Gjest Heartgirl Skrevet 10. juli 2023 #201 Del Skrevet 10. juli 2023 Sharp75! skrev (3 minutter siden): Det trengs bare 1 person som tar ditt bilde fra facebook/instagram, og de trenger ikke din tillatelse til å ta det bilde for du har allerede delt det. Og det deler seg igjen som ild i tørt gress, så kan det være på det mørke nettet, grøss og gru. Men ser det nytter ikke å diskutere. Mine barnebarn havner iallefall ikke ikke på det mørke nettet pga meg 🙏 Jeg vet det og det vet alle som deler bilder og videoer av sine barn og barnebarn på nettet. Likevel er det noe andre folk som ikke kjenner dem har noe med og blande seg i. Det er ikke ditt/deres/mitt barn. Du får velge hva du vil med dine barnebarn og så får jeg og andre foreldre og besteforeldre gjøre det vi synes er best for våre barn. Det er den fordømmelsen som kommer fra utenforstående av hva småbarnsforeldre gjør med egne barn Marie er er opptatt av og hun har så rett så rett. Jeg støtter Marie helt. Jeg ser rødt hvis det er barn som er reklameplakater for det er barnearbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 10. juli 2023 #202 Del Skrevet 10. juli 2023 Heartgirl skrev (4 timer siden): Tror du ikke voksne vet hva de gjør? De trenger ingen fremmede mennesker på nettet til og fortelle hva skal gjøre og ikke gjøre med bilder av sine egne barn og barnebarn. Det er og fordømme andre mennesker noe Marie er meget opptatt av at man ikke skal gjøre. Man skal la folk få gjøre hva man vil. Du har også sterke mener om mye og da må du også tåle at andre har andre meninger. Nei, jeg tror faktisk det er mange voksne som ikke vet hva de gjør når de legger ut uskyldige bilder av barna sine på nett. Pedofile fanger opp bildene, manipulerer dem gjerne, og sprer dem i nettverket sitt. Med 1500 facebookvenner er sjansen stor for at en av dem er pedofil. Hva du og Marie gjør bryr jeg meg absolutt ikke om, dere gjør hva dere vil og har de meningene dere vil. Det jeg reagerer mest på er at du ser ut for å ikke tåle at andre har andre meninger enn deg, du har fasiten til enhver tid. 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 10. juli 2023 #203 Del Skrevet 10. juli 2023 cassio skrev (1 minutt siden): Nei, jeg tror faktisk det er mange voksne som ikke vet hva de gjør når de legger ut uskyldige bilder av barna sine på nett. Pedofile fanger opp bildene, manipulerer dem gjerne, og sprer dem i nettverket sitt. Med 1500 facebookvenner er sjansen stor for at en av dem er pedofil. Hva du og Marie gjør bryr jeg meg absolutt ikke om, dere gjør hva dere vil og har de meningene dere vil. Det jeg reagerer mest på er at du ser ut for å ikke tåle at andre har andre meninger enn deg, du har fasiten til enhver tid. Jeg reagerer på at enkelte her inne går i fistel når de tror de vet hva som er best for andres barn når det gjelder og dele bilder på sosiale medier. Sjansen for at det ikke er pedofile på min facebook vet jeg 100% fordi jeg godkjenner ingen jeg har møtt før de får bli min facebookvenn. Hver og en av dem og jeg har møtt dem gjennom jobb, idrett og fritidsaktiviteter da barna var små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 10. juli 2023 #204 Del Skrevet 10. juli 2023 Heartgirl skrev (55 minutter siden): Jeg reagerer på at enkelte her inne går i fistel når de tror de vet hva som er best for andres barn når det gjelder og dele bilder på sosiale medier. Sjansen for at det ikke er pedofile på min facebook vet jeg 100% fordi jeg godkjenner ingen jeg har møtt før de får bli min facebookvenn. Hver og en av dem og jeg har møtt dem gjennom jobb, idrett og fritidsaktiviteter da barna var små. Synd og si det, men pedofiler er nærmere enn du tror 🥺 så du har ingen garanti på de 1500. Å bry seg om andre barn er ikke å gå i fistel, det er omsorg. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 10. juli 2023 #205 Del Skrevet 10. juli 2023 Heartgirl skrev (1 time siden): Jeg reagerer på at enkelte her inne går i fistel når de tror de vet hva som er best for andres barn når det gjelder og dele bilder på sosiale medier. Sjansen for at det ikke er pedofile på min facebook vet jeg 100% fordi jeg godkjenner ingen jeg har møtt før de får bli min facebookvenn. Hver og en av dem og jeg har møtt dem gjennom jobb, idrett og fritidsaktiviteter da barna var små. Tror du virkelig at du kjenner 1500 personers seksuelle preferanser? Beklager, jeg blir rystet over at du tror du har kontroll over bilder du deler med 1500 mennesker, kun fordi du på et eller annet tidspunkt har møtt dem i virkeligheten. Det er en utrolig naiv innstilling! Tror du de som lagrer bilder av (helt vanlige, ukjente og påkledde) barn har et slags fellestrekk som du kan kjenne igjen? Aner du hvor mange som har fått livene sine ødelagt fordi et menneske de trodde de kjente, plutselig får besøk av politiet? Det er trenere i barneidrett, frivillige innen tiltak for ungdom, støttekontakter, unge, gamle, studenter, gifte, samboende og single - kort sagt, tilsynelatende 100% vanlige mennesker, som på et eller annet tidspunkt i livet, finner ut at de tenner seksuelt på barn. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg boken "Det Mørkeste rommet". I det aller minste, les denne artikkelen: https://www.nrk.no/osloogviken/xl/_mathias_-har-fatt-hjelp-fra-_det-finnes-hjelp_-slik-at-han-ikke-skal-forgripe-seg-pa-barn-1.16245099 Et utdrag: 15 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 10. juli 2023 #206 Del Skrevet 10. juli 2023 FruJohansen skrev (Akkurat nå): Tror du virkelig at du kjenner 1500 personers seksuelle preferanser? Beklager, jeg blir rystet over at du tror du har kontroll over bilder du deler med 1500 mennesker, kun fordi du på et eller annet tidspunkt har møtt dem i virkeligheten. Det er en utrolig naiv innstilling! Tror du de som lagrer bilder av (helt vanlige, ukjente og påkledde) barn har et slags fellestrekk som du kan kjenne igjen? Aner du hvor mange som har fått livene sine ødelagt fordi et menneske de trodde de kjente, plutselig får besøk av politiet? Det er trenere i barneidrett, frivillige innen tiltak for ungdom, støttekontakter, unge, gamle, studenter, gifte, samboende og single - kort sagt, tilsynelatende 100% vanlige mennesker, som på et eller annet tidspunkt i livet, finner ut at de tenner seksuelt på barn. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg boken "Det Mørkeste rommet". I det aller minste, les denne artikkelen: https://www.nrk.no/osloogviken/xl/_mathias_-har-fatt-hjelp-fra-_det-finnes-hjelp_-slik-at-han-ikke-skal-forgripe-seg-pa-barn-1.16245099 Et utdrag: Du trenger ikke belære meg med store bokstaver. Snakk om hersketeknikk. Ja jeg kjenner mine facebookvenner best. Så ja. Det er jeg sikker på. Samme hva folk sier vet foreldre best om billed og videodeling av egne barn på nettet. Foreldre kan faktisk vurdere hva slags bilder som er farlige og ikke. Ingen foreldre behøver fremmede mammapoliti på et anonymt forum for og fortelle dem hva som er rett og galt. Ærlig talt. Der går grensen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 10. juli 2023 #207 Del Skrevet 10. juli 2023 Heartgirl skrev (1 time siden): Jeg reagerer på at enkelte her inne går i fistel når de tror de vet hva som er best for andres barn når det gjelder og dele bilder på sosiale medier. Sjansen for at det ikke er pedofile på min facebook vet jeg 100% fordi jeg godkjenner ingen jeg har møtt før de får bli min facebookvenn. Hver og en av dem og jeg har møtt dem gjennom jobb, idrett og fritidsaktiviteter da barna var små. Og det er områder pedofile trekkes til som fluer. Der det er barn finner du også pedofile. Du utviser en grenseløs naivitet når du tror du ikke har pedofile rundt deg. 13 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 10. juli 2023 #208 Del Skrevet 10. juli 2023 cassio skrev (13 minutter siden): Og det er områder pedofile trekkes til som fluer. Der det er barn finner du også pedofile. Du utviser en grenseløs naivitet når du tror du ikke har pedofile rundt deg. Jeg vet det finnes pedofile og ikke kom med slike hersketeknikker om naivitet. Fremdeles er det alle foreldrene selv som bestemmer oversine billed og videodeling på sosiale medier. Ingen andre. De trenger ingen anonyme selvutnevnte mammapoliti på et nettforum for å fortelle dem slike ting. Begynn og respektere andres valg. Det valget er det ingen andre som har noe med samme hvor mange pedofile det finnes på nettet. Foreldre vet meget godt selv hva slags bilder som ikke bør deles på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 10. juli 2023 #209 Del Skrevet 10. juli 2023 Heartgirl skrev (23 timer siden): Jo det er og dømme og stille seg til doms over andres barn. Det er det hun snakket om i dag på snappen sin at fremmede folk må slutte å dømme hva foreldre foretar seg på nettet. Voksne mennesker vet hvor egne grenser går for sine barn. Nei nei nei, det har ikke noe med å dømme eller fordømme å gjøre, tvert om - det er å drive opplysningsarbeid. Et hvert bilde av barn på nettet ligger åpent for utnyttelse av pedofile. Selv om bildene er fine og uskyldige kan ansiktene kopieres over i videoer. Har du sett deep fake-videoer? Videoer der for eksempel ditt eget ansikt er kopiert inn i en video? Det er dritskummelt og man bør beskytte alle barn så lenge det går an og håpe at man kan påvirke dem til selv å bli superforsiktig med hva de legger ut etter hvert. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 10. juli 2023 #210 Del Skrevet 10. juli 2023 Heartgirl skrev (35 minutter siden): Jeg sier ikke dette for å belære, du og din familie får gjøre det dere synes er fornuftig for deres barn. Jeg sier dette for å understreke noe som ble poengtert i et langvarig kurs for barnehagepersonell, om seksuelle overgrep. "Du ser det ikke før du tror det". Altså, så lenge du tenker at den og den aaaaldri ville funnet på å misbruke f.eks bildemateriell av barn, så vil du aldri se at det forekommer. Denne saken, en godt likt mann, godt kjent i sitt lokalsamfunn. Ingen ville trodd at han hadde slike tilbøyeligheter før skiten traff vifta, og han ble tatt. https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/tiltalt-i-overgrepssak-i-alesund-erkjente-straffskyld/s/12-95-3423530452 Jeg hørte og om en sak (mulig den ikke var norsk, men dog) En som var dømt for overgrep mot barn hadde på fengselscella samlet seg en stor perm med bilder av kjendisbarn som han hadde klipt ut av blader og aviser. Helt uskyldige bilder. Da permen ble funnet innrømmet han at han brukte bildene for å tilfredsstille seg selv. Tenk litt på dette, og så tenk om neste bilde av gullene trenger å postes i some. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 10. juli 2023 #211 Del Skrevet 10. juli 2023 Heartgirl skrev (8 minutter siden): Jeg vet det finnes pedofile og ikke kom med slike hersketeknikker om naivitet. Fremdeles er det alle foreldrene selv som bestemmer oversine billed og videodeling på sosiale medier. Ingen andre. De trenger ingen anonyme selvutnevnte mammapoliti på et nettforum for å fortelle dem slike ting. Begynn og respektere andres valg. Det valget er det ingen andre som har noe med samme hvor mange pedofile det finnes på nettet. Foreldre vet meget godt selv hva slags bilder som ikke bør deles på nettet. Det er ikke mammapolitiet som advarer - det er det helt ekte politiet, som på daglig basis jobber med bilder av norske barn som på forskjellige måter havner i miljøer der voksne mennesker bruker dem som valuta seg i mellom. En del av problemet er at foreldre nettopp IKKE vet hva slags risiko de tar ved å dele bilder de selv tror er trygge. Det er ikke hersketeknikk- det er fakta. Svært ubehagelig fakta, men like fullt fakta. Det er heller ikke foreldrene som bestemmer over barnets framtidige digitale identitet. Det er barnet selv sin lovfestede rett. Foreldrenes plikt er å ta valg som er i tråd med barnets beste. Å dele bilder "samme hvor mange pedofile som fins på nettet" er ikke i tråd med barnets beste. 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 10. juli 2023 #212 Del Skrevet 10. juli 2023 C8H10N4O2 skrev (2 minutter siden): Jeg sier ikke dette for å belære, du og din familie får gjøre det dere synes er fornuftig for deres barn. Jeg sier dette for å understreke noe som ble poengtert i et langvarig kurs for barnehagepersonell, om seksuelle overgrep. "Du ser det ikke før du tror det". Altså, så lenge du tenker at den og den aaaaldri ville funnet på å misbruke f.eks bildemateriell av barn, så vil du aldri se at det forekommer. Denne saken, en godt likt mann, godt kjent i sitt lokalsamfunn. Ingen ville trodd at han hadde slike tilbøyeligheter før skiten traff vifta, og han ble tatt. https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/tiltalt-i-overgrepssak-i-alesund-erkjente-straffskyld/s/12-95-3423530452 Jeg hørte og om en sak (mulig den ikke var norsk, men dog) En som var dømt for overgrep mot barn hadde på fengselscella samlet seg en stor perm med bilder av kjendisbarn som han hadde klipt ut av blader og aviser. Helt uskyldige bilder. Da permen ble funnet innrømmet han at han brukte bildene for å tilfredsstille seg selv. Tenk litt på dette, og så tenk om neste bilde av gullene trenger å postes i some. Jeg vet hvem den mannen er, i likhet med de aller fleste I Ålesund. Jeg kan bekrefte at den slo ned som en bombe. Virkelig. Dette var hele byens bestefar. Siden har flere blitt tatt her i byen, to av dem var trenere for lag i barneidrett. Den andre saken du nevner var også norsk. 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 10. juli 2023 #213 Del Skrevet 10. juli 2023 FruJohansen skrev (1 minutt siden): Det er ikke mammapolitiet som advarer - det er det helt ekte politiet, som på daglig basis jobber med bilder av norske barn som på forskjellige måter havner i miljøer der voksne mennesker bruker dem som valuta seg i mellom. En del av problemet er at foreldre nettopp IKKE vet hva slags risiko de tar ved å dele bilder de selv tror er trygge. Det er ikke hersketeknikk- det er fakta. Svært ubehagelig fakta, men like fullt fakta. Det er heller ikke foreldrene som bestemmer over barnets framtidige digitale identitet. Det er barnet selv sin lovfestede rett. Foreldrenes plikt er å ta valg som er i tråd med barnets beste. Å dele bilder "samme hvor mange pedofile som fins på nettet" er ikke i tråd med barnets beste. På nettforum som dette er det anonyme mammapoliti som sitter og fordømmer fremmedes billed og videodeling som deles på sosiale medier blant de som har åpen snapchat, åpen instagram osv. Det er foreldrene som bestemmer over barnet til de blir såpass gamle at de har medbestemmelsesrett og faktisk frem til de er 18 år gamle. Myndighetsalderen her i er 18 år. Når ungene kommer opp i en viss alder så er de store nok til og si at de ikke vil at bilder skal deles. Frem til det er det foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 10. juli 2023 #214 Del Skrevet 10. juli 2023 FruJohansen skrev (1 minutt siden): Jeg vet hvem den mannen er, i likhet med de aller fleste I Ålesund. Jeg kan bekrefte at den slo ned som en bombe. Virkelig. Dette var hele byens bestefar. Siden har flere blitt tatt her i byen, to av dem var trenere for lag i barneidrett. Den andre saken du nevner var også norsk. Jeg vet og godt hvem han er, noen i min familie har hatt mye å gjøre med han. Det kom som et sjokk ja. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 10. juli 2023 #215 Del Skrevet 10. juli 2023 C8H10N4O2 skrev (8 minutter siden): Jeg sier ikke dette for å belære, du og din familie får gjøre det dere synes er fornuftig for deres barn. Jeg sier dette for å understreke noe som ble poengtert i et langvarig kurs for barnehagepersonell, om seksuelle overgrep. "Du ser det ikke før du tror det". Altså, så lenge du tenker at den og den aaaaldri ville funnet på å misbruke f.eks bildemateriell av barn, så vil du aldri se at det forekommer. Denne saken, en godt likt mann, godt kjent i sitt lokalsamfunn. Ingen ville trodd at han hadde slike tilbøyeligheter før skiten traff vifta, og han ble tatt. https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/tiltalt-i-overgrepssak-i-alesund-erkjente-straffskyld/s/12-95-3423530452 Jeg hørte og om en sak (mulig den ikke var norsk, men dog) En som var dømt for overgrep mot barn hadde på fengselscella samlet seg en stor perm med bilder av kjendisbarn som han hadde klipt ut av blader og aviser. Helt uskyldige bilder. Da permen ble funnet innrømmet han at han brukte bildene for å tilfredsstille seg selv. Tenk litt på dette, og så tenk om neste bilde av gullene trenger å postes i some. Jeg forstår det men når ukjente anonyme folk på et anonymt nettforum begynner og blande seg i billed og videodeling på sosiale medier er noe anonyme folk ikke har noe med og blande seg bort i fordi det er ikke oss anonyme som kjenner personen på den kanalen som deles. Det at du mener at jeg har sagt det er dine ord. Jeg reagerer på at anonyme på et anonymt nettforum kan sitte og blande seg bort i at foreldre på sosiale medier deler bilder og videoer av sine egne barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 10. juli 2023 #216 Del Skrevet 10. juli 2023 Heartgirl skrev (8 minutter siden): Jeg forstår det men når ukjente anonyme folk på et anonymt nettforum begynner og blande seg i billed og videodeling på sosiale medier er noe anonyme folk ikke har noe med og blande seg bort i fordi det er ikke oss anonyme som kjenner personen på den kanalen som deles. Det at du mener at jeg har sagt det er dine ord. Jeg reagerer på at anonyme på et anonymt nettforum kan sitte og blande seg bort i at foreldre på sosiale medier deler bilder og videoer av sine egne barn. Hva er det jeg mener du har sagt? 🤷♀️ Jeg har ikke sagt at foreldre ikke bestemmer over barnebilder/videoer på nett. Jeg har bare poengtert litt rundt det at bilder av fullt påkledte barn, i helt hverdagslige situasjoner fortsatt kan misbrukes av folk man aldri ville trodd slikt om. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 10. juli 2023 #217 Del Skrevet 10. juli 2023 Heartgirl skrev (17 minutter siden): På nettforum som dette er det anonyme mammapoliti som sitter og fordømmer fremmedes billed og videodeling som deles på sosiale medier blant de som har åpen snapchat, åpen instagram osv. Det er foreldrene som bestemmer over barnet til de blir såpass gamle at de har medbestemmelsesrett og faktisk frem til de er 18 år gamle. Myndighetsalderen her i er 18 år. Når ungene kommer opp i en viss alder så er de store nok til og si at de ikke vil at bilder skal deles. Frem til det er det foreldre. .....Men reaksjonene på dette nettforumet er jo basert på all tilgjengelig kunnskap om emnet! Diskusjonen oppstår, på dette _diskusjonsforumet_, fordi noen velger å overse alle råd som gis av kompetent personale. Det er ikke å "blande seg i foreldrerollen", det er å dele kunnskap om hva som er trygge valg. Du har jo selv endret mening om flere ting her inne, fordi andre debattanter har sagt deg i mot underveis. Det er meningsutveksling, og det er utviklende - ikke begrensende. De samme reaksjonene ville for øvrig kommet hvis noen, med argumentet "foreldrene bestemmer over barna til de er 18 år", insistere på å røyke i bilen med barn i baksetet. De fleste er enige i at det er en dum ting å gjøre, selv om det ikke er ulovlig eller straffbart. I dag vet vi rett og slett bedre, og holdningene har endret seg til det tryggere for barnet. Det kommer også til å skje med holdningene våre til bilder av barn, rett og slett fordi det er tryggere å ikke dele. Det tar bare lenger tid for de voksne som syns deres rett til å dele egne smårollinger veier tyngre enn det sikreste valget for barnet selv. 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 10. juli 2023 #218 Del Skrevet 10. juli 2023 Heartgirl skrev (22 minutter siden): Jeg forstår det men når ukjente anonyme folk på et anonymt nettforum begynner og blande seg i billed og videodeling på sosiale medier er noe anonyme folk ikke har noe med og blande seg bort i fordi det er ikke oss anonyme som kjenner personen på den kanalen som deles. Det at du mener at jeg har sagt det er dine ord. Jeg reagerer på at anonyme på et anonymt nettforum kan sitte og blande seg bort i at foreldre på sosiale medier deler bilder og videoer av sine egne barn. Ser ut som du ikke vil se alvoret. Er ikke noe mammapoliti.. Hva hadde du gjort om politiet hadde ringt deg og sagt dine bilder er funnet i en sak angående barnepornografi m.m de klarte å spore deg opp? Jeg vet iallefall at jeg hadde ikke tilgitt meg selv. Når det skal så lite til for å hindre det. 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 10. juli 2023 #219 Del Skrevet 10. juli 2023 Heartgirl skrev (1 time siden): Jeg vet det finnes pedofile og ikke kom med slike hersketeknikker om naivitet. Fremdeles er det alle foreldrene selv som bestemmer oversine billed og videodeling på sosiale medier. Ingen andre. De trenger ingen anonyme selvutnevnte mammapoliti på et nettforum for å fortelle dem slike ting. Begynn og respektere andres valg. Det valget er det ingen andre som har noe med samme hvor mange pedofile det finnes på nettet. Foreldre vet meget godt selv hva slags bilder som ikke bør deles på nettet. Jeg er ikke mammapoliti, hva andre gjør interesserer meg stort sett minimalt. Jeg prøver bare å få deg til å forstå at alle voksne tar ikke alltid gode valg i forhold til barna sine. Det er jo du som fordømmer andre her, slenger fordømmelser og mammapolitibeskyldninger i alle retninger. Og jeg er sjeleglad for at jeg aldri har delt et eneste barnebilde. En av mine tidligere Facebook-venner (blant ca 300) soner 7 år i en stor dark room sak. At han sto bak overgrep mot småbarn kom som et sjokk for alle rundt han. 6 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodaneida Skrevet 10. juli 2023 #220 Del Skrevet 10. juli 2023 Heartgirl skrev (8 timer siden): Jeg vet det og det vet alle som deler bilder og videoer av sine barn og barnebarn på nettet. Likevel er det noe andre folk som ikke kjenner dem har noe med og blande seg i. Det er ikke ditt/deres/mitt barn. Du får velge hva du vil med dine barnebarn og så får jeg og andre foreldre og besteforeldre gjøre det vi synes er best for våre barn. Det er den fordømmelsen som kommer fra utenforstående av hva småbarnsforeldre gjør med egne barn Marie er er opptatt av og hun har så rett så rett. Jeg støtter Marie helt. Jeg ser rødt hvis det er barn som er reklameplakater for det er barnearbeid. Jeg håper «barnegullene» dine er enige med deg i at foreldrene vet best når de blir større. Det er ikke sikkert «barnegullene» syns det er så kult å ha blitt delt av bestemor og foreldrene på internett hele livet. Du er veldig på at foreldrene vet best, men barn er ikke samtykkekompetente og det er mange foreldre som ikke har filla peiling på hva som er best for barna. Jeg er så evig glad for at sosiale medier ikke var en greie da jeg vokste opp. 12 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå