Gå til innhold

Er på god vei inn i et forhold med en som bor sammen med eksen for barnets skyld. Blir jeg lurt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i et halvt år nå blitt kjent med og inngått et kjærlighetsforhold med en mann som jeg treffer hver kveld og natt hele uka, men som jeg ikke ser i helgene. Altså han ukespendler og er hjemme hver helg, 5-6 timer fra meg. Det jeg ikke visste før en måned ut i forholdet vårt, er at han bor sammen med ekskjæresten pga deres felles sønn på 5 år. Jeg ble lei meg, og litt overrasket. Han sier de har hvert sitt soverom, og at han synes det er en grei ordning siden han bare er hjemme i helgene. Som han sier: det er jo meg han er mest med siden jeg får hverdagene med han. Jeg er så forelska i denne mannen, og alt jeg vil er å bli bedre kjent og finne ut om det kan bli oss. Siden vi bare «holder på» enda, og bare møtes i ukedagene etter jobb, føles det for tidlig å spørre for mye om situasjonen hjemme og kreve at det skjer endringer. Jeg plages veldig mye psykisk av at han deler bolig med eksen. Jeg maser aldri på han når jeg vet han er hjemme, fordi jeg er konfliktsky og vil ikke gjøre noe vanskelig for han. Forstår jo at han har en sønn som han vil tilbringe så mye tid han kan med siden de sees bare på helg. Men jeg vet jo ikke noe om hva som skjer der hjemme eller hva slags forhold han og barnemor egentlig har. Hva skal jeg gjøre, har jeg grunn til å uroe meg i helgene? Noe jeg burde spurt om, eller gjort? Er det en fare for at jeg blir lurt, at han lever et «dobbeltliv»? 

Anonymkode: 87d38...0c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

🚴🏼‍♀️💨💨

Anonymkode: 3e477...484

• Liker 39
Skrevet

Dette lyser rødt flagg. Hvorfor har han ikke fortalt dette før hvis det ikke er noe problem? Dere har hengt sammen ett halvt år og dere er..hva da? 🧐 Også «det er ikke noe å tenke på, dette er en god ordning for oss.» 

Jeg hadde tatt avstand…god avstand!!!

• Liker 46
Skrevet

Ville holdt det vennskapelig, takket for meg  og sagt at dette arrangementet blir for spesielt for meg. Men at han kan ta kontakt når han får eget bosted, da kan det kanskje funke...

• Liker 39
Skrevet

Vent litt. Bor han gratis hos deg i uka? Hvem betaler for mat og strøm og boutgifter ?

• Liker 38
Skrevet

TS her. Har vurdert å kontakte kona men er så glad i denne mannen at jeg er redd for å gjøre noe vanskelig for han så det hindrer meg i å gjøre det. 🙈 Føler meg dumsnill men. 
I uka bor vi enten hos meg eller i bolig som han får dekket av jobben.

• Liker 4
Skrevet

Dersom de bor sammen for barnets del skaper det vel ikke problem at han har fått seg kjæreste. Ta kontakt med kona! 

Anonymkode: d09f5...0f5

• Liker 27
Skrevet

Tror du at han holder seg på matta når han er hjemme hos kona/eksen i helgene? Uansett hva hun er, tror du han holder seg til kun deg? Jeg vil for din skyld like å tro at dette er en ærlig og redelig mann, men som andre her lurer jeg også på hvorfor han ikke fortalte deg om denne ordningen tidligere, dersom det kun var for barna. Og hadde det vært noe (potenielt) seriøst hadde dere vel hatt mer kontakt også når han var hjemme?

Anonymkode: 6d683...94e

• Liker 18
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg hadde aldri stolt på en slik mann, kjenner alle varsellamper blinker mørkerødt. 

Skrevet
Pusen95 skrev (6 minutter siden):

TS her. Har vurdert å kontakte kona men er så glad i denne mannen at jeg er redd for å gjøre noe vanskelig for han så det hindrer meg i å gjøre det. 🙈 Føler meg dumsnill men. 
I uka bor vi enten hos meg eller i bolig som han får dekket av jobben.

Ja du er en snill og god person. Folk som er sånn blir ofte utnyttet, fordi det er så lett og naturlig å forvente mer av oss da vi gir så mye på naturlig vis. også andre mennesker som virker veldig snille og gode kan utnytte deg så pass på litt. Tenk på hva du fortjener og hva du ønsker deg av en kjæreste. 

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dersom de bor sammen for barnets del skaper det vel ikke problem at han har fått seg kjæreste. Ta kontakt med kona! 

Anonymkode: d09f5...0f5

Hva skal hun ta kontakt med kona for om jeg kan spørre?

Vil du inngå et forhold med en person som ringer venner og kjente av deg for å forhøre seg om deg?

Nå har jeg ingenting å skjule selv, men skulle jeg begynne å date en person og det kommer frem at vedkommende ringer/melder rundt for å forhøre seg om meg så hadde avsluttet den relasjonen på minuttet. 

Anonymkode: 7f32b...e8a

• Liker 30
Skrevet

Folk bor ikke sammen etter et det er slutt. Få en venninne til å ringe mens du er sammen med fyren og si "hei det Kari, kan du be X om å sjekke om han har fått med seg armbåndet mitt, for jeg finner det ikke?" så finner du fort ut av hva "kona" synes om det.

Anonymkode: 20a32...c6c

• Liker 14
Skrevet

Har dere noe kontakt i helgen da? Telefonsamtaler eller lignende? 

Anonymkode: 963ff...779

• Liker 10
Skrevet

Siden dette ikke er noe hemmelighet, så tar du selfølgelig kontakt med "eksen"

Hva slags svar er det du er redd for å få, at han fortsatt er i et forhold med henne? Det er han i så fall uavhengig av om du spør eller ikke....vil du fortsette i uvitenhet?

Om han er single, skal du flytte dit...han flytter vel ikke 5-6 timer vekk fra ungen sin på 5 år.....?

Anonymkode: fc38d...8de

• Liker 15
Skrevet

Hvis de to har avsuttet vennskapelig etter at forholdet bare har glidd over, så ser jeg ikke bort i  fra at han snakker sant. Kunne fint gjort det samme selv.  Men når en av partene da finner en ny,  da er det på tide at en av partene flytter. 

Ta en prat med han å hør hva kan tenker fremover. Du finner fort ut hvor landet ligger. 

Anonymkode: da8e3...e07

• Liker 20
Skrevet

Du spør om råd: og her råder vi deg til å kontakte kona, men du tør ikke for du er redd for å miste han?! Nei da vet ikke jeg

• Liker 25
Skrevet

En slik ordning har jeg vært innom. Jeg som ny dame i dette forholdet måtte finne meg i mye som jeg syns var ugreit, for grensene ble visket ut og x`en tok seg større og større friheter. Hun var samboer selv da jeg kom inn i bildet, men det gikk i stykker etter litt tid og så ble hun klengete på sin x-mann igjen. Ringte stadig vekk og skulle småprate om seg og sitt. Knytte tettere personlig bånd igjen. Det syns jeg ikke at en skal finne seg i. Skal de samarbeide om ungene så er det greit, men å sakte gli over i gamle vaner dem i mellom igjen er ikke ok. Ts: snakk med henne, så vet du antagelig hva du må forholde deg til. Det kan bli slitsomt med et sånt forhold. :( 

Anonymkode: e9c49...243

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...