Gå til innhold

Myten om at alt er dyrt på meny - hva kjøper du der?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser til stadighet at folk mener at Meny er "for dyrt" på generelt grunnlag, men jeg mener bestemt at de ofte har gode tilbud, i tillegg til fast lavpris på mye bra!

Selv kjøper jeg alltid egg der til fast lavpris. Bruker tre egg om dagen, og 18 pk med er billigere på Meny enn på Bunnpris og Rema.

De har også fast 3 for 2 på plantemelk, så det er også billigere på Meny enn andre steder.

 

Så hva kjøper du på Meny, og har du noen gode tips?

Anonymkode: 9e4a7...3c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har fast lavpris på en del varer, det de kaller for "knallkjøp". Det kan lønne seg, hvis det er varer du allikevel kjøper.

Jeg har Meny som nærmeste butikk og handler en del på tilbud. Sist uke var det nakkekoteletter til 49/kg, og en stund før det Norvegia til 79/kg hvis man kjøpte 2-pakning.

Meny ER en dyr butikk på en del varer, men man velger jo selv hva man kjøper. De har ofte tilbud på frukt og grønt også, og selv om jeg får 10% "avslag" på Rema1000 når jeg hr Æ, så liker jeg bedre å handle på Meny. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de nakkekotelettene har de tilbud på med jevne mellomrom, og de er skikkelig gode!

Anonymkode: 9e4a7...3c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser sjelden på pris når jeg handler. Kjøper det jeg har lyst på. Handler innimellom på Meny, men mest Spar, da den er nærmest. Meny drar jeg ofte til på fredag, har mye spennende mat som ikke andre butikker har. 

Anonymkode: 653cf...4ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper alt der, de er eneste butikk som leverer hjem her jeg bor. Kostnaden må jeg bare ta, men er glad for 30% på allergimat. 

Anonymkode: b72fd...667

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nærbutikk er Meny.
Jeg ville spart ca 600 kr mnd på å kjøpe alt på en billigere butikk enn Meny (jeg har testet), men da må jeg også gjennom bomringer, bruke tid og drivstoff for å kjøre til annen butikk 20 km unna, og tilbake.  Totalt vil bom og drivstoff beløpe seg til ca 500 kr mnd hvis jeg ukehandler, og dermed blir besparelsen nesten lik 0.

 

Jeg kjøper mye Eldorado-produkter, og noe First Price.
De har fast lavpris på allergiprodukter som jeg kjøper en del av.
 

 

Anonymkode: 20e3d...7cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Meny handler jeg det jeg ikke får tak i på Joker og Coop Marked. Som regel FirstPrice-varer som Joker kuttet ut da de fikk nye eiere (frossen kylling, pommes frites, 4 kg-sekkene med ris, frosne grønnsaker), men også en del andre ting. Meny har mye større utvalg av gluten- og melkefritt enn butikkene her i bygda. De har også mye mer lokalmat. Det eneste jeg er misfornøyd med, er at det alltid er fullt av dårlige varer i frukt og grønt-avdelingen (ferdigsalater som gikk ut for 2 dager siden, bløte agurker, paprika med tydelig mugg). 

Anonymkode: dcdd0...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny har mange produkter de andre ikke har. Jeg kjøper pålegg og salater (ferskvaredisk), ostedisk, fisk og skalldyr (fiskehandelen har dårlige åpningstider), og kraft, baser og sauser. De har også kjøtt som jeg ikke får tak i andre steder, som And, og diverse skav. Når jeg først er innom tar jeg en titt på tilbudsavisen. Får ofte med meg en god del bulk-produkter på 10-kroners marked. 

Anonymkode: c2585...78e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt og grønt, ferskvare, oster, spekemat, en del bakeprodukter andre ikke har, sukkerfritt og lavkarboprodukter som eller for det meste er på helsekost, øl, og ting som de jevnlig har på tilbud. 

Anonymkode: 51256...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper for det meste tilbudsvarer og knallkjøp. Meny er den butikken hvor du får tak i alt du trenger i en oppskift, noe du ikke finner på Kiwi, Rema ol. Jeg syns Spar er dyrere og dårligere enn Meny

Det jeg sjeldent kjøper på Meny er øl. Kiwi har mye dårlige grønnsaker. Så selv om prisen er høyere på Meny, kjøper jeg helst frukt og grønt der. MEN jeg får mer trumf ved å handle på Kiwi. De to butikkene er mine nærbutikker. 

Endret av Coronas
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler på Meny fordi de har (nesten) alt jeg trenger, i motsetning til de andre butikkene. Mye større utvalg i alt.

I tillegg følger jeg med på tilbud, og jeg pleier å kjøpe 3 for 2 parmigiano reggiano, dermed har vi alltid parmesan i huset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskesuppe, angusburgere b.la.

Og litt brus, druer, Monster, yoghurt... siden Meny ligger på kjøpesenteret jeg jobber på og jeg ofte kjøper noe å ha på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre butikker her har like godt utvalg av spekemat og spennende oster som Meny.

Når jeg er innom Meny kjøper jeg det jeg skal ha selv om det muligens er billigere i en annen butikk.

Jeg har ikke noe mål om å bruke minst mulig på mat.

Anonymkode: 3e086...67e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbudsvarer og varer kun Meny fører. Alt annet kjøpes på Rema 1000 som ligger i samme bygg.

Anonymkode: 8083b...ac5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny er dyrt. Likevel, de har et godt utvalg. Jeg handler stort sett på rema eller kiwi. Men skal jeg ha noe spesielt, så drar jeg på meny. Jeg handler ikke annet da. Henter det jeg skal ha. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De som mener at Meny er for dyrt er de som ikke har orden på økonomien som og som derfor lever lønnsslipp til lønnsslipp.

Meny har mye god mat som de andre butikkene har hvor jeg bor og om det er så mye dyrere merker du egentlig ikke med mindre du sitter og teller kronestykker.

Anonymkode: 77727...5ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper alt det kjedelige på Meny (dopapir, sjampo, en type grapefruktjuice jeg bare finner der... etc). Noe på nett, og resten, stort sett noen utvalgte typer friske grønnsaker som jeg sjelden finner annensteds, i butikk (type mandelpoteter, bladpersille , andre friske urter etc).

Det eneste jeg kan komme på som jeg kjøper på tilbud (sier man fremdeles det?) på Meny er Farris Bris, som de alltid selger 3 for 2. (Nei jeg burde sikkert ikke drikke sprudlevann på plastflaske, men det gjør jeg altså dessverre). Sånn ellers synes jeg ikke mat skal være billig egentlig, jeg går heller i de samme gamle klærne i årevis i stedet for å kjøpe feks billige egg fra industrielle burhøns.

Det aller meste av friske/ ferske produkter og råvarer kjøper jeg ikke i kjedebutikker i det hele tatt. Jeg handler kaffe, ferskt kjøtt, ost og diverse tørrvarer i et par lokal økologiske dagligvarer/ ferskvarebutikker, fisk hos en lokal fiskehandler, mer kortreist, småskalaprodusert og/eller økologisk kjøtt og grønnsaker på Bondens marked og Reko-ringen, og jeg abonnerer på økologisk frukt og grønt med en kasse på døra hver fjortende dag. Funker fjell!

Anonymkode: bce50...77a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handler det rema ikke har. Så godt kjøtt, oster, brød osv. 

Anonymkode: b7e14...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler det meste på Meny. 

Vi har Prix, Coop, Rema og Meny i nabolaget - og jeg handler der jeg liker best å handle. 

Opplever ikke at matbudsjettet minker om vi holder oss til kun Rema 1000.

Bestiller mye på nett, da. 

Kanskje pølser fra Grøstad gård er det jeg spesifikt handler på Meny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...