Gå til innhold

Bestevenninnen min eier ikke manerer når hun er på besøk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ærlig talt ikke om jeg gidder å ha hun på besøk mer for HVER ENESTE gang hun er her er hun rett og slett ekstremt uhøflig og tar seg bare til rette som hun vil.. Hun kaster brukte snus, søppel, papir etc på gulvet sånn at jeg må rydde det opp, griser med mat, bruker sminke, hårbørste etc uten å spørre, kaster fra seg sko i gangen osv. Leiligheten min kan være helt strøken og ryddig før hun kommer og da se ut som et bombenedslag etter hun har vært her, spesielt hvis hun overnatter. Brukte håndklær osv slenger hun bare på gulvet etter hun har dusjet osv. synes ikke det burde være så vanskelig å rydde LITT opp etter seg når man er på besøk hos andre..

Grunnen til at det nå rant over for meg og endte opp med at jeg skriver denne tråden er at jeg skulle bruke hårbørsten min som hun lånte igår og den er plutselig ødelagt! Og det var etter hun brukte den.. En hårbørste gjør ingenting at den blir ødelagt for kan bare kjøpe ny. Men poenget er at hun da har altså med et uhell ødelagt den uten å si ifra til meg. Det er det minste hun kunne gjort, å si ifra slik at jeg kunne gått på butikken igår å kjøpt ny. Synes det er utrolig frekt, eller hva tenker dere andre? Noen som har venner som rett og slett ikke respekterer deg/når de er på besøk? Vi er begge i starten av 20 årene.

Anonymkode: 1c6fb...4b2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg har ingen slike venner, men hadde jeg hatt ville de veldig fort ikke vært velkommen hjem til meg.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal prøve hardt for å ødelegge en hårbørste. Hvis dette er din bestevenninne, hvordan er dine verste?

Anonymkode: 27129...40e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen kastet brukt snus på gulvet mitt, da hadde jeg fort kastet de ut av huset

Anonymkode: 3316c...591

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt slike venner, og ingen er så uhøflige at de kaster brukt snus på gulvet hjemme hos andre. Dette gjør hun med vilje og hun vet at du ikke sier noe, og bare rydder etter hun. Hun er uforskammet og skikkelig frekk, dere er ikke bestevenninner - bare så du vet det. 

Sett hun skikkelig på plass, hvordan hun reagerer vet ikke jeg - men hun har et tydelig stort problem. Ingen oppegående mennesker oppfører seg slik. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å kaste snus og søppel på gulvet er ikke bare uhøflig, det er sjuklig adferd. Må være noe mer galt med dette mennesket enn dårlige manerer.

Endret av ElectricScum
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden ser det ut hjemme hos henne?

Anonymkode: fd6cd...57b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sittet og sett på at hun har kastet søppel på gulvet ditt uten at du har sagt noe? Whaat

Anonymkode: 6f181...eac

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kaster brukt snus på gulvet inne hos deg, men det som fikk begeret til å renne over var at hun ødela en hårbørste? 

Tror jeg hadde ringt akutt/psykiatrien om noen oppførte seg sånn du beskriver henne. Dette er ikke uhøflig, du beskriver en svært psykisk syk person uten boevne.

Anonymkode: 46956...156

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (6 minutter siden):

Å kaste snus og søppel på gulvet er ikke bare uhøflig, det er sjuklig adferd. Må være noe mer galt med dette mennesket enn dårlige manerer.

Foreldrene hennes har sagt til meg at hun har fått diagnosen «lettere psykisk utviklingshemmet» merker det ikke noe sørlig på hun for hun oppfører seg som en vanlig 20 åring menntenker jo at det ikke er normal oppførsel slik hun holder på hjemmet hos andre.. Er ikke bare meg hun har vært slik som dette med, de andre gellesvenninnene våres har sagt det samme til meg om at de er lei av at hun viser så lite respekt når hun er på besøk hos folk.

 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan i all verden ser det ut hjemme hos henne?

Anonymkode: fd6cd...57b

Hun bor hos foreldrene så er vel de som rydder og vasker tror jeg.

 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du sittet og sett på at hun har kastet søppel på gulvet ditt uten at du har sagt noe? Whaat

Anonymkode: 6f181...eac

Nei som oftest gjør hun det når jeg ikke ser på. Jeg går gjerne en tur på toalettet og da ligger det masse greier, søppel osv på gulvet.. Kommer til å si ifra nestegang.

Ts

Anonymkode: 1c6fb...4b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Foreldrene hennes har sagt til meg at hun har fått diagnosen «lettere psykisk utviklingshemmet» merker det ikke noe sørlig på hun for hun oppfører seg som en vanlig 20 åring menntenker jo at det ikke er normal oppførsel slik hun holder på hjemmet hos andre.. Er ikke bare meg hun har vært slik som dette med, de andre gellesvenninnene våres har sagt det samme til meg om at de er lei av at hun viser så lite respekt når hun er på besøk hos folk.

 

Hun bor hos foreldrene så er vel de som rydder og vasker tror jeg.

 

Nei som oftest gjør hun det når jeg ikke ser på. Jeg går gjerne en tur på toalettet og da ligger det masse greier, søppel osv på gulvet.. Kommer til å si ifra nestegang.

Ts

Anonymkode: 1c6fb...4b2

Ts her, huff mye skrivefeil.. håper dere forstår hva jeg mener.

Anonymkode: 1c6fb...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei som oftest gjør hun det når jeg ikke ser på. Jeg går gjerne en tur på toalettet og da ligger det masse greier, søppel osv på gulvet.. Kommer til å si ifra nestegang.

Ts

Anonymkode: 1c6fb...4b2

Ja, herregud, det må du. Jeg er en veldig konfliktsky person, men hadde jeg kommet tilbake fra badet og funnet søppel på gulvet hadde jeg sagt ifra klart og tydelig med én gang!

Anonymkode: 6f181...eac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må læres opp rett og slett. Mulig hun ikke vet bedre. Vær helt tydelig med henne neste gang. Si det ikke er greit å låne andres sminke eller hårbørster og håper hun kan respektere det. Si at søppelkassen er under vasken på kjøkkenet. Det er ikke greit å kaste søppel på gulvet. 

Anonymkode: 2aed4...6d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde glatt latt vær å invitere henne igjen, bare møt henne ute f.eks. 

Hvis du inviterer henne hjem, si skikkelig ifra. "Hvorfor kaster du snus på gulvet mitt? Det er sykt ekkelt, du vet hvor søpla er. Rydd opp nå" 

Anonymkode: f1091...726

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hårbørsten ser ut til å være det minste problemet.  Søppelkastingen på gulvet er mer enn nok til å sende gjeste på dør.

Det er bare å si:  "Nå tror jeg du skal gå hjem, sånn gjør vi det ikke her".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Foreldrene hennes har sagt til meg at hun har fått diagnosen «lettere psykisk utviklingshemmet» merker det ikke noe sørlig på hun for hun oppfører seg som en vanlig 20 åring menntenker jo at det ikke er normal oppførsel slik hun holder på hjemmet hos andre.. Er ikke bare meg hun har vært slik som dette med, de andre gellesvenninnene våres har sagt det samme til meg om at de er lei av at hun viser så lite respekt når hun er på besøk hos folk.

 

Hun bor hos foreldrene så er vel de som rydder og vasker tror jeg.

 

Nei som oftest gjør hun det når jeg ikke ser på. Jeg går gjerne en tur på toalettet og da ligger det masse greier, søppel osv på gulvet.. Kommer til å si ifra nestegang.

Ts

Anonymkode: 1c6fb...4b2

Ja, var lettere PU som slo meg da jeg leste første innlegget ditt også. Har hatt en del med mennesker med den diagnosen å gjøre, og det høres ut som noe noen med den diagnosen kan gjøre. Det er nok flere tegn på diagnosen også, men du har nok bare ikke merket det enda. Vil nok bli tydeligere for deg når du blir eldre og modnes mer. 
 

Du må bare si i fra ja. Ikke annet å gjøre. Hun mener sannsynligvis ikke noe vondt med det. Hun har bare tatt noen slutninger der som har virket logisk for henne.

Anonymkode: 954b1...e82

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må nesten si ifra om noe skal endre seg, og jeg tror ikke det nødvendigvis er vondt ment. Personlig Ville jeg sagt ifra på en allright måte og ikke bare gått utifra at hun egentlig vet bedre men bare er bedriten. Spesielt om man mistenker noe galt så er det jo greit å gi folk en sjanse med å si ifra på en pen måte før man bare sender de på dør med en skjennepreken som kanskje gjør mye skade på dem, om de ikke evner å se hva de har gjort. Skjer det ingen endring så kan man jo uansett ta en ny prat og evt si ifra at man ikke kan ha det slik og at man ikke kommer til å invitere på hjemmebesøk lenger men at man kan finne på andre ting evt. Eller om det er en god venn med noen utfordringer så kan man selvsagt velge å finne seg i noe av det, om enn ikke så ofte. Det er jo lov å være litt raus med folk som sliter med sitt. Se om man finner noen enkle løsninger som funker, kanskje noe så enkelt som at man tar en opprydding før besøket skal dra hjem (sammen), eller at man minner henne på ting under veis(det er kanskje enklere om man har snakket om det og hun også er enig i at det er helt greit og forståelig.

Ikke at man er nødt til å finne seg i noe som helst, altså, men ville iallefall vært allright nok til å si ifra på en skikkelig måte og gi henne en sjans etter å ha avklart hva som er greit og ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men…sitter du bare og ser på at hun kaster brukte snus på gulvet?? Hva er det med KG og offerrollen?? Gro deg en vagina og si kraftig ifra om at slikt gjør man ikke, og be henne om å ta det opp og vaske med én eneste gang!

Anonymkode: fc748...40b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...