Gå til innhold

Hva hadde dere gjort om mannen anskaffet seg valp mot dere vilje?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han vil ikke egentlig at du skal gå da? Siden han valgte valpen over deg? 

Men altså... Denne hunden kan bli så skadet psykisk av å stå ute nå mens den er valp og ny! Ring den han kjøpte fra ( om du vet hvem) eller Mattilsynet. Fortell hva som skjedde. Han er ikke kapabel mentalt til å ha dyr når han kan gjøre sånt. 

Og så flytter du! Det der er skikkelig under beltet! 

Anonymkode: 35bcd...19e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette er en trolletråd, og at ingen er så blåst i hodet som både din mann og du tilsynelatende er.

Begge to bidrar til vanskjøtsel av en stakkars valp, han etterlater den alene ute, og du bidrar ved å nekte å gjøre noe som helst for å hjelpe den. Og gjemmer deg bak at han kan bli «rasende». 
 

Du får søren meg velge, enten tåler du at han blir sint når du kontakter Mattilsynet eller oppdretter, eller så får du ta deg av hunden og sørge for at det har det den trenger. Av prinsipp å nekte å gi dyret selskap, mat og mosjon bare fordi mannen ikke gjør sitt, er helt forkastelig og dyreplageri.

Anonymkode: 8f3e0...084

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokkar skrev (8 timer siden):

Hva med å gi den bort uten å prate med mannen? Når han etterlyser hunden lurer du på hvilken hund...? 

Dette er et ekstremt dårlig forslag, og antall likes sier en hel del om klientellet på KG. 

Virker til og med kriminelt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på TS her også... hun svarer på ting som har med mannens følelser osv, selv når mange her sier at hun må ringe mattilsynet og oppdretter så svarer hun ingenting på det... hva er intensjonen med tråden? Hisse opp så mange som mulig på KG? 

TS, hvis dette virkelig er sant så må du ringe oppdretter og mattilsynet. Du kan ikke la en liten valp bli vanskjøttet slik det er nå. 

Og hva i all verden skal mannen din med hund når han ikke er hjemme engang? Skjønner ikke dette her. 

Anonymkode: f5086...505

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg hadde gått fra han, men kanskje rådfør deg med Mattilsynet, den er jo ikke din, og den får ikke den omsorgen den trenger. Jeg har selv valp og kan ikke helt skjønne hvor dere bor hvis han kan sette en valp ut i så mange timer helt alene uten å ha trent på dette, de sulter jo nærmest i hel på omsorg, og piper og uler nesten bare om du forlater rommet, så naboene burde jo reagere kraftig.

Anonymkode: c62a1...045

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TheCatLady

Han har allerede hatt en hund tidligere som ble vanskjøttet og nå har han skaffet seg enda en som må stå ute i 10-12 timer? Det er jo ren dyremishandling og han er tydeligvis ikke skikket til å ha dyr når han ikke klarer å ta vare på dem. 

En valp skal ikke stå ute i 10-12 timer. Den trenger stimuli og selv om jeg ikke har veldig peiling på hunder så er vel dette en oppskrift på problematferd. 

Selv hadde jeg ikke klart å bare la den stå der, men jeg hadde heller ikke hatt hjerte til å ha hunden hvis jeg så at hundens behov ikke ble møtt. Hvis ingen av dere har tid til den så må dere jo omplassere den. 

Jeg hadde nok snakket med mannen og sagt at det kom til å skje. Det hadde vært likegyldig om han da ble sint. Jeg hadde nok vært mer sint på han som var så likegyldig over valpens behov at han synes det er ok å sette den ut på den måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (3 timer siden):

Dette er et ekstremt dårlig forslag, og antall likes sier en hel del om klientellet på KG. 

Virker til og med kriminelt.

Du mener hunden har det så fint hos mannen til ts, kanskje? 

Anonymkode: 8752e...4e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du mener hunden har det så fint hos mannen til ts, kanskje? 

Anonymkode: 8752e...4e2

Det finnes vel en annen løsning enn å bare gi bort hunden bak mannens rygg, tror du ikke?

Anonymkode: e3f7e...b63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Håper dette er en trolletråd, og at ingen er så blåst i hodet som både din mann og du tilsynelatende er.

Begge to bidrar til vanskjøtsel av en stakkars valp, han etterlater den alene ute, og du bidrar ved å nekte å gjøre noe som helst for å hjelpe den. Og gjemmer deg bak at han kan bli «rasende». 
 

Du får søren meg velge, enten tåler du at han blir sint når du kontakter Mattilsynet eller oppdretter, eller så får du ta deg av hunden og sørge for at det har det den trenger. Av prinsipp å nekte å gi dyret selskap, mat og mosjon bare fordi mannen ikke gjør sitt, er helt forkastelig og dyreplageri.

Anonymkode: 8f3e0...084

Så einig. Ta vare på valpen NÅ og fram til oppdretter henter. Ingen vits å kontakte Mattilsynet. Har prøvd. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vet ikke om jeg hadde gått fra han, men kanskje rådfør deg med Mattilsynet, den er jo ikke din, og den får ikke den omsorgen den trenger. Jeg har selv valp og kan ikke helt skjønne hvor dere bor hvis han kan sette en valp ut i så mange timer helt alene uten å ha trent på dette, de sulter jo nærmest i hel på omsorg, og piper og uler nesten bare om du forlater rommet, så naboene burde jo reagere kraftig.

Anonymkode: c62a1...045

De slutter å pipe når de aldri får respons

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Her er det akkurat det mannen har gjort. Jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke vil ha hund i hus og at han ikke har tid til det med sine arbeidstider. Allikevel tok han, bak min rygg, å anskaffe seg en valp. Før han drar på jobb tar han valpen ut og setter ut vann og mat til den og drar på jobb og kommer tilbake 10-12 timer senere. Aldri tidligere enn kl 21. Vi har barn og jeg jobber og har hverken tid eller interesse til en valp eller hund generelt. Vondt av valpen får jeg jo men er samtidig rasende på mannen og vurderer om jeg rett og slett skal gå fra han. Jeg syntes han er så innmari egoistisk som skaffer seg en valp som han overhodet ikke har tid til og som ser sine egne behov langt før valpen sine. I tillegg er jeg rasende fordi han tror dette er en type beslutning han kan ta over hodet på meg. Splitter man familien pga dette? Jeg er i villrede men føler dette er langt fra akseptabelt på så mange måter.

Anonymkode: d3af6...048

Kanskje han gjorde det for barna sin del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En valp er jo en baby. Så det han driver med er jo dyremishandling og omsorgssvikt av valpen. Ville faktisk tatt vare på den til jeg dro. For så å melde saken til mattilsynet. Evt dyrepoliti?

For jeg hadde dratt. Jeg hadde ikke greid et sånt overtramp dessverre. En hund er et ansvar i 12-15 år. Sånt skaffer man seg ikke på impuls!

Hilsen en med 2 hunder selv.

Anonymkode: a18b9...c98

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
4 hours ago, norw said:

Dette er et ekstremt dårlig forslag, og antall likes sier en hel del om klientellet på KG. 

Virker til og med kriminelt.

Å la en hund være alene uten å mate den eller la den gå på do slik mannen gjør (ts vil ikke ha ansvaret noe som betyr at han har det) er nok mer kriminelt

Endret av brødskalle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til dere som sier at TS skal ta vare på valpen, tenker dere at hun skal si opp jobben?

Jeg står opp kl. 6.00 for å få meg og barna ut døren kl. 7.15. Da er det ikke tid til å styre med en valp. Deretter kommer jeg hjem 17. Da skal jeg lage middag og passe på to barn og meg selv som alle er ganske slitne etter en lang dag. Jeg hadde ikke klart å passe på en valp i tillegg. Ikke kan valpen være med på jobb heller.

Din mann er den som har ansvaret og det tar han ikke. Ring oppdretter. Om det er en seriøs oppdretter vil hen ta tilbake valpen.

Jeg er ikke veldig glad i dyr, men er samtidig opptatt av at dyr skal behandles bra. Det blir jo ikke denne valpen. Jeg hadde blitt rasende om jeg ble påtvunget ansvar for et dyr som andre skaffet seg.

Anonymkode: 33dfa...c69

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valar Morghulis skrev (5 timer siden):

Jeg kjenner jeg blir så sint på deg TS at jeg er kvalm!

Ett lite liv står ute alene, vanskøttet og mishandlet I DITT HJEM og du må spørre hva du skal gjøre og bryr deg om hva eier-mishandleren av hunden "føler"?
Si meg, trenger du denne tråden også?

Ut av voldelig forhold etc

Den er ikke lang og du bryter den som om du var en sosiopat, ta deg tid til å lese den, 

Lov om dyrevelferd

§3 og din blanke ignorering av valpen får meg til å kalle deg en sosiopat, for det er utenfor min fatteevne at noen kan gå forbi ett barn av ett dyr, som for ikke lenge siden hadde det trygt og godt med søsken og mor, og bli irritert på EGNE vegne på vei forbi. 🤮

Det du skal gjøre er å ta ansvar! Du har hjelpe og varslingsplikt!
Det er hundrevis av mennesker her som ønsker seg en hund OG kommer til å ta vare på den.
Du ringer oppdretter, du ringer Mattilsynet, du ringer FOD, du GJØR NOE!

Skriverier på KG om hvordan deres forkvaklede forhold skal "overleve denne kneika" er det mest sjuke sjuke sjuke!!

Et hjelpesløst dyr lider i timer og timer og timer, dens liv er ett uutholdelig mareritt, rett foran øya på deg, og du er det feigeste lille kryp som ikke vil at mishandleren skal bli "rasende" på deg. Du er motbydelig!

🤮

Er 100% enig med deg!

Seriøst, TS, få noen andre til å ta seg av den stakkars valpen! Selv misliker jeg hunder sterkt, men ikke faen om om jeg hadde latt en hund lide slik som dette! En valp trenger tilsyn HELE tiden og krever MASSE til å begynne med! Den kan IKKE overlates til seg selv på denne måten 😡 Blir så forbanna på folk altså! TS: Gi valpen til noen andre som har tid til den og drit i hva mannen din sier. 

Fysj, dyreplagere altså!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars valp. :( Husk at valpen ikke har gjort noe galt, den har ikke bedt om å få en slik idiot av en eier! 

Jeg hadde flytta fra mannen, dersom han nektet. I tillegg hadde jeg varslet selger av valpen, og spurt om oppdretter er klar over hvordan han behandler valpen. Hadde jeg vært selger i det tilfelle, hadde jeg henta på flekken (eller truet med Mattilsynet dersom han nektet). 

Stakkars lille uskyldige valp. :( 😢

 

Anonymkode: 2d91f...ee6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en valp eller uansett hvor stor hunden er så er dette faktisk dyremishandling og la den stå der alene i så lang tid uten tilsyn. Hvor er kommunikasjonen i ditt forhold? får vondt i magen av og høre om sånne ting. Har hatt dyr selv og vet at det kreves litt ved og ta seg av dyr. En hund skal ikke stå alene så lenge, stakkars valp. 

Anonymkode: efbe6...5c5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...