Gå til innhold

HVILKEN PERMANENT HÅRFARGE FUNGERER BEST MOT GRÅTT HÅR?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger å vite det en gang for alle. Grått hår er pent på de som kler det. Jeg er 30 og ser allerede sliten og dratt ut i ansiktet så grått hår vil bare få meg til å se enda verre ut. 

Hvilken hjemmefarge er mest effektiv og holder de grå hårene best unna????

Anonymkode: 52e2c...f11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk! Synes den serien var litt vanskelig og "muddy" å fordele i håret(merkelig konsistens)i forhold til de andre typene, men da skal jeg helt klart gi Korres en ny sjanse 

Anonymkode: 52e2c...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% pure color, tror jeg den heter. Kjøpt på Kiwi

Anonymkode: 45e97...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Korres er grei men vaskes like fort ut som andre farger.  Den er også MYE mørkere enn navnet tilsier.  Mørk askeblond blir mørk brunt.  Den er også dyr og veldig tykk i konsistens.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar til frisøren hver 4-5 uke. Absolutt verdt pengene. Jeg går nok aldri tilbake til hjemmefarging igjen.

Anonymkode: bc6bf...373

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det grå gror fort ut igjen og synes godt, så det er vel der problemet ligger. Kan ikke vinne den kampen. 

Anonymkode: 57e8c...b24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (18 minutter siden):

Korres er grei men vaskes like fort ut som andre farger.  Den er også MYE mørkere enn navnet tilsier.  Mørk askeblond blir mørk brunt.  Den er også dyr og veldig tykk i konsistens.  

Åh...Det er dette jeg har problemer med med de andre typene også. Vasker håret sjelden men likevel sklir fargen ut etter kort tid, og grå og hvite hår starter å piple frem igjen etter ca en uke bare 😔

Anonymkode: 52e2c...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det grå gror fort ut igjen og synes godt, så det er vel der problemet ligger. Kan ikke vinne den kampen. 

Anonymkode: 57e8c...b24

Vet om mange som vinner den kampen jeg. Hvor man ser et klart skille mellom det fargede og etterveksten (som er helt grå). Så det er tydeligvis ett eller annet fargeprodukt som funker 

Anonymkode: 52e2c...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt denne i flere år. Veldig fornøyd. Og den har sånn ekstra tut med kam på,som gjør fargingen kjempe enkel. 

9E8DB8DB-0224-481D-A78D-4B03EFD26BAE.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Åh...Det er dette jeg har problemer med med de andre typene også. Vasker håret sjelden men likevel sklir fargen ut etter kort tid, og grå og hvite hår starter å piple frem igjen etter ca en uke bare 😔

Anonymkode: 52e2c...f11

Samme her.  Farge tar også dårligere på friskt nytt hår enn på gammelt og slitt hår.  Vasker håret bare 1-2 g i uka.  Ser likevel skille etter 2 vask. Fargen bare sklir ut.   Har ikke så mye grått men er naturlig mørk blond så ettervekst syns godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vet om mange som vinner den kampen jeg. Hvor man ser et klart skille mellom det fargede og etterveksten (som er helt grå). Så det er tydeligvis ett eller annet fargeprodukt som funker 

Anonymkode: 52e2c...f11

De går til frisør.

Anonymkode: bc6bf...373

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L’Oréal excellence er den som gir best dekning av grå hår. Korres vet jeg ikke :) 

Det neste er å ligge på en skala 6-7. 

Eventuelt kan man stripe om man ikke plages av at det er synlig, men blandes mer inn. Og for eksempel ha en 8 i bunn. 

Nå bruker jeg Tints of Nature, den dekker ikke 100%. Men jeg foretrekker en glidende overgang om mulig fremfor hjelm - utfordringen min er mer at egen hårfarge med grå hår blir kaldere enn min naturlige uten grå hår (og det jeg passer)- tror det ser bedre ut om man velger f.eks 7.1 eller 6.1 og passer det - med litt kjølige striper her og der.  

Endret av Fløff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Fløff said:

L’Oréal excellence er den som gir best dekning av grå hår. Korres vet jeg ikke :) 

Det neste er å ligge på en skala 6-7. 

Eventuelt kan man stripe om man ikke plages av at det er synlig, men blandes mer inn. Og for eksempel ha en 8 i bunn. 

Nå bruker jeg Tints of Nature, den dekker ikke 100%. Men jeg foretrekker en glidende overgang om mulig fremfor hjelm - utfordringen min er mer at egen hårfarge med grå hår blir kaldere enn min naturlige uten grå hår (og det jeg passer)- tror det ser bedre ut om man velger f.eks 7.1 eller 6.1 og passer det - med litt kjølige striper her og der.  

Takk for info, høres ut som om du vet hva du driver med! :) Jeg klarer ikke helt bestemme meg hva jeg bør gjøre: min naturlige farge er, vel, en kald kommunegrå (mellombrun). Jeg er 41 og har en del grått. I mange år gikk jeg for lyse striper, og syntes det var en grei måte å få dekket en del grått, og ellers blandet det seg greit inn. Men håret mitt ble SÅ ødelagt av det, så for tre år siden gikk jeg over til å farge hele håret brunt, og det har håret hatt godt av. (Gjør det hos frisør, synes det er veldig deilig å ikke bale med hjemmefarge.) Men jo mer grått hår jeg får, jo varmere blir brunfargen seende ut, og jeg synes ikke det er noe fint... Har du noen råd til hva jeg bør gjøre? (Annet enn å la alt vokse ut; er ikke klar for det!) Har lurt på om lysere hadde vært bedre, men vil ikke tilbake til tilstanden håret mitt var i før. :(

Anonymkode: 7a39e...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk for info, høres ut som om du vet hva du driver med! :) Jeg klarer ikke helt bestemme meg hva jeg bør gjøre: min naturlige farge er, vel, en kald kommunegrå (mellombrun). Jeg er 41 og har en del grått. I mange år gikk jeg for lyse striper, og syntes det var en grei måte å få dekket en del grått, og ellers blandet det seg greit inn. Men håret mitt ble SÅ ødelagt av det, så for tre år siden gikk jeg over til å farge hele håret brunt, og det har håret hatt godt av. (Gjør det hos frisør, synes det er veldig deilig å ikke bale med hjemmefarge.) Men jo mer grått hår jeg får, jo varmere blir brunfargen seende ut, og jeg synes ikke det er noe fint... Har du noen råd til hva jeg bør gjøre? (Annet enn å la alt vokse ut; er ikke klar for det!) Har lurt på om lysere hadde vært bedre, men vil ikke tilbake til tilstanden håret mitt var i før. :(

Anonymkode: 7a39e...fdc

Det er mer jobb å holde farger kalde, særlig om man går lysere.

Ett alternativ som sliter mindre på hår er å lysne med farger - type L’Oréal Stockholm 10 etellerannet. Det sliter mindre, men er en laaaang prosess om du nå har kjemisk farget hår. 

Krever mye produkter og bruk av sølv/lillasjampo, fargekurer osv for å unngå brassy striper/lyst hår. 

Men har du testet å farge med 7.1? Hva farget du i på skalaen hos frisøren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...