nomore82 Skrevet 14. oktober 2021 #81 Skrevet 14. oktober 2021 Og nå er det mamma som skal ordne opp. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #82 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det har jeg gjort. Da sa han bare at valpen blir. Anonymkode: d3af6...048 Da vet du jo hva svaret er. Flytt ut, han respekterer deg jo ikke. Det viser han med alle handlinger her. Bryr seg ikke om verken deg eller valpen (du går ikke fra en valp i 10-12 timer). Dette er god nok grunn å gå for, om du leter etter en. Man skal prate om slike store beslutninger, men han syns helt tydelig at hans mening er mye viktigere enn din. Er det en person du vil leve med? Anonymkode: 3a5b6...a65 3
Minime94 Skrevet 14. oktober 2021 #83 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg bare hååper dette er en trolletråd!! En valp skal ha mat 3-4 ganger dagen. 12 timer alene for en valp er faktisk helt sykt og en valp ute nå når det begynner å bli kaldt... det har egentlig lite å si om dette er en hund med mye pels eller ikke. En valp selv om det er en rase med underull har ikke fått underulla si enda å fryser ute. At samboer hadde blitt sur ved omplassering av valpen var det siste jeg hadde tenkt på for denne mannen virker til å være tom på empati. 7
Hulderen Skrevet 14. oktober 2021 #84 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg skjønner ikke hvorfor så mange skriver at TS skal ta med seg barna og flytte ut? Hvorfor skal hun måtte ta den store jobben med å finne et nytt sted å bo, og rive opp hverdagen til barna? Nei, behold huset og spark ut mannen. La barna beholde sine vante omgivelser og venner. Så mye som mannen til TS jobber, så kan han ikke ha barna 50/50. Han blir i beste fall helgepappa hver 14. dag. 14
Maleficenta Skrevet 14. oktober 2021 #85 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Yes! Akkurat dette! TS, du er faktisk medansvarlig når du bare lukker øynene for den stakkars valpen og lar det skje! Gjør noe I DAG!! Anonymkode: 1a386...e34 hun har jo gjort noe. Rett nå sinnet ditt der det hører hjemme 9
Maleficenta Skrevet 14. oktober 2021 #86 Skrevet 14. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det funker fint om noen ikke rydder opp rot eller tar oppvasken. Nå er det et lite liv som har lidd fordi hun skulle se an om han skjerpa seg. Ikke greit. Synes det er rart så få reagerer på dette Anonymkode: 79201...e76 livet har lidd fordi HAN uten hennes viten kom hjem med en valp. Ja faen ta ts som forventer av en voksen mann å taansvar for egne handlinger og dermed ikke gjorde noe med en gang. Han er de store stygge ulven og hun får skylda Helt utrolig. Og hun HAR faktisk gjort noe Endret 14. oktober 2021 av Maleficenta 18
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #87 Skrevet 14. oktober 2021 Oh heeeell no. Så respektløst når han vet hvor du står i forhold til dette. Mannen her har såååå lyst på en hund men ingen av oss har tid, så han får dagdrømme videre. Skaff deg 5 kjælerotter og se hva han sier. Anonymkode: 5d99b...cc3 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #88 Skrevet 14. oktober 2021 1 minutt siden, Maleficenta said: livet har lidd fordi HAN uten hennes viten kom hjem med en valp. Ja faen ta ts som forventer av en voksen mann å taansvar for egne handlinger og dermed ikke gjorde noe med en gang. Han er de store stygge ulven og hun får skylda Helt utrolig. Og hun HAR faktisk gjort noe Ja men alt for sent. Om en random nabo hadde satt ut en liten valp alene hadde alle oppegående mennesker reagert med en eneste gang, dette er ikke noe man venter og ser an - det er bare ikke normalt, derfor får TS så sterke reaksjoner. Anonymkode: 79201...e76 2
Maleficenta Skrevet 14. oktober 2021 #89 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja men alt for sent. Om en random nabo hadde satt ut en liten valp alene hadde alle oppegående mennesker reagert med en eneste gang, dette er ikke noe man venter og ser an - det er bare ikke normalt, derfor får TS så sterke reaksjoner. Anonymkode: 79201...e76 men hvorfor retter du sinnet KUN mot henne? hvorfor får ikke han dette retta mot seg? ja hun handla for sent men vi vet jo ikke hvor lenge 6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #90 Skrevet 14. oktober 2021 Tuppeluri skrev (2 timer siden): Det her er så tillitsbrudd som det går an å bli... en valp er et like stort ansvar som om dere skulle fått en ny baby i hus. Ja, og hvor mange damer beholder ikke en uønsket graviditet mot farens vilje? Sånn ts føler det nå er det sikkert mange fedre som har følt og kommer til å føle. ts, bra du tok ansvar og involverte svigermor, en valp kan ikke være alene så lenge. Anonymkode: 93c50...101 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #91 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg må si jeg syntes det er sinnsykt at du i første omgang lar valpen i det hele tatt være ute 10-12 timer. Driter i hvem som skaffet den eller at du må på jobb. Det er dyremishandling. Mannen er ikke den viktige her, det er valpen! Fint du fant en løsning hos svigermor. Men dere begge to burde virkelig gå inn i dere selv. Han høres ut som en du burde dumpe men at du også lar den valpen være ute sånn i første omgang, det klarer jeg virkelig ikke å forstå. Jeg hadde sluppet alt i mine hender. Det er ikke valpen sin feil. Ja han skaffet den, men du ser på. Like skyldige begge to. Anonymkode: 34198...618 8
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #92 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, og hvor mange damer beholder ikke en uønsket graviditet mot farens vilje? Sånn ts føler det nå er det sikkert mange fedre som har følt og kommer til å føle. ts, bra du tok ansvar og involverte svigermor, en valp kan ikke være alene så lenge. Anonymkode: 93c50...101 Du ser ikke forskjellen på å ta ansvar for et liv man har i magen og på å kjøpe en valp og ikke ta ansvaret for den? Det er vel ingen mor som i en sånn situasjon setter barnet på trammen til faren i 12 timer og forventer at han skal ta vare på det med mat, oppmerksomhet, varme, omsorg og menneskelig kontakt? De fleste som velger å beholde barnet ved en uventet eller en uønsket graviditet er klar over at de kanskje blir alene om omsorgsansvaret. Anonymkode: b6629...8f7 11
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #93 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Her er det akkurat det mannen har gjort. Jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke vil ha hund i hus og at han ikke har tid til det med sine arbeidstider. Allikevel tok han, bak min rygg, å anskaffe seg en valp. Før han drar på jobb tar han valpen ut og setter ut vann og mat til den og drar på jobb og kommer tilbake 10-12 timer senere. Aldri tidligere enn kl 21. Vi har barn og jeg jobber og har hverken tid eller interesse til en valp eller hund generelt. Vondt av valpen får jeg jo men er samtidig rasende på mannen og vurderer om jeg rett og slett skal gå fra han. Jeg syntes han er så innmari egoistisk som skaffer seg en valp som han overhodet ikke har tid til og som ser sine egne behov langt før valpen sine. I tillegg er jeg rasende fordi han tror dette er en type beslutning han kan ta over hodet på meg. Splitter man familien pga dette? Jeg er i villrede men føler dette er langt fra akseptabelt på så mange måter. Anonymkode: d3af6...048 Nå ble jeg nesten kvalm. Har han skaffet en valp og bare lar den være alene i alle de timene?? Den hunden blir ødelagt! AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det gjør jeg jo. Situasjonen er den at han overtalte meg til å få hund for noen år siden. Den ble ikke tatt vare på og tisset og bæsjet inne og jeg sa han får enten flytte ut med hunden eller selge den. Han solgte. Jeg gjør ingenting med valpen men får samtidig vondt av den. Det begynner å bli kaldt ute og er ikke meningen at en hund skal være ute i 10-12 timer i strekk. Jeg er så sint at jeg nesten ikke vet hva jeg skal gjøre. Mannen derimot sier jeg er kontrollerende og prøver å ta fra han gleder i livet. Jeg føler hans gleder går på bekostning av både valp og familie og er nå i en situasjon hvor jeg helt alvorlig vurderer å avslutte forholdet. Anonymkode: d3af6...048 😱😱 Du sitter og vet at et dyr, en baby, lider, og gjør ingenting med det?? Du er jo like ille!🤮 Anonymkode: 2de2b...f69 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #94 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nå ble jeg nesten kvalm. Har han skaffet en valp og bare lar den være alene i alle de timene?? Den hunden blir ødelagt! 😱😱 Du sitter og vet at et dyr, en baby, lider, og gjør ingenting med det?? Du er jo like ille!🤮 Anonymkode: 2de2b...f69 Hun gjorde jo noe med det. Anonymkode: cd068...ddc 6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #95 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hun gjorde jo noe med det. Anonymkode: cd068...ddc Ja, etterhvert. Det er dyremishandling å la en valp være alene ute i 10-12 timer! De trenger noen hos seg hele tiden, spesielt i starten. Tenk å etterlate en liten valp alene på den måten, det er kvalmt. Ja, det er mannen som er en idiot som skaffet seg den valpen når han åpenbart ikke har peiling, og heller ikke har normale følelser. Men ts har også et ansvar når det er et individ i hagen hennes som trenger hjelp, tilsyn, omsorg osv. Man er pålagt å hjelpe og normale mennesker hadde ikke klart å sett på dette en hel dag. Anonymkode: 2de2b...f69 3
Maleficenta Skrevet 14. oktober 2021 #96 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja men alt for sent. Om en random nabo hadde satt ut en liten valp alene hadde alle oppegående mennesker reagert med en eneste gang, dette er ikke noe man venter og ser an - det er bare ikke normalt, derfor får TS så sterke reaksjoner. Anonymkode: 79201...e76 ja da får du reagere på naboene som ikke gjorde noe og da 9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #97 Skrevet 14. oktober 2021 Maleficenta skrev (29 minutter siden): ja da får du reagere på naboene som ikke gjorde noe og da Jeg er vanligvis enig med deg, men her er du litt uvesentlig, det gir ingen mening. Anonymkode: 2de2b...f69 1
Maleficenta Skrevet 14. oktober 2021 #98 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er vanligvis enig med deg, men her er du litt uvesentlig, det gir ingen mening. Anonymkode: 2de2b...f69 det gir ingen mening å peorects med anklagelse om dyremishandling når det er gubben som er problemet. Hun sier hun ikke har tid til å ta seg av hunden 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #99 Skrevet 14. oktober 2021 Maleficenta skrev (1 minutt siden): det gir ingen mening å peorects med anklagelse om dyremishandling når det er gubben som er problemet. Hun sier hun ikke har tid til å ta seg av hunden Ja, mannen er problemet, men det var hun som valgte å la en valp stå ute alene i mange, mange timer. Det sier mye om hvor følelsesløs hun er. Mannen er verre, det er ikke det, men allikevel tok hun det valget. Anonymkode: 2de2b...f69 3
Maleficenta Skrevet 14. oktober 2021 #100 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, mannen er problemet, men det var hun som valgte å la en valp stå ute alene i mange, mange timer. Det sier mye om hvor følelsesløs hun er. Mannen er verre, det er ikke det, men allikevel tok hun det valget. Anonymkode: ja men da skulle hun løst det ved å ringe manben og bedt han komme seg til helvete hjem og ta seg av hunden. ts var da på jobb selv 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå