Gå til innhold

Dere som er familie med to voksne, hvor mye har dere utbetalt (netto) fra jobben hver mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 14.40):

Skal ikke så mye til å tjene disse summene med 2 helt ordinære jobber egentlig. Jeg jobber som helsefag-arbeider. Med litt overtid og ekstravakter ila året bikker jeg 500.000. Og da har jeg VGs-utdanning. Så at en husholdning med gode jobber tjener over 100k er helt normalt. 

Anonymkode: 16b4d...b92

Vi snakker netto, ikke brutto. 

Anonymkode: 9e53f...f93

Skrevet
Wenda skrev (17 minutter siden):

Men du nevner 60.000. Det er jo faktisk ikke så mye når det er snakk om 2 personer og før skatt

Netto=etter skatt

TS spør om netto, ikke brutto.

Vi har ca 65 000 netto totalt i en normalmåned(ikke halv trekk eller feriepenger).

Årslønner på mellom 610-630 000 begge to med alle tillegg. Er begge lærere.

Jeg tror mange overdriver noe veldig her, eller har utrolig høye lån. Vi har lite lån og høy formue i eiendom. Det påvirker selvsagt vår netto.

Anonymkode: da6ee...d60

• Liker 2
Skrevet

Når man ser på boligprisene, så skjønner man jo at å ha 60 000+ utbetalt ikke er uvanlig i det hele tatt.

Mange familier har veldig høye boliglån, la oss si at noen har kjøpt et hus til 10 millioner og har  lånt 75 % av summen til 1,5 % rente. Da betaler de 30 000 i måneden på lånet sitt.

For å låne 7 500 000, må man ha en samlet inntekt på 1 500 000.

Gruppen som har boliger og lån i denne strørrelsesorden  er ikke en liten gruppe, spesielt ikke i storbyene.

Anonymkode: 42cd3...cc4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror mange overdriver noe veldig her, eller har utrolig høye lån.

Eller så vet de ikke forskjell på netto og brutto. 

Anonymkode: fe491...f94

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror mange overdriver noe veldig her, eller har utrolig høye lån.

Anonymkode: da6ee...d60

Nå som renta er så lav, så spiller ikke høye lån så mye inn. Med et lån på for eksempek 7,5 million, får man et rentefradrag på omlag 3000 kroner i måneden.

Anonymkode: 42cd3...cc4

Skrevet

65 000. :) 

Anonymkode: d9600...7ab

• Liker 1
Skrevet

95 000

Anonymkode: 247a8...f1c

Skrevet

Hadde vi jobbet fullt hadde vi hatt 65000 ca. Nå jobber begge 80% og vi har utbetalt rett rundt 55 000. Begge er lærere med mye utdanning. 

Anonymkode: 1a21d...8bc

Skrevet

Mellom 60-65.000. Noen måneder litt mer på begge, kommer ann på overtid og tillegg. 

Klarer oss bra, men når jeg betaler inn 27.000 i fellesen hver måned, og har 30.000 utbetalt, er det litt kjipt å ha lite igjen. Men da er mat og alt av lån og utgifter trukket fra. 

Anonymkode: 9e53f...f93

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det innlegget gjorde det troverdig? Mens gjennomsnittslønn og medianlønn er ikke troverdig nok for deg?

Anonymkode: 64c45...926

Huh? Har jeg sagt at det ikke har vært det? Eller har du missforstått noe?

Anonymkode: 02d5e...e42

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da har du ikke fått betalt som at du har en bachelor heller.

Anonymkode: cd4c5...598

Det har jeg ikke. Men jobben som krevde bachelor var bare 15.000 mer i året. 

men svaret mitt reagerte på at noen knapt hadde hørt om folk som tjener så lite i 2021. Det er mange! 

Anonymkode: 7a10d...1c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tuller du? Jeg jobbet i en periode i en administrativ stilling (har bachelorgrad) og hadde 19.800,- i 80% stilling. Hadde vel akkurat bikket 24.000 dersom det var full stilling. Dette var i fjor. 
De krevde ikke bachelor, men de krevde utdanning i form av feks fagbrev. 

Ja men 24000 ut som fagarbeider høres ikke feil ut nei, men gjerne vis til en tariff som har samsvarer med å få ut 19-20.000 i fult arbeid, det er dette jeg undres over :)

Har famile som jobber i butikk ano 2021 og selv der ligger jo satsene høyere enn som så. Men skjønner jo st flere som svarer her ikke er par i 100% jobb..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva for jobb har dere som tjener så godt og jobber helligdager? 

Anonymkode: c7516...c36

En av oss er lokfører og den andre jobber industrien. Skiftarbeid på oss begge som inkluderer jobb på helligdager. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er isåfall en snittlønn som også inkluderer lederlønninger, samt alle tillegg for de som går i turnus.

Jeg postet lønnsoversikten hentet fra NSF sin egen nettside i tidligere innlegg, og som angir lønnstilstanden hos sykepleiere/spesialsykepleiere. Til orientering gis det ikke ekstra lønn til tross for flere videreutdanninger.

Selv er jeg sykepleier, har videreutdanning og over 20 års ansiennitet. Jobber dagtid og får kun grunnlønn, som er kr 548000 (og kommer ikke høyere, da jeg har videreutdanning og max ansiennitet)

Anonymkode: 839e5...147

https://www.nsf.no/lonn-og-tariff/statistikk

Denne samsvarer jo med det du siterer meg på 😂 nei vil jo tro de fleste arbeider turnus i dette yrket og har noe for for økonomisk kompensasjon for det slik som i de andre turnus yrker. Å det er vel klart om man velger å ikke jobbe aften/natt osv så får man vell ikke lønn for det heller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det har jeg ikke. Men jobben som krevde bachelor var bare 15.000 mer i året. 

men svaret mitt reagerte på at noen knapt hadde hørt om folk som tjener så lite i 2021. Det er mange! 

I 100% stilling, derfor jeg spør om det er mye student/deltidsjobb her også.. og evt hva disse fulltids jobbene som utgjør så lite i lønn er for noe.  Det er klart er man kun en med fultids arbeid og en med 40-80% arbeid vil det jo vises i utbetalt lønn. Og da "forsvarer" jo det evt at man har utbetalt "lite" som par. 

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Herregud, hvordan kan disse svarene være ekte? 110 000 i måneden? HVA?

Jeg og mannen (rundt 30 år) får kanskje 34 000 i måneden til sammen. Vi begge får ca. 16-17 000 etter skatt. Jeg jobber fulltid som renholder, og mannen jobber som tilkalling i butikk, ca. 3-4 dager i uka, noen ganger kveld/helg. Jeg trodde vi hadde det helt greit jeg, trangt men greit. En god stund levde vi på 11 000 i måneden til sammen, og syntes det vi får akkurat nå er ren luksus...

Men så finnes det folk her som legger til "bare" foran et tall som 60 000? Hva skjer?

Hvor er de som ligger på nivået til meg og mannen min? Er vi Norges fattigste ektefeller, eller? :klo: 

Anonymkode: ae53d...65e

Dette for eksempel, hvordan er det mulig? Du betaler enten aaaaalt for mye i skatt eller så ville jeg tatt en prat med arbeidsgiver. Minstelønn for renholdere er 197.04 kr i timen (+ tillegg) dette gir i hvertfall minimum 197.04 * 150 = 29409 brutto. Og da betaler man ikke 12-13 000 i skatt.

• Liker 3
Skrevet

Veldig mange AB-brukere med skyhøye inntekter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva jobber dere med? 

Jeg er miljøterapeut i 100% stilling. Mannen har kun en liten prosentstilling pga diverse.

Anonymkode: 0dadc...6a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er miljøterapeut i 100% stilling. Mannen har kun en liten prosentstilling pga diverse.

Anonymkode: 0dadc...6a1

Da gir det noe mer mening om man ligger på 30-40 utbetalt ja.. skremmer meg langt mer at det er folk som sier de jobber fulltid å får utbetalt 30-40 som par enn de med høyst sum. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er dette en ufaglært jobb? 

Blir bare nysgjerrig siden jeg knapt nok har hørt om fulltidsjobber som gir så lite i lønn i 2021.

Det er ufaglært ja. Jeg hadde tjent mer i dagligvarebutikk før tillegg. 

Anonymkode: 6a339...524

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...