Gå til innhold

Hvordan få tilbake lidenskapen for fotografering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært interessert i foto siden jeg var 12. Gikk media og kommunikasjon på videregående og valgte etter det å være fotograflærling. Interessen for foto begynte vel egentlig å bli mindre på videregående da jeg oppdaget hvor mye dårligere jeg var til å fotografere enn de som jeg gikk i klasse med. Jeg har alltid følt at fotografiene mine har manglet noe jeg ikke klarer å sette fingeren på. De er bare ikke bra (nok). Første halvåret av lærlingtiden trivdes jeg veldig godt, lidenskapen begynte å komme tilbake og jeg følte at jeg fikk det til. Så krasjlandet jeg helt og følte meg totalt mislykket, følte jeg fikk ikke til noen ting til så jeg sluttet helt å fotografere på fritiden. Etter dette, som nå er 7 år siden, har jeg bare tatt frem kamera kanskje 5 ganger. 

Men nå kjenner jeg litt på lysten til å fotografere igjen og lurer egentlig på hvordan får jeg tilbake lidenskapen for fotografering?

Anonymkode: cf06e...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som kanskje har noen inspirerende bøker, magasiner eller fotografer å anbefale?

Anonymkode: cf06e...99f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se filmer som er filmet bra, og på unike måter, se for deg filmen i bilder.
F.eks
- Nye Dune
- A Ghost Story
- Bladerunner  2049
- Gravity 
- Prisoners


Ellers, følg fotografer på instagram, finn tema du liker og se hvordan andre fotografer tar bilder. Og ellers, bare øv. 

Henri Cartier-Bresson — 'Your first 10000 photographs are your worst.'

Anonymkode: baab5...645

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 96erjente

Har alltid elsket å ta bilder jeg og, fra jeg var sånn 5 år med engangskamera😅 Sliter litt med det samme som deg da. Kjøpte nylig objektiv til flere tusen og mistet helt lysten til å ta bilder rett etter. Nå har ting vært litt travelt og da, men vanligvis når jeg har sånne perioder så hjelper det litt å logge på fotobrukeren min på Instagram og se på bilder andre fotografer har tatt. Men, som sagt er jeg jo inne i en sånn dårlig periode selv, så noen tips som gir varig interesse har jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Jeg sliter med det samme nå. Fint å se alle svarene i tråden her 😊

Anonymkode: e33ce...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 20.6.2022 den 21.21):

Jeg sliter med det samme nå. Fint å se alle svarene i tråden her 😊

Anonymkode: e33ce...064

Samme her 😊 Håper på at 2023 blir mitt fotoår. 

Anonymkode: 7356c...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare komme med ett tips! Boken kamerakuren, veldig inspirerende og morsom å gjennomføre oppgavene.

Anonymkode: 7356c...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...