Gå til innhold

Jeg har ikke oppnådd noe i livet og føler meg som verdens største taper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 25 år, og jeg har verken mann, ingen utdanning, ingen jobb og går på AAP. Jeg har ingen venner, jeg sitter bare hjemme og gjør det samme. Alle mine gamle venner har kommet seg videre i livet. Noen av de har kjøpt seg hus, forlovet seg, har god jobb med bra lønn, noen av de har begynt med å kjøpe eiendom og leie det ut osv. Jeg blir så kvalm når jeg ser hva folk i min omgangskrets har fått til, også sitter jeg her og har ingen fremgang.

Når jeg snakker med noen av de, merker jeg at de har endret seg. De er ikke den samme, de har vokst opp. Mens jeg er den samme. Jeg får sjokk, for det er da jeg innser at det virkelig har gått 7 år. Folk endrer seg, har kommet seg videre i livet. Det gjør meg ufattelig trist, for det er en stor påminnelse om at livet har gått fort, og livet står ikke stille. Det føles bare sånn ut for meg fordi jeg ikke gjør noe som helst. Jeg har stagnert. Jeg hater det.

Anonymkode: c7252...c7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet det er vanskelig, jeg ble ufør ganske brått i en alder av noen og 20

 Mens andre lever livet og alt det medfører, er jeg til operasjon etter operasjon, rekonvalesens og opptrening. Jeg måtte slette sosiale medier for det gjorde så jævlig vondt. 

Jeg trakk meg tilbake og sluttet å konkurrere med andre på en måte, sammenligne meg med dem. Jeg måtte skape meg et liv med de verktøy og forutsetninger som JEG hadde. Sette meg mål og få det til så jeg kunne få det bra. Nå bor jeg fint og landlig, eier ikke men det er ok, jeg har dyr rundt meg og driver mye med planter, når helsa tillater. Er med i en gartnergruppe her og det er fint. 

Men jeg måtte gi slipp på den jeg VAR og det jeg hadde, og drite i hva andre har. Jeg unner folk rundt meg suksess, de har jobbet for det. Og jeg unner meg selv det jeg får til. Ikke se ned på deg selv, du gjør så godt du kan med det du har. ❤

Anonymkode: ce6d7...d0f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10 år eldre enn deg og har det på samme måte...hvis det er noe trøst... Du har enda tid til å få litt mening i eksistensen din. Men husk at menneskeheten er ganske ubetydelig... Når alt kommer til alt er det ikke så nøye at du ikke er millionær og har solid utdannelse.... Det spiller ingen rolle om du er skipsreder eller har en liten stilling i butikk..

Anonymkode: aa39d...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammenligne seg selv med andre er virkelig en oppskrift på ulykke, tror jeg. Jeg forstår at det er så lett å gjøre, men prøv og ta deg selv i det når det skjer. 
Tenk også på at den du ser som har kjøpt leilighet, har bil, bachelorgrad og samboer, nesten garantert sammenligner seg med den som har to hus, tre biler, mastergrad og er gift. 
 

Ser du poenget mitt? Synes AB to hakk over har mange gode poeng 🤍 Vær glad for det du får til, og tenk at du tross alt har et sted å bo og mat. Det høres kanskje enkelt ut, men mange har ikke det (engang). 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at dette føles tungt. Hva er grunnen til at du går på AAP?
 

Husk at livet skjer. Ting kan forandre seg selv om det føles håpløst nå. Du er ikke gammel, du har mesteparten av livet foran deg. Du kan fortsatt møte noen å dele livet med selv om du ikke har jobb eller utdannelse! Jeg møtte min partner når jeg var 25. Jeg ble syk som ung og jobber ikke i dag, men har klart å skape meg et meningsfylt liv likevel. Min verdi ligger ikke i min arbeidsevne, og det gjør heller ikke din! Du er verdifull og dyrebar i kraft av å være deg. Husk det. 

Anonymkode: 05a2d...e2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at du går på aap. Du er for syk til å fungere som "alle" andre. Hadde du sammenlignet deg selv med en som hadde det likt, med samme forutsetning, så hadde nok resultatet blitt et helt annet. 

Jeg forstår det er uhyre vondt når tiden står stile, man føler man ikke kommer noen sted og de rundt deg fyker av gårde. Sånn er det å være syk. 

Å gjøre de samme tingene dag inn og dag ut er usunt, selv hvor syk man er. Med de sykeste personene som er sengeliggende og ikke klarer stort er det fortsatt viktig med forandringer. Ting å se frem til. Små endringer. 

Å fokusere på hva andre klarer som du ikke klarer er selvsagt naturlig, men helt nyttestløst. Selv den mest suksessrike personen vil ha eller oppnå noe andre har. Det er når vi finner ro og lykke i oss selv at vi blir tilfreds. Når vi aksepterer oss selv. Og vet du, slike personer er de mest suksessfulle menneskene i verden, uavhengig hvor mye de har på kontoen, hvor lang utdanning, jobb etc.

Jeg ville heller fokusert på meg selv og få det best mulig med meg selv utfra de forutsetningene man har. Da kommer du mye lengre enn de fleste samtidig som du ser verden på en helt annen måte ❤️ og en annen ting, det krever mye styrke i det å være syk. Langt mer styrke enn for en frisk person å ta en bachelor i ett eller annet 😉

Anonymkode: f2813...071

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke verdens største taper, hadde jeg fortalt deg om mitt liv hadde du brutt ut i latter og blitt fornøyd med hvordan du selv har det. Du har fortsatt tid til å få orden på ditt. For mange er det for sent.

Anonymkode: 284f1...29c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du er ikke verdens største taper, hadde jeg fortalt deg om mitt liv hadde du brutt ut i latter og blitt fornøyd med hvordan du selv har det. Du har fortsatt tid til å få orden på ditt. For mange er det for sent.

Anonymkode: 284f1...29c

Når mener du det er for sent? Et genuint spm😢

Anonymkode: c7252...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen trøst så er det etterstrebede fasadelivet for mange like tomt og meningsløst + mer stress i tillegg. Dette er innrømmelser som kommer i fylla så klart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Når mener du det er for sent? Et genuint spm😢

Anonymkode: c7252...c7e

Når man selv har gitt opp. 

Anonymkode: ce6d7...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 22.43):

Jeg er 10 år eldre enn deg og har det på samme måte...hvis det er noe trøst... Du har enda tid til å få litt mening i eksistensen din. Men husk at menneskeheten er ganske ubetydelig... Når alt kommer til alt er det ikke så nøye at du ikke er millionær og har solid utdannelse.... Det spiller ingen rolle om du er skipsreder eller har en liten stilling i butikk..

Anonymkode: aa39d...d41

Ja, vi skal alle under torva om ikke lenge til  uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are

Hva er grunnen til at du ikke har utdanning  og går på aap?  

Det er sikkert ikke det svaret du ønsker,  men noen ganger må man bare ta seg i nakkeskinnet og gå for det man ønsker seg..

Hva vil du med livet ditt? Er dine ønsker  realistiske?  Hva er det som hindrer deg? Kan du søke hjelp?  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke en taper. Du er griseheldig. I andre land uten velferdsstat ville du kanskje havnet på gata. Du er heldig! Nyt livet og lykke til. 

Anonymkode: cc55c...103

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...