Gå til innhold

Realistisk: når er det for sent å fikse livet sitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I hvilken alder mener dere det er for sent å kunne forbedre livet sitt til det bedre om man ikke har noe på stell? Da mener jeg realistisk. Som feks, høres det ganske urealistisk å begynne å studere mens man er 55 år(?)

Anonymkode: 75f8e...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener faktisk det aldri er for sent. Moren min gikk tilbake til studiene når hun var 49 og spøkte med at jeg hadde fått minst 6 adoptivsøsken hun ble godt kjent med på studiene. Jeg vet om folk som har spart til de var nærmere 40 for å kjøpe leilighet eller fullførte vgs i 30årene. Jeg har lært at det er ikke for sent for gjøre NOE for å endre ting. 

Anonymkode: f6b03...df4

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener faktisk det aldri er for sent. Moren min gikk tilbake til studiene når hun var 49 og spøkte med at jeg hadde fått minst 6 adoptivsøsken hun ble godt kjent med på studiene. Jeg vet om folk som har spart til de var nærmere 40 for å kjøpe leilighet eller fullførte vgs i 30årene. Jeg har lært at det er ikke for sent for gjøre NOE for å endre ting. 

Anonymkode: f6b03...df4

Enig. Er selvsagt ikke alt man kan endre på, men man kan nærmest alltid få et bedre liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

I hvilken alder mener dere det er for sent å kunne forbedre livet sitt til det bedre om man ikke har noe på stell? Da mener jeg realistisk. Som feks, høres det ganske urealistisk å begynne å studere mens man er 55 år(?)

Anonymkode: 75f8e...8b2

I enkelte bransjer foregår det aldersdiskriminering, men det er yrker hvor det settes pris på mentalt  modne arbeidstakere. Synes det å studere som 55 åring viser at man har et driv og er villig til å omstille seg og det setter arbeidsgivere pris på. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri for sent! Det mener jeg virkelig. Gjør det du ønsker å gjøre i livet, uansett alder. Jeg mener det er nøkkelen til et lykkelig liv ❤️

Anonymkode: 18f8a...004

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri for sent. Moren min begynte på høyskole da hun var 57. Utrolig stolt av henne som gutset og fulgte drømmen sin!

Anonymkode: d1de9...a86

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri for sent å gjøre noe for å få det bedre. Aldri. Og det trenger heller ikke være for sent å studere når man er 55. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg mener faktisk det aldri er for sent. Moren min gikk tilbake til studiene når hun var 49 og spøkte med at jeg hadde fått minst 6 adoptivsøsken hun ble godt kjent med på studiene. Jeg vet om folk som har spart til de var nærmere 40 for å kjøpe leilighet eller fullførte vgs i 30årene. Jeg har lært at det er ikke for sent for gjøre NOE for å endre ting. 

Anonymkode: f6b03...df4

Jeg vet om en som spilte bort boligen i 40-årene. Hun klarte å komme seg inn på boligmarkedet igjen.

Tror viktigste er å ikke gi opp. 

 

Anonymkode: 7d453...b32

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

I hvilken alder mener dere det er for sent å kunne forbedre livet sitt til det bedre om man ikke har noe på stell? Da mener jeg realistisk. Som feks, høres det ganske urealistisk å begynne å studere mens man er 55 år(?)

Anonymkode: 75f8e...8b2

Aldri for sent. I morgen er første dagen i resten av ditt liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
Anonymburker skrev (2 timer siden):

Jeg er 35, og føler det er for sent.

Føler du det er det for sent. Det er opp til deg. Det er bare å ombestemme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

55 er for sent. aksepter din skjebne. 

Anonymkode: aa23d...788

Det er ikke for sent, det er mange papirer man kan sikre seg med litt utdannelse og ha igjen 12 år i arbeidslivet. Kanskje enda mer. Nei det er aldri for sent. Forbedre seg, utvikle seg og leve livet kan man gjøre helt til  siste hjernteslag slår om man har helsen i behold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

I hvilken alder mener dere det er for sent å kunne forbedre livet sitt til det bedre om man ikke har noe på stell? Da mener jeg realistisk. Som feks, høres det ganske urealistisk å begynne å studere mens man er 55 år(?)

Anonymkode: 75f8e...8b2

Det er vel aldri for sent for noe. Det er da bare å fixe i vei, hvis man har lyst til det 

Anonymkode: bd55c...96c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonymburker skrev (2 timer siden):

Jeg er 35, og føler det er for sent.

I så fall er det fordi du er hakk plukkende råten :) Altså lat. For den late er det meste for sent uansett alder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er 55 og studerer i 3 år er du 58 når du er ferdig - og livet er (trolig) forandret til det bedre. 
Om du ikke studerer er du fremdeles 58 om 3 år, og (trolig) på samme sted som i dag. 

Edit: Hilsen en som tok utdannelse som 45-åring og fikk betydelig (!) bedre arbeidshverdag og mye mer i lønn.

Endret av Venkman
La til...
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hva man ønsker å forandre og hvilke forutsetninger man har. Er man 50+ er det jo ikke spesielt realistisk å ønske å forandre seg fysisk til å bli toppidrettsutøver eller forvent å bli millilardær sånn ut av det blå. Men de fleste kan gjøre visse forandringer, enten det gjelder jobb, fysisk helse eller noe annet. 

Anonymkode: 3f537...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for sent før ditt siste hjerteslag slår. Jeg vet selvfølgelig at jeg som nylig nykter rusmisbruker og som  knapt har fullført ungdomsskolen ikke kan forvente å bli kirurg akkura, men alle må sette seg mål. Til og med meg med min mildt sagt tragiske hverdag og liv har satt meg et mål om å få meg et verdig liv. Det har jeg satt i gang med nå. Og jeg nærmer meg 40, ikke faen om noen skal komme å si at det er for sent for meg. Opp med hodet alle sammen ❤ vi kan alle fikse livet vårt

Anonymkode: 4f676...0c1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...