Gå til innhold

Godfølelsen etter treningsøkter. Hvor lenge varer den for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler at en treningsøkt gir meg mer energi i 2 dager noen ganger litt mer. Jogget i 2 timer på lørdag kveld og merker effekten fortsatt. 

Anonymkode: 6849b...9b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg føler at en treningsøkt gir meg mer energi i 2 dager noen ganger litt mer. Jogget i 2 timer på lørdag kveld og merker effekten fortsatt. 

Anonymkode: 6849b...9b1

For meg er det motsatt. 2 -3 dager etter ei hardøkt får jeg godfølelsen , med økt kapasitet. Rett etter er jeg sliten og musklene "brenner". Går det mer enn 5 dager til neste økt så forfaller jeg litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del varer den egentlig bare noen timer, er over i løpet av første halvdel av dagen - men jeg tror ikke det er treningen sin feil, er nok heller det at jeg hater jobben min som ødelegger siste halvdel. 😅 Jobber med saken, forsøker å finne noe annet å gjøre.

Anonymkode: 806b7...51a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at jeg ikke får noe godfølelse. Bare svett og sliten. Men jeg gjør det likevel for helsa sin skyld et par ganger i uka. Blir gretten ei lita stund etterpå. Men jeg får jo goder fra det i form av økt styrke og kondis da.

Anonymkode: 6ebb9...42d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En time eller fire. Mer om jeg har fått til noe, nådd et mål eller satt en ny PR. Trener omtrent daglig og jobber også med trening, så tror nok at siden trening er såpass hverdagslig for meg, så blir det ikke «spesielt» nok til å gi betydelig lykkerus. Men; føler meg ALLTID piggere, mer klar i hodet/fokusert og såo bedre humør. Det er nettopp disse tingene,som gjør at jeg trener så,ofte som jeg gjør. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener hver dag, og jeg trener før jobb. Så godfølelsen min er å slippe og tenke på at jeg må på trening etter en hard arbeidsdag, for den er allerede unnagjort.

Anonymkode: a1f3a...6e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får den aldri. Trening er et nødvendig onde. 

Prøvd mye for å finne hva jeg liker, men hater alt 🙄

Anonymkode: d5d5f...0e5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resten av dagen. Dagen etter føler jeg for en ny økt.

Anonymkode: a66a0...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent regelmessig i 2 år, og det er veldig sjeldent jeg får "godfølelsen". Trener mest av plikt. Men når jeg sammenligner generelt energinivå og velvære nå kontra da jeg var utrent i 2019, så er det helt tydelig at jeg har det mye bedre nå med regelmessig trening. Har mer energi, mer skjerpet på jobb, mindre hjernetåke, bedre søvn og mindre angst og uro. Men trenings "high" har jeg aldri opplevd. 

Anonymkode: 83189...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra ingen god følelse til noen sekunder og max et døgn.

Anonymkode: d37ed...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God følelse resten av dagen om jeg trener tidlig på dagen, men vet ikke om det er horomoner i kroppen som gjør meg automatisk glad eller at jeg tenker meg glad siden jeg kommer nærmere styrkeløftmålene mine 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt fra 0 minutter etter en vanlig kort treningsøkt (feks 5 km jogg) til noen få timer etter en lengre økt (halvmaraton og oppover). Styrketrening maks et par timer. 

Men følelsen av god form generelt er jo bra, selv om den ikke er direkte knyttet til en/hver treningsøkt. 

Anonymkode: b2e66...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener kampsport og godfølelsen er avhengig av hvor mye juling jeg har fått. I dag er det lite godfølelse og mange blåmerker. 

Anonymkode: 430a8...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvilken trening det er snakk om. 
Styrketrening er for meg et nødvendig onde som gir fint lite annen godfølelse enn godfølelse av å være ferdig for denne gang. 
Løping, som jeg elsker, gir egentlig godfølelse fra den er planlagt. Men noen dager, som når det regner, blåser og er kaldt ute kan dørstokkmila legge en god demper på stemningen. Men så fort jeg er ute og har jogget den første kilometeren kjenner jeg på ren lykkefølelse. Varigheten av hormonene det utløser er jo egentlig kortvarig men noen timer etter en joggetur føler jeg meg ofte litt «høy på livet». Og vissheten om hvor godt det føles gjør at jeg drar på meg joggeskoa uansett vær, det er alltid verdt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisenberg skrev (På 19.10.2021 den 23.14):

Det kommer an på hvilken trening det er snakk om. 
Styrketrening er for meg et nødvendig onde som gir fint lite annen godfølelse enn godfølelse av å være ferdig for denne gang. 
Løping, som jeg elsker, gir egentlig godfølelse fra den er planlagt. Men noen dager, som når det regner, blåser og er kaldt ute kan dørstokkmila legge en god demper på stemningen. Men så fort jeg er ute og har jogget den første kilometeren kjenner jeg på ren lykkefølelse. Varigheten av hormonene det utløser er jo egentlig kortvarig men noen timer etter en joggetur føler jeg meg ofte litt «høy på livet». Og vissheten om hvor godt det føles gjør at jeg drar på meg joggeskoa uansett vær, det er alltid verdt det. 

Samme. Nytrent-følelsen varer et par timer etter en hard økt. 

Anonymkode: c994f...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen godfølelse lengre, bortsett fra om jeg plutselig slår en PR eller det er noe veldig spesielt. Men elsker trening, og trener daglig, så jeg er fornøyd uansett! 

Anonymkode: 1ea16...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...