Gå til innhold

Jeg vil trekke søknaden min hos Nav.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men Nav skrev de må ha helseopplysningene mine 🥺 Jeg skrev ingenting om helseopplysningene mine i søknaden, men jeg må ettersende disse opplysningene. Jeg frykter han får se det. 

Anonymkode: a32d5...086

Det er jo tull at de skal ha dette. Du klager på det og sier at det ikke er relevant for saken. Om du er mottaker av aap, så er det tilstrekkelig at bidrags-nav vet at aap-har fattet vedtak på din sak. 

Anonymkode: cacdd...f95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

 

 

Ikke trekk søknaden. Gjør som anonym over sier. Jeg hadde samme frykt som deg, men legen min skrev en attest og nav videresendte ikke den til eksen min. De sa at helseopplysninger/legeattest ikke videresendes. Du kan også skrive det spesifikt i søknaden og vise til forvaltningsloven, men det skal ikke være nødvendig. 

Anonymkode: 5b4f4...89f

Jeg kan sikkert bestille en time hos legen og spør om hun vil skrive en legeattest til meg.
 

Anonymkode: a32d5...086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Reglene om partsinnsyn følger hovedsakelig av forvaltningsloven §§ 18 til 19. ... Hovedregelen er etter fvl. § 18 at en part har rett til å gjøre seg kjent med sakens dokumenter. Den som ikke regnes som part, men ønsker innsyn, må kreve dette etter andre regler, særlig offentleglova og miljøinformasjonsloven.
 

 

Tror du han har prøvd å få innsyn??

Anonymkode: a32d5...086

Jf. fvl. §§ 19 første ledd bokstav d vises det eksplisitt til hensyn til hans (les hennes) helse, samt andre ledd hvor det gis unntak for partsinnsyn som her i bokstav a igjen eksplisitt nevnes helseforhold. Ordlyden i nevnte paragrafs andre ledd har tungtveiende ordbruk gjeldende "(...) av vesentlig betydning", og ivaretakelsen av helsen til en part i saken krever meget tungtveiende grunner for at andre part, herunder faren, får innsyn i slike dokumenter. 

TS´ helseforhold vil nok falle innunder denne paragrafen, så jeg anbefaler, igjen, at hun nevner det for NAV og spiller med åpne kort :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg la fram bekymringen min til Nav på som jeg sendte i ettersendelse på brev. Men de vil fortsatt ha innsyn, og de skriver far har rett til innsyn i mine helseopplysninger. 

Jeg trodde ikke far kunne få innsyn i helseopplysningene mine uten domstolen.
 

Anonymkode: a32d5...086

Les mitt svar til an.-bruker her, og forelegg dette for NAV!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KjøttOPP skrev (3 timer siden):

Jf. fvl. §§ 19 første ledd bokstav d vises det eksplisitt til hensyn til hans (les hennes) helse, samt andre ledd hvor det gis unntak for partsinnsyn som her i bokstav a igjen eksplisitt nevnes helseforhold. Ordlyden i nevnte paragrafs andre ledd har tungtveiende ordbruk gjeldende "(...) av vesentlig betydning", og ivaretakelsen av helsen til en part i saken krever meget tungtveiende grunner for at andre part, herunder faren, får innsyn i slike dokumenter. 

TS´ helseforhold vil nok falle innunder denne paragrafen, så jeg anbefaler, igjen, at hun nevner det for NAV og spiller med åpne kort :) 

Jeg forstår ikke at ts’ diagnose(r) er av vesentlig betydning for ts’ eks å ha kjennskap til.

Anonymkode: d0952...f86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...