vi to stk som gjør samme jobben som et team på 20 stk ved en annen lokasjon. Det er overveldende mye å gjøre og alt haster sinnssykt hele tiden. Men min kollega er kjempeflink til å takle stress og han roer meg ned og vi jobber så godt vi kan med den tiden vi har tilgjengelig. Det er mye som ikke blir gjort men det er ikke vårt problem, det er ledelsens problem som ikke ansetter flere folk.

Jeg går hjem kl 1530 for å hente i barnehagen med god samvittighet mens prosjektene brenner. Det er kjempeviktig for min mentale helse.

Anonymkode: ecf94...174

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2021 den 0.44):

Jobber i en underbemannet barnehage. Det er høyt tempo og lite rom for at ansatte blir syke eller har sykt barn, for å si det sånn. Pausene blir ofte avbrutt. Føler ikke jeg får gjort jobben min ordentlig, vi er ikke nok folk til å gi barna et godt pedagogisk tilbud. Dessverre 💔💔💔

Anonymkode: 1ce30...b5f

Sånn er det for meg og 💔

Anonymkode: 9fe83...c8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ekstremt travelt på grunn av kronisk underbemanning i kommunal barnehage. Går alene med 14-16 barn i 2-3 timer hver dag, da vi bare er to ansatte på avdelingen. Så nå er jeg sykemeldt med frozen shoulder, stressnakke, isjassmerter og tinnitus, og kollegaen min har flere kroniske sykdommer, som gjør at den er helt eller delvis sykemeldt gjennom høst og vinter, så den kommer nok etter snart...
Jeg fatter ikke hvordan de som styrer pengesekken mener at det er samfunnsøkonomisk smart å kjøre folk så i grøfta, for så å ta kostnadene med sykemeldinger, i stedet for å øke bemanningen. Det blir å pisse i buksa for å holde varmen.

Anonymkode: 3a312...84c

Opplever det samme, i tillegg er det dårlig arbeidsmiljø mange steder. Søker nye jobber som det suser.

Anonymkode: 1ed18...74a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Sånn er det for meg og 💔

Anonymkode: 9fe83...c8d

og meg💜

Anonymkode: 1ed18...74a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ekstremt travelt på grunn av kronisk underbemanning i kommunal barnehage. Går alene med 14-16 barn i 2-3 timer hver dag, da vi bare er to ansatte på avdelingen. Så nå er jeg sykemeldt med frozen shoulder, stressnakke, isjassmerter og tinnitus, og kollegaen min har flere kroniske sykdommer, som gjør at den er helt eller delvis sykemeldt gjennom høst og vinter, så den kommer nok etter snart...
Jeg fatter ikke hvordan de som styrer pengesekken mener at det er samfunnsøkonomisk smart å kjøre folk så i grøfta, for så å ta kostnadene med sykemeldinger, i stedet for å øke bemanningen. Det blir å pisse i buksa for å holde varmen.

Anonymkode: 3a312...84c

Veldig enig. Å kjøre folk i grøfta vil også belaste helsevesenet med behandling fra psykolog, psykiatere, fysioterapeuter og diverse. Og i verste fall uførhet! Tragisk skjebne for de rammede og deres barn og pårørende.

Anonymkode: 3d482...964

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Opplever det samme, i tillegg er det dårlig arbeidsmiljø mange steder. Søker nye jobber som det suser.

Anonymkode: 1ed18...74a

Trist det skal være sånn så mange steder. Hos oss blir det dårlig arbeidsmiljø på grunn av underbemanning. Vi krangler om de få resursene som finnes, noen er ekstremt opptatt av hvordan naboavdelingen har det, og leter etter noe å ta andre på. Fryktelig slitsomt. Jeg er i oppsigelsestid, og starter i annen jobb 1. januar. Teller ned!
Lykke til med jobbsøking :) 

Anonymkode: 3a312...84c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Veldig enig. Å kjøre folk i grøfta vil også belaste helsevesenet med behandling fra psykolog, psykiatere, fysioterapeuter og diverse. Og i verste fall uførhet! Tragisk skjebne for de rammede og deres barn og pårørende.

Anonymkode: 3d482...964

Nettopp. Kortvarige, dårlige løsninger for å spare småpenger, når man i realiteten kunne forebygge så mye, ved å ansette 4-5 mennesker til. Hva er dyrest i lengden?

Anonymkode: 3a312...84c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Periodevis veldig hektisk og lite fleksibilitet på deadlines osv i prosjekter, men jeg er flink til ikke å la det stresse meg samt synliggjøre hvis noe stanser opp på grunn av andre eller ting utenfor min evne til å påvirke, flink å flagge behov videre og sørge for å dokumentere det jeg kan og ikke kan levere osv. Det er en selvstendig stilling med en del ansvar, hvis jeg ikke gjør jobben min påvirker det forretningen i stor grad. Kjenner jeg tidvis på stresset? Klart det, men som sagt, etter 20+ år er jeg såpass dreven at jeg vet jeg a) må ta pauser og b) må spise - ingen takker meg om jeg møter veggen, tvert imot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 22.41):

Som overskriften sier; hvor travelt har du det i din jobb og hva er egentlig normalt? Har en jobb med enormt arbeidspress og har altfor mye å gjøre. Aldri tid til småprat med kollegaer, aldri tid til pause og knapt tid til å spise. Sånn har det vært nå siden jeg startet (litt over et år siden). Jeg er vanligvis veldig effektiv på jobb, men oppgavene tar aldri slutt. Har mye overtid, men aldri tid til å ta ut avspasering. 

Anonymkode: 22630...aaf

Samme som deg. Jobber med offentlig forvaltning. 

Anonymkode: 0c26e...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig opp og ned. Nå er det en nedperiode så jeg har prøvd å få arbeidsoppgaver fra en kollega som har mye å gjøre, sånn ellers er det litt kjedelig. 

Anonymkode: aa036...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ikke travelt, er rådgiver i staten. Har god tid til lunsj, aldri problem med å rekke frister. Har aldri jobbet overtid. Veldig behagelig 😊

Anonymkode: 9851d...e8c

Er også rådgiver i staten. Blir aldri ajour, kunne jobbet dobbelt opp og døgnet rundt. Tar likevel lunsjpauser og avspaserer fleksitid. Jobben er ikke tjent med at folk blir utbrent. 

Anonymkode: e9ae0...c9a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg jobber i Nav, det er travelt. Jeg har blitt god på å prioritere, men man kan ikke alltid prioritere bort ting der og da, hvis det brenner. Og det brenner ofte. Problemet er at ingen andre tar arbeidsoppgavene mine hvis jeg er borte, eller hvis jeg må slippe alt jeg holder på med på grunn av en hastesak. Dette fører til at jeg misbruker fleksitid til å jobbe gratis for arbeidsgiver fordi jeg aldri har tid til å avspasere.

Fordi pengene (sosialhjelp) går ut klokka 13 og må gjennom en beslutter først så er det ofte lite tid til lunsj. Det er alltid noe som "må ut i dag". 

Jeg kjenner ofte på svært dårlig samvittighet for at jeg har dårlig tid til brukere.

Anonymkode: 27878...007

Samme her... 

Anonymkode: 367ce...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobber som kontaktlærer. Har det travelt hele tiden, føler jeg. Det sagt; elsker det. Aldri en kjedelig dag, og jeg synes det er en veldig spennende og givende jobb. Gleder meg til jobb hver dag. Har 25 skolestartere å passe på, så det er nok å gjøre, for å si det sånn. Sjeldent jeg har tid til å sette meg ned og faktisk hvile. Ofte rekker jeg ikke å spise lunsj, for det er alltid et barn å passe på, og det er alltid et eller annet som skjer, stort sett. :) Det har hendt ganske mange ganger at jeg innser når jeg kommer hjem i 17-tida at jeg faktisk nesten ikke har spist eller drukket i løpet av arbeidsdagen. 

Men om jeg er sliten når jeg kommer hjem? Absolutt. Helt utslitt. Blir ofte til at jeg sovner på sofaen når jeg kommer hjem, da er jeg utslitt, rett og slett. Som regel pleier jeg å sove noen timer før jeg tar planlegging og slike ting på kvelden. Arbeidsdagen er liksom aldri slutt, det er alltid noe å gjøre døgnet rundt. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er saksbehandler i kommunen og med de lange fristene vi har, har jeg ingen spesielt travle dager. Lunsjtid drar seg gjerne ut til en time for oss alle, og vi har mange kaffepauser og turer innom hverandres kontor for å slå av en prat, faglig eller privat. En veldig behagelig arbeidshverdag. 

Anonymkode: d554b...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 22.56):

Pause har du jo krav på, så den kan de ikke ta fra deg, og oppgavene tar jo slutt når arbeidsdagen er over, så skjønner ikke hva du klager på..?

Anonymkode: ec3e1...ddc

Det er sånne som deg som gjør at det blir mere å gjøre for oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Jeg rekker aldri over alt jeg skal gjøre, men har fleksitid så kan legge inn en del ekstra pauser ila dagen som gjør det lettere å håndtere trykket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...