Gå til innhold

Hva hadde dere gjort om mannen anskaffet seg valp mot dere vilje?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Kerrs Pink

Har lest hele tråden og i alle dager, så UTROLIG BRA at du endelig står opp for deg selv! 

Du ordna med hunden, stakkars liten, og nå tar du ansvar for din og dine barns fremtid, på en utelukkende positiv måte! 

Vi heier på deg, for å bli behandlet slik over tid er ikke bra for noen. 

Lykke lykke til ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hun var ikke på jobb i 10-12 timer. Hun har barn hjemme. Skal ikke skrive hva jeg tenker om det, men jeg tenker mitt om det også. Ja, hun kunne ringt mannen og forlangt at han kom og tok seg av hunden. Hun kunne ringe oppdretter, eller svigermor. Det minste hun kunne gjort var å ta inn hunden.

Anonymkode: j

jaja skulle gjort og dkulle gjort. Hun gjorde jo noe dagen etter

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (6 timer siden):

jaja skulle gjort og dkulle gjort. Hun gjorde jo noe dagen etter

Hunden kom på søndag, slik jeg leste det, så gikk det flere dager før hun leverte hunden til svigermor. Poenget mitt er at hun lot en valp klare seg alene i mange timer. Jeg skjønner ikke at noen har hjerte til det. 

Anonymkode: 2de2b...f69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hunden kom på søndag, slik jeg leste det, så gikk det flere dager før hun leverte hunden til svigermor. Poenget mitt er at hun lot en valp klare seg alene i mange timer. Jeg skjønner ikke at noen har hjerte til det. 

Anonymkode: 2de2b...f69

Da ser man hva slags mann hu hadde 🙌🏼 Som tenkte at hu bare skulle ta seg av det, ser hvordan det gikk, nå er valpen hos moren hans og han er forhåpentligvis en singel mann. Heier på ts jeg! 

Anonymkode: 630a5...38c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hunden kom på søndag, slik jeg leste det, så gikk det flere dager før hun leverte hunden til svigermor. Poenget mitt er at hun lot en valp klare seg alene i mange timer. Jeg skjønner ikke at noen har hjerte til det. 

Anonymkode: 2de2b...f69

Legg skylden der den hører hjemme: på gubben til ts! 

Anonymkode: cdf46...af4

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valar Morghulis skrev (På 14.10.2021 den 4.12):

Jeg kjenner jeg blir så sint på deg TS at jeg er kvalm!

Ett lite liv står ute alene, vanskøttet og mishandlet I DITT HJEM og du må spørre hva du skal gjøre og bryr deg om hva eier-mishandleren av hunden "føler"?
Si meg, trenger du denne tråden også?

Ut av voldelig forhold etc

Den er ikke lang og du bryter den som om du var en sosiopat, ta deg tid til å lese den, 

Lov om dyrevelferd

§3 og din blanke ignorering av valpen får meg til å kalle deg en sosiopat, for det er utenfor min fatteevne at noen kan gå forbi ett barn av ett dyr, som for ikke lenge siden hadde det trygt og godt med søsken og mor, og bli irritert på EGNE vegne på vei forbi. 🤮

Det du skal gjøre er å ta ansvar! Du har hjelpe og varslingsplikt!
Det er hundrevis av mennesker her som ønsker seg en hund OG kommer til å ta vare på den.
Du ringer oppdretter, du ringer Mattilsynet, du ringer FOD, du GJØR NOE!

Skriverier på KG om hvordan deres forkvaklede forhold skal "overleve denne kneika" er det mest sjuke sjuke sjuke!!

Et hjelpesløst dyr lider i timer og timer og timer, dens liv er ett uutholdelig mareritt, rett foran øya på deg, og du er det feigeste lille kryp som ikke vil at mishandleren skal bli "rasende" på deg. Du er motbydelig!

🤮

Jøss.

Anonymkode: 20c7b...efb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvordan det går

med TS, hund og bikkje nå. Gubben var sur i går. Er han kommet hjem? Er bikkja fortsatt hos svigermor?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (46 minutter siden):

Jeg lurer på hvordan det går

med TS, hund og bikkje nå. Gubben var sur i går. Er han kommet hjem? Er bikkja fortsatt hos svigermor?

Mannen kom ikke hjem i natt og sov over hos svigermor. Han mener forøvrig at jeg oppfører meg kontrollerende som ikke «lar han» ha en valp. Han mener også at han snart skal skifte arbeidstider og at dette bare er midlertidig. Jeg er forøvrig sjokkert over han og lar han mer enn gjerne velge bort familien sin. Jeg ringte oppdretter i dag og fortalte om situasjonen. De ble naturlig nok forferdet og sa de skulle ringe han å be om å få valpen tilbake. De sa at de kom til å tilby han å få pengene i retur. De har flere andre på venteliste. Han hadde fortalt dem at han skulle ta ut ferie de første ukene for så å ha hjemmekontor i ett par mnd mens valpen ble vant til å være hjemme (inne) alene. Oppdretter sa de ser på det som ett brudd på kontrakt og vil kreve valpen tilbake. 

Anonymkode: d3af6...048

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valar Morghulis skrev (På 14.10.2021 den 4.12):

Jeg kjenner jeg blir så sint på deg TS at jeg er kvalm!

Ett lite liv står ute alene, vanskøttet og mishandlet I DITT HJEM og du må spørre hva du skal gjøre og bryr deg om hva eier-mishandleren av hunden "føler"?
Si meg, trenger du denne tråden også?

Ut av voldelig forhold etc

Den er ikke lang og du bryter den som om du var en sosiopat, ta deg tid til å lese den, 

Lov om dyrevelferd

§3 og din blanke ignorering av valpen får meg til å kalle deg en sosiopat, for det er utenfor min fatteevne at noen kan gå forbi ett barn av ett dyr, som for ikke lenge siden hadde det trygt og godt med søsken og mor, og bli irritert på EGNE vegne på vei forbi. 🤮

Det du skal gjøre er å ta ansvar! Du har hjelpe og varslingsplikt!
Det er hundrevis av mennesker her som ønsker seg en hund OG kommer til å ta vare på den.
Du ringer oppdretter, du ringer Mattilsynet, du ringer FOD, du GJØR NOE!

Skriverier på KG om hvordan deres forkvaklede forhold skal "overleve denne kneika" er det mest sjuke sjuke sjuke!!

Et hjelpesløst dyr lider i timer og timer og timer, dens liv er ett uutholdelig mareritt, rett foran øya på deg, og du er det feigeste lille kryp som ikke vil at mishandleren skal bli "rasende" på deg. Du er motbydelig!

🤮

A-fuckings-MEN! 👏👏👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Legg skylden der den hører hjemme: på gubben til ts! 

Anonymkode: cdf46...af4

Selvsagt er det mannens feil, jeg sier jo ikke noe annet. Han virker jo fullstendig hjernedød! Mitt poeng, atter en gang, er at ts lot en hjelpeløs liten valp være ute alene i mange, mange timer! Selv om det er mannen som satte valpen i den situasjonen, kunne ts tatt valpen inn i det minste, er det så vanskelig å forstå?? Hun lot bevisst et lite uskyldig vesen, som sikkert var livredd, ensom og forvirret lide for å poengtere overfor mannen. Man har et ansvar for å hjelpe, selv om man ikke ser på det som sin jobb. Hvor langt skal man dra det da? Hvor mye skal man lukke øynene når man står over et dilemma? Hun kunne fint å markert seg overfor mannen uten å la valpen lide.

Mannen er ikke en mann, han er en fjott som det skulle vært skuddpremie på, han er altså ikke verdt noen ting i mine øyne. Dette er heller ikke første gangen han gjør noe slikt, og hadde det vært min mann, så hadde jeg avsluttet og ikke sett meg tilbake. Han har helt feile verdier, han har ingen respekt for verken familie eller dyr, og han vet at han gjør feil når han lyver til oppdretter. Hva slags forbilde er han for barna sine? Hva lærer de om respekt og omsorg for dyr? Og andre mennesker? I tillegg viser han ikke moren deres verken respekt eller kjærlighet, hva lærer de av det? Jeg blir rasende når jeg leser slike ting, og selv om det var mannen som stelte istand hele greien, så var ts med på å mishandle hunden. 

Ts skal ha ros for at hun tok tak (til slutt), og jeg håper hun kvitter seg med mannen og ikke bare hunden.

Anonymkode: 2de2b...f69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (16 timer siden):

lol

Ja, det er generelt lurt å unngå argumentere for saken din når du innser du tok feil 👍

Virker som at du har problemer med å forholde deg til temaet i tråden og innleggene du siterer 🤦😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Mannen kom ikke hjem i natt og sov over hos svigermor. Han mener forøvrig at jeg oppfører meg kontrollerende som ikke «lar han» ha en valp. Han mener også at han snart skal skifte arbeidstider og at dette bare er midlertidig. Jeg er forøvrig sjokkert over han og lar han mer enn gjerne velge bort familien sin. Jeg ringte oppdretter i dag og fortalte om situasjonen. De ble naturlig nok forferdet og sa de skulle ringe han å be om å få valpen tilbake. De sa at de kom til å tilby han å få pengene i retur. De har flere andre på venteliste. Han hadde fortalt dem at han skulle ta ut ferie de første ukene for så å ha hjemmekontor i ett par mnd mens valpen ble vant til å være hjemme (inne) alene. Oppdretter sa de ser på det som ett brudd på kontrakt og vil kreve valpen tilbake. 

Anonymkode: d3af6...048

💪🏼

Anonymkode: 630a5...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.10.2021 den 20.24):

Her er det akkurat det mannen har gjort. Jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke vil ha hund i hus og at han ikke har tid til det med sine arbeidstider. Allikevel tok han, bak min rygg, å anskaffe seg en valp. Før han drar på jobb tar han valpen ut og setter ut vann og mat til den og drar på jobb og kommer tilbake 10-12 timer senere. Aldri tidligere enn kl 21. Vi har barn og jeg jobber og har hverken tid eller interesse til en valp eller hund generelt. Vondt av valpen får jeg jo men er samtidig rasende på mannen og vurderer om jeg rett og slett skal gå fra han. Jeg syntes han er så innmari egoistisk som skaffer seg en valp som han overhodet ikke har tid til og som ser sine egne behov langt før valpen sine. I tillegg er jeg rasende fordi han tror dette er en type beslutning han kan ta over hodet på meg. Splitter man familien pga dette? Jeg er i villrede men føler dette er langt fra akseptabelt på så mange måter.

Anonymkode: d3af6...048

Jeg hadde satt tingene hans på veien, og byttet lås. Så hadde jeg forklart barna at et sånt dyrehold dere har anledning til er dyremishandling, og det er ikke ok, så valpen må få et nytt hjem. 
Lykke til! 

Anonymkode: ecfba...d9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en absurd situasjon! Det hadde klikka for meg om mannen min impulskjøpte valp og deretter lot den være alene i 10-12 timer hver dag. Hadde aldri kunnet se på mannen på samme måte igjen. 
 

Mannen er jo helt åpenbart amøbe. Glad for å lese at TS tok ansvar for å gi valpen et bedre liv, og er glad for at TS forlater mannen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skaffet hunden bak ryggen din, jeg hadde solgt valpen igjen bak ryggens hans mens han er på jobb. 

Anonymkode: b5eae...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til ts. Du har gjort en kjempe jobb. Stå på, ikke slipp inn den bortskjemte tullingen inn i varmen igjen. Har litt lignende ex selv, det er dødfødt å tro det skjer endringer, i hvordan de tror de er verdens navle

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2021 den 20.24):

Her er det akkurat det mannen har gjort. Jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke vil ha hund i hus og at han ikke har tid til det med sine arbeidstider. Allikevel tok han, bak min rygg, å anskaffe seg en valp. Før han drar på jobb tar han valpen ut og setter ut vann og mat til den og drar på jobb og kommer tilbake 10-12 timer senere. Aldri tidligere enn kl 21. Vi har barn og jeg jobber og har hverken tid eller interesse til en valp eller hund generelt. Vondt av valpen får jeg jo men er samtidig rasende på mannen og vurderer om jeg rett og slett skal gå fra han. Jeg syntes han er så innmari egoistisk som skaffer seg en valp som han overhodet ikke har tid til og som ser sine egne behov langt før valpen sine. I tillegg er jeg rasende fordi han tror dette er en type beslutning han kan ta over hodet på meg. Splitter man familien pga dette? Jeg er i villrede men føler dette er langt fra akseptabelt på så mange måter.

Anonymkode: d3af6...048

Hva slags rase er dette? Man setter ikke en valp alene ute! Hadde tatt kontakt med selger selv og forklart situasjonen. Hunden er uskyldig, så nå må dere ta dere sammen begge to!

Anonymkode: 77f08...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en type stor hund rase. Oppdretter har ringt mannen og sagt de krever valpen tilbake og er såpass snille at de har sagt at han kan få pengene tilbake. De er kun opptatt av valpens velbefinnende. De hadde også sagt, når han prøvde å nekte, at de kommer til å ta det videre til Forliksrådet. Mannen var såvidt innom i ettermiddag for å hente noen ting og er kjempe sint på meg for alt jeg har «stelt istand». Han sa han skal returnere valpen i morgen da han inne er interessert i juridiske problemer. 

Anonymkode: d3af6...048

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er en type stor hund rase. Oppdretter har ringt mannen og sagt de krever valpen tilbake og er såpass snille at de har sagt at han kan få pengene tilbake. De er kun opptatt av valpens velbefinnende. De hadde også sagt, når han prøvde å nekte, at de kommer til å ta det videre til Forliksrådet. Mannen var såvidt innom i ettermiddag for å hente noen ting og er kjempe sint på meg for alt jeg har «stelt istand». Han sa han skal returnere valpen i morgen da han inne er interessert i juridiske problemer. 

Anonymkode: d3af6...048

For en dust! Du har stelt i stand liksom. Alt dette er jo hans egen skyld! Han evner ikke å sette valpen først eller å gi den det som trengs. 
 

Tar han alltid så lite ansvar? 

Anonymkode: cdf46...af4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...