Gå til innhold

Forventer jeg for mye av dama?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har brukket benet, og er gipset fra hoften og ned. Vi har 3 barn, en 3 åring og tvillinger på 1. jeg må selvsagt ta alt det praktiske med barna, men nå irriterer jeg meg litt på at hun ikke kan gjøre NOE! Hun ligger på sofaen 24/7. er det virkelig ingenting man kan bidra med med brukket ben? Brette noen klær i løpet av en hel dag? Lage middag? Jeg foreslo at vi kunne kjøpe matkasse og at hun kunne sitte ved kjøkkenøya og lage middag. Det var visst umulig. Kanskje er jeg urimelig, er bare desperat etter å ha jobbet og stått på 24/7 i 3 uker nå, er så utslitt av å være oppe med tvillingene hele natta og så gjøre alt med barna og då sjangle meg på jobb. 

Anonymkode: 21b3a...d0f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest På druen
Skrevet (endret)

Dette er sånn over 90 % av alle gifte kvinner med barn har det daglig, fordi mannen ikke gidder å ta ansvar. 

Endret av På druen
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun har brukket benet, og er gipset fra hoften og ned. Vi har 3 barn, en 3 åring og tvillinger på 1. jeg må selvsagt ta alt det praktiske med barna, men nå irriterer jeg meg litt på at hun ikke kan gjøre NOE! Hun ligger på sofaen 24/7. er det virkelig ingenting man kan bidra med med brukket ben? Brette noen klær i løpet av en hel dag? Lage middag? Jeg foreslo at vi kunne kjøpe matkasse og at hun kunne sitte ved kjøkkenøya og lage middag. Det var visst umulig. Kanskje er jeg urimelig, er bare desperat etter å ha jobbet og stått på 24/7 i 3 uker nå, er så utslitt av å være oppe med tvillingene hele natta og så gjøre alt med barna og då sjangle meg på jobb. 

Både armer og hode funker selv om hun har gipset foten. Bare tull at hun ikke kan gjøre NOE.

• Liker 19
Skrevet
Teatrica skrev (8 minutter siden):

KANSKJE? Ja, selvfølgelig er du urimelig. Hun er gipset fra hofta og ned, det tyder på et brudd høyt i beinet - så i tillegg til at gipsen FRA HOFTA OG NED gjør henne temmelig immobil, vil jeg tro at det er en hel del smerter forbundet med dette. 

Hvis det blir for mye for deg, får du be om hjelp - men ikke av dama di!

Ja, det gjør henne inmobil, men hendene hennes kunne jo for eksempel laget matpakker hvis jeg setter frem alt? Det var smerter, men det er det ikke så mye av nå. 

ts

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det gjør henne inmobil, men hendene hennes kunne jo for eksempel laget matpakker hvis jeg setter frem alt? Det var smerter, men det er det ikke så mye av nå. 

ts

Hvordan er det mulig å sitte engang? Hun må vel enten stå eller ligge?

Anonymkode: 8629e...35b

• Liker 15
Skrevet
Regnskur skrev (6 minutter siden):

Både armer og hode funker selv om hun har gipset foten. Bare tull at hun ikke kan gjøre NOE.

Ja, det er det jeg også tenker. Altså, selvsagt kan hun ikke løfte og bære ting, men NOE annet enn å ligge på sofaen, nå som smertene begynner å gi seg. Hun ligger bare på sofaen og ber om å få hentet ting. Jeg har vært forståelsesfull og gjort absolutt alt frem til nå, men er så utrolig sliten, og det er 5 uker igjen😬

ts

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan er det mulig å sitte engang? Hun må vel enten stå eller ligge?

Anonymkode: 8629e...35b

Kan sitte med benet strakt (støttet med puff/krakk/stol etc.)

ts

Skrevet

Kan sitte med benet strakt (støttet med puff/krakk/stol etc.)

ts

Høres ikke mulig å lage mat på den måten. Men hun kan jo bestille matkasser på nett.

Anonymkode: 31486...b8d

• Liker 17
Skrevet

Ja, det er det jeg også tenker. Altså, selvsagt kan hun ikke løfte og bære ting, men NOE annet enn å ligge på sofaen, nå som smertene begynner å gi seg. Hun ligger bare på sofaen og ber om å få hentet ting. Jeg har vært forståelsesfull og gjort absolutt alt frem til nå, men er så utrolig sliten, og det er 5 uker igjen😬

ts

Dere kan kjøpe en vaskehjelp i noen uker og kanskje kan du spørre familie om noen kan komme og brette klær for eksempel. 

Hun kan selvsagt ikke lage middag.. Og brette klær er ganske vanskelig å gjøre liggende. 

Anonymkode: dbc22...bf9

• Liker 27
Skrevet

Ho har vel en munn som funker da?

Anonymkode: e4acf...bb2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres ikke mulig å lage mat på den måten. Men hun kan jo bestille matkasser på nett.

Det er matkasser jeg har foreslått, men det krever jo kutting, steking, koking etc. 

ts

Skrevet

At flere av dere kvinner her har dottemenn hjelper da ikke TS som snart går på veggen. 

TS, selvfølgelig må hun begynne å bidra med overkommelige ting når smertene blir mindre. Frem til da kunne du kanskje bedt om litt hjelp/avlastning fra familie eller venner? En god natt søvn kunne hjulpet. 

Anonymkode: cf0cb...82d

• Liker 24
Skrevet

Jeg synes litt synd på deg ts. Men det som er så synd, er at alle menn rundt om i de tusen hjem faktisk ikke forstår hvor mye det er å administrere familien på denne måten. I tillegg til det praktiske som du gjør nå, og kanskje er på vei til å måtte gjøre, så er det administrasjonen, å passe på at de har det de skal til riktig årstid, at vinterklær kjøpes inn osv. Det hørtes ikke enkelt ut for henne å få gjort noe nå, men du har min sympati, som veldig mange mødre også har min sympati.

Synes faktisk vaskehjelp som kan ta basisen høres lurt ut. Det holder å ordne med unger, pakke, lage matpakker og middag. 

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere kan kjøpe en vaskehjelp i noen uker og kanskje kan du spørre familie om noen kan komme og brette klær for eksempel. 

Hun kan selvsagt ikke lage middag.. Og brette klær er ganske vanskelig å gjøre liggende. 

Anonymkode: dbc22...bf9

Vi har vaskehjelp, men jeg må jo rydde i 2 timer før hun kommer. Vi har ingen familie her, så alt faller på meg. Hun trenger jo ikke å ligge, hun kan både stå, sitte og gå på krykker, men alt hun gjør er å ligge. 

ts

Gjest På druen
Skrevet

ts

Typisk menn. Når dama har skadet seg er det ikke alvorlig, når dere har skadet dere er det så alvorlig at dere holder på å dø. En kompis lo av meg da jeg viklet og forstuet ankelen på skogstur, jeg gikk langt haltende og vi besøkte noen på en hytte i flere timer. Da han viklet og forstuet ankelen et par år senere, dro han til legevakten med en gang. Og dro ikke på jobb på et par dager. Så utrolig puslete og stakkarslige menn er når de opplever noe som gjør litt vondt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sånn har jeg det! 
hver dag, hver uke, hver mnd, året rundt. Mens mannen er litt som dama di, ligger på sofaen å kan ikke bidra med stort fordi det passer ikke akkurat da og heller ikke de andre timene som tilbringes på sofaen.

så ja, velkommen til livet som kvinne.

Anonymkode: 3b57c...296

Men herlighet, hvorfor gidder du dette? Her er vi vant til å dele 50/50. Med 3 barn fra 3 år og under er det liksom ingen voksne som har hatt luksusen med å ligge på latsiden. 

ts

• Liker 17
Skrevet

Jeg tenkte også: «Velkommen til livet som kvinne og mor!» :ler: 

Men seriøst så bør TS bare ta seg ei bolle og stå i det. Dersom hoveddelen av landets mødre klarer det så klarer han også, i noen stakkars uker. :fnise: 

Anonymkode: 3fb52...56f

• Liker 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...