Gå til innhold

Hva betyr alt dette og hvem er jeg egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har alltid visst at jeg er annerledes, så og si hele livet. Jeg føler absolutt ALT og andre sine følelser i tillegg, jeg kan også føle energien i et rom, både positiv og negativ. Får også ofte en følelse i hele kroppen som til slutt stråler ut mot hendene og de blir kokvarme, men ikke på en ubehagelig måte. Ellers sliter jeg veldig ofte med kalde hender til vanlig. Har også den følelsen av intuisjon, at jeg liksom vet noe, men ikke klarer å hverken beskrive det eller forstå det selv. 

Ute i naturen føler jeg meg som "i et med den" og kan også lukte lukter andre ikke klarer å lukte. Ser ofte ut mot verdensrommet og kjenner en lengsel der et sted, som om jeg "lengter hjem".

Har lest mye om Empaths, som jeg kjenner meg veldig mye igjen i, allikevel så føler jeg ikke at jeg har funnet meg selv enda.

Innvendig så føles det ut som en storm som aldri slutter, som jeg ikke klarer å beskrive. Føles ut som en tikkende bombe av alle slags følelser som jeg ikke klarer å finne ord på. 

Bestemoren min, som jeg har forstått på moren min, var ei som kunne "tale i tunge" for de som tror på det og bestefaren min sa han hadde sett gjenferd i ung alder. Han var også verdens snilleste person. Ofte føler jeg nerværet hans, en varm følelse av han i nærheten. Jeg satt ved siden av han når han døde av alderdom for flere år siden. 

Uansett jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette, jeg klarer ikke å forstå meg selv eller finne ut hvem jeg er. Alt dette er egentlig veldig flaut for meg å skrive om da jeg føler det er veldig tabu, og jeg har heller aldri turt å fortelle noen om det i frykt for å virke "gal", og samtidig føler jeg meg veldig alene om alt dette da jeg ikke kan snakke med noen om det.

Noen som har det akkurat sånn som meg og kan fortelle meg hva dette er? 

Anonymkode: fda3b...3a7

Hva dette er? Det er dine følelser og tanker. Selv har jeg mindre tro på overnaturlige ting. Men min tro er også en tro. Den er en struktur i min hjerne, akkurat som din tro. Hva som eksisterer der ute vet jo ingen? Alle mennesker på jorden lever i sin egen verden.

Jeg ser ikke noe tegn til galskap? Litt hysteri kanskje. Hva med en kopp te?

Endret av Michaelhe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirinna skrev (10 timer siden):

Satt ironisk nok på jobb da jeg svarte på innlegget. Men jo, å gå rundt og føle at man er spesiell og har evner osv er psykiatri. 

🙄 Ja, alt som ikke kan forstås og forklares er sinnssykdom. 
De færreste som har evner går rundt og reklamerer for det, men nevner det i visse settinger om temaet kommer opp. Hva du tror og tenker har du jo din fulle rett til, men å si at man er et psykiatrisk tilfelle om man har evner eller har en annen oppfatning av hvordan alt henger sammen og fungerer, er ufint. 

Anonymkode: 6e364...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

🙄 Ja, alt som ikke kan forstås og forklares er sinnssykdom. 
De færreste som har evner går rundt og reklamerer for det, men nevner det i visse settinger om temaet kommer opp. Hva du tror og tenker har du jo din fulle rett til, men å si at man er et psykiatrisk tilfelle om man har evner eller har en annen oppfatning av hvordan alt henger sammen og fungerer, er ufint. 

Anonymkode: 6e364...fd6

Det er også vanlig at psykiatripasienter påpeker at det er ufint å påpeke psykisk sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...