Gå til innhold

Myten om at alt er dyrt på meny - hva kjøper du der?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De som mener at Meny er for dyrt er de som ikke har orden på økonomien som og som derfor lever lønnsslipp til lønnsslipp.

Meny har mye god mat som de andre butikkene har hvor jeg bor og om det er så mye dyrere merker du egentlig ikke med mindre du sitter og teller kronestykker.

Anonymkode: 77727...5ae

😐 Hyggelig holdning ovenfor de med lavinntekt 🙈

Jeg trenger ikke se på kilopris. De over veien for meg vet jeg må det. Det er fordi jeg har ganske mye høyere inntekt enn de har.

De er garantert langt mer fornuftige mer pengene enn meg. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg handler på Rema 1000. Det jeg ikke får tak i der kjøper jeg på Meny. Rema er billigere enn Meny, men har mer begrenset utvalg. Jeg kjøper ingen allergivarer som flere nevner er billigere der.

På Meny kjøper jeg ost (fra ostedisk), brød, en type frokostblanding. I tillegg kjøper jeg varer når det er tilbud. Det gjør jeg også på OBS, Spar, Bunnpris, Joker, Mega og Eurospar. Det er mye å hente på å handle tilbudsvarer.

Anonymkode: ec45d...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler der vel egentlig mest på grunn av Jacobsproduktene de har, og utvalget generelt, men de har veldig gode tilbud på ting med jevne mellomrom. Planlegger man litt trenger ikke handleturen å bli så dyr.

Anonymkode: 1aeee...4a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny er en fantastisk butikk, jeg liker meg godt der! Synes likevel ikke det er til å stikke under en stol at det i sin helhet er dyrere der enn lavpriskjedene uansett om de har enkelte tilbud - og det er helt greit med tanke på utvalg og service. 

Har Kiwi og Meny rett i nærheten av hverandre her. Hender jeg tar hele ukeshandlingen på Meny hvis jeg likevel skal ha noe spesielt som Kiwi ikke fører, og da blir den ukeshandelen dyrere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså - det er ingen «myte» at varer er dyrere på Meny. Det ER generelt dyrere på Meny. Når det er sagt betaler jeg gladelig for godt utvalg.

Anonymkode: 14d7b...a7c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De som mener at Meny er for dyrt er de som ikke har orden på økonomien som og som derfor lever lønnsslipp til lønnsslipp.

Meny har mye god mat som de andre butikkene har hvor jeg bor og om det er så mye dyrere merker du egentlig ikke med mindre du sitter og teller kronestykker.

Anonymkode: 77727...5ae

Vi har en brutto årsinntekt i vår husholdning som er meget høy. Vi lever definitivt ikke fra lønnsslipp til lønnsslipp. Jeg har også vokst opp i et hjem der vi handlet på tilbud.

Jeg vet at vanlig melk er dyrere på Meny enn Rema. I tillegg får jeg 10% på grunn av Æ-appen. Jeg sitter ikke og teller kronene, men jeg vet det er billigere. Mange av varene er helt like på Meny og Rema, men er litt billigere på Rema. Du vet «mange bekker små».

Jeg vil tro jeg per år sparer mange tusen kroner på å være bevist når jeg handler mat. Hvorfor kaste vekk pengene når det ikke er nødvendig?

Til slutt må jeg jo takke deg. Takk for at du bruker pengene dine på å handle alt på Meny. Da kan jeg bruke butikken til å kjøpe bare luksusvarene jeg vil ha. Butikken hadde neppe overlevd med bare kunder som meg.

 

Anonymkode: ec45d...c17

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De som mener at Meny er for dyrt er de som ikke har orden på økonomien som og som derfor lever lønnsslipp til lønnsslipp.

Meny har mye god mat som de andre butikkene har hvor jeg bor og om det er så mye dyrere merker du egentlig ikke med mindre du sitter og teller kronestykker.

Anonymkode: 77727...5ae

For en usmakelig tolkning... Meny er dyrere enn andre butikker, det har jo kommet frem flere ganger i diverse pristester. 

At folk følger med på priser betyr ikke at de ikke har ordne på økonomien sin, heller motsatt. Tror du alle tjener så godt at de kan bare kjøpe det de vil uten å tenke pris? Kom deg ned på bakken igjen er du snill. 

Anonymkode: a4b36...250

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har en brutto årsinntekt i vår husholdning som er meget høy. Vi lever definitivt ikke fra lønnsslipp til lønnsslipp. Jeg har også vokst opp i et hjem der vi handlet på tilbud.

Jeg vet at vanlig melk er dyrere på Meny enn Rema. I tillegg får jeg 10% på grunn av Æ-appen. Jeg sitter ikke og teller kronene, men jeg vet det er billigere. Mange av varene er helt like på Meny og Rema, men er litt billigere på Rema. Du vet «mange bekker små».

Jeg vil tro jeg per år sparer mange tusen kroner på å være bevist når jeg handler mat. Hvorfor kaste vekk pengene når det ikke er nødvendig?

Til slutt må jeg jo takke deg. Takk for at du bruker pengene dine på å handle alt på Meny. Da kan jeg bruke butikken til å kjøpe bare luksusvarene jeg vil ha. Butikken hadde neppe overlevd med bare kunder som meg.

 

Anonymkode: ec45d...c17

Støtter deg i denne, vi har en brutto årsinntekt på 1,8 mill og hadde fint overlevd å handle på Meny. Men jeg følger med på tilbud, og handler karbonadedeigen (norsk) og melka der den er billigst. Vi har uansett alle butikker lett tilgjengelig og jeg «gir ikke bort penger» på dagligdagse varer.

«Kos handler jeg derimot ofte på Meny. Feks kaffebønner. Jeg drikker ikke så mye kaffe, og kjøper da bønnene jeg liker best uavhengig av pris. Skal vi ha ost og spekemat en sjelden gang så går jeg også på Meny, de har favorittene mine.

Før det ble priskrig på bleier så kjøpte jeg også bleier på Meny, og grøt/barnemat (3 for 2). Skyr til barna er også 3 for 2.

Anonymkode: 88eab...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Støtter deg i denne, vi har en brutto årsinntekt på 1,8 mill og hadde fint overlevd å handle på Meny. Men jeg følger med på tilbud, og handler karbonadedeigen (norsk) og melka der den er billigst. Vi har uansett alle butikker lett tilgjengelig og jeg «gir ikke bort penger» på dagligdagse varer.

«Kos handler jeg derimot ofte på Meny. Feks kaffebønner. Jeg drikker ikke så mye kaffe, og kjøper da bønnene jeg liker best uavhengig av pris. Skal vi ha ost og spekemat en sjelden gang så går jeg også på Meny, de har favorittene mine.

Før det ble priskrig på bleier så kjøpte jeg også bleier på Meny, og grøt/barnemat (3 for 2). Skyr til barna er også 3 for 2.

Anonymkode: 88eab...8d1

Brutto årsinntekt. Ca 260 000. Har ikke råd til meny. Men kjøper spesielle ting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

De som mener at Meny er for dyrt er de som ikke har orden på økonomien som og som derfor lever lønnsslipp til lønnsslipp.

Meny har mye god mat som de andre butikkene har hvor jeg bor og om det er så mye dyrere merker du egentlig ikke med mindre du sitter og teller kronestykker.

Anonymkode: 77727...5ae

Å fysjameg å usjameg slike mennesker med lav inntekt altså, å fysjameg å usjameg altså 🤭🧐😒

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny er en dyr butikk, det er ingen myte. Når det er sagt så har de sine produkter de er billige på, akkurat som de andre kjedene. Barnemat 3 for 2 f.eks. og fast tilbud på allergivennlig mat.

Jeg handler kun det jeg ikke får i andre butikker på Meny. I tillegg det som er biligst eller lik pris som andre kjeder. De har et større utvalg enn de andre kjedene og de har også gode tilbud til stadighet.

Jeg lever på minsteufør så må være bevisst på pris og tilbud.

Anonymkode: e864b...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøtt og fisk er billig på disken. Bare kom å se når er tilbud. 

Brød fra lokalt bakeri.

Ali kaffe på tilbud.

First Price produkter.

Batterier og lyspærer 3 for 2. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De som mener at Meny er for dyrt er de som ikke har orden på økonomien som og som derfor lever lønnsslipp til lønnsslipp.

Meny har mye god mat som de andre butikkene har hvor jeg bor og om det er så mye dyrere merker du egentlig ikke med mindre du sitter og teller kronestykker.

Anonymkode: 77727...5ae

Snakk om ignoranse… Det går an å ha godt med penger og samtidig være fornuftig med hvor mye man faktisk bruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handler diverse når det er tilbud. 

Ting som kan ende opp i min handlekurv er blant annet:

- Gulrotrundstykker fra Jacobs utvalgte

- Tortelloni med tomat & mozzarella fra Rana 

- Prager skinke fra Jacobs utvalgte 

- Lang baguette fra Jacobs Utvalgte 

- Kylling fra Lerstang, og andre matskatter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De som mener at Meny er for dyrt er de som ikke har orden på økonomien som og som derfor lever lønnsslipp til lønnsslipp.

Meny har mye god mat som de andre butikkene har hvor jeg bor og om det er så mye dyrere merker du egentlig ikke med mindre du sitter og teller kronestykker.

Anonymkode: 77727...5ae

Ikke lever vi fra lønnsslipp til lønnsslipp og ikke teller vi kronene, vi har ikke matbudsjett engang, men vi storhandler ikke på Meny. Det er dårlig økonomi.

Anonymkode: 742a8...2ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dopapir, fisk, kjøtt, egg, grønnsaker, Ofte tilbud på god juice, gode priser på 10 kr.tilbud feks div hermetikk som feks finhakkede tomater etc. Veldig gode brød som også er på tilbud av og til, eller 3 for 2. Og så har de i motsetning til de fleste andre butikker en god tilbudsbenk med 40% og 50% avslag på varer som nærmer seg utløpsdato:strix:

Endret av Try2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De som mener at Meny er for dyrt er de som ikke har orden på økonomien som og som derfor lever lønnsslipp til lønnsslipp.

Meny har mye god mat som de andre butikkene har hvor jeg bor og om det er så mye dyrere merker du egentlig ikke med mindre du sitter og teller kronestykker.

Anonymkode: 77727...5ae

For en holdning :) jeg mener at de som har styr på økonomien er de som er forsiktige med hvordan de bruker pengene. Her har jeg aap og mannen god lønn, så vi har råd til å handle kun på Meny (og det gjør vi pga leveringen), men ville vi ha spart en del penger hadde vi handlet på kiwi. Merker det blir minst 200 kr ekstra i forhold til kiwi, men det er når 

Anonymkode: b72fd...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffebønner fra Coffee of the world og Jacobs har billigere kilopris enn de fra Kolonihagen på Rema feks. I tillegg er CoTW alltid på 3 for 2 og Jacobs ofte på 3 for 2 :) 

Anonymkode: d18a7...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler ingenting på Meny, tilsvarende butikk her er Mega. Der handler jeg sjelden, det er dyrt der. Men utvalget er veldig bra.

Meny butikken her i byen gikk konkurs for flere år siden. Her handler jeg aller mest på Kiwi og Rema.

Anonymkode: ab06a...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper hvis de har noe jeg vil ha på tilbud eller skal ha noe spesielt som man ikke får i andre butikker. Kjøper aldri vanlige varer der, så kjip er jeg faktisk. 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...