Gå til innhold

Hva hadde dere gjort om mannen anskaffet seg valp mot dere vilje?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (4 minutter siden):

ja men da skulle hun løst det ved å ringe manben og bedt han komme seg til helvete hjem og ta seg av hunden. ts var da på jobb selv

Hun var ikke på jobb i 10-12 timer. Hun har barn hjemme. Skal ikke skrive hva jeg tenker om det, men jeg tenker mitt om det også. Ja, hun kunne ringt mannen og forlangt at han kom og tok seg av hunden. Hun kunne ringe oppdretter, eller svigermor. Det minste hun kunne gjort var å ta inn hunden.

Anonymkode: 2de2b...f69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Her er det akkurat det mannen har gjort. Jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke vil ha hund i hus og at han ikke har tid til det med sine arbeidstider. Allikevel tok han, bak min rygg, å anskaffe seg en valp. Før han drar på jobb tar han valpen ut og setter ut vann og mat til den og drar på jobb og kommer tilbake 10-12 timer senere. Aldri tidligere enn kl 21. Vi har barn og jeg jobber og har hverken tid eller interesse til en valp eller hund generelt. Vondt av valpen får jeg jo men er samtidig rasende på mannen og vurderer om jeg rett og slett skal gå fra han. Jeg syntes han er så innmari egoistisk som skaffer seg en valp som han overhodet ikke har tid til og som ser sine egne behov langt før valpen sine. I tillegg er jeg rasende fordi han tror dette er en type beslutning han kan ta over hodet på meg. Splitter man familien pga dette? Jeg er i villrede men føler dette er langt fra akseptabelt på så mange måter.

Anonymkode: d3af6...048

Dette var et sjeldent syn.

Trodde det var mest vanlig at kvinne pushet for kjæledyr. 

Jeg nevnte at jeg kanskje kunne tenke meg hund en gang med eksen. Dagen etter ble jeg sendt 13 finn annonser, og fikk reiseruten til 5 ulike oppdrettere. Det ble hund, men den er hos henne nå. 

Anonymkode: 34aa7...964

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Her er det akkurat det mannen har gjort. Jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke vil ha hund i hus og at han ikke har tid til det med sine arbeidstider. Allikevel tok han, bak min rygg, å anskaffe seg en valp. Før han drar på jobb tar han valpen ut og setter ut vann og mat til den og drar på jobb og kommer tilbake 10-12 timer senere. Aldri tidligere enn kl 21. Vi har barn og jeg jobber og har hverken tid eller interesse til en valp eller hund generelt. Vondt av valpen får jeg jo men er samtidig rasende på mannen og vurderer om jeg rett og slett skal gå fra han. Jeg syntes han er så innmari egoistisk som skaffer seg en valp som han overhodet ikke har tid til og som ser sine egne behov langt før valpen sine. I tillegg er jeg rasende fordi han tror dette er en type beslutning han kan ta over hodet på meg. Splitter man familien pga dette? Jeg er i villrede men føler dette er langt fra akseptabelt på så mange måter.

Anonymkode: d3af6...048

:(

Her må du gjøre det riktige og tenke på valpen. Det er valpen det er synd på, ikke mannen din. Finn et godt hjem til den og omplasser den. Om mannen din ikke klarer og ta den riktige avgjørelsen så kan du det. 

Anonymkode: 28aa0...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det gjør jeg jo. Situasjonen er den at han overtalte meg til å få hund for noen år siden. Den ble ikke tatt vare på og tisset og bæsjet inne og jeg sa han får enten flytte ut med hunden eller selge den. Han solgte. Jeg gjør ingenting med valpen men får samtidig vondt av den. Det begynner å bli kaldt ute og er ikke meningen at en hund skal være ute i 10-12 timer i strekk. Jeg er så sint at jeg nesten ikke vet hva jeg skal gjøre. Mannen derimot sier jeg er kontrollerende og prøver å ta fra han gleder i livet. Jeg føler hans gleder går på bekostning av både valp og familie og er nå i en situasjon hvor jeg helt alvorlig vurderer å avslutte forholdet.

Anonymkode: d3af6...048

Vent. Den er ute??!! Hva faen, dette er jo dyremishandling. Og dette står du bare og ser på av prinsipp??!! Skjerpings! ! Gi den til dyrebeskyttelsen med en gang. Dere kan jo ikke ha dyr, og du er nå delaktig at denne hunden lider hvis du ikke gjør noe med denne situasjonen. 

Anonymkode: f0aa8...a12

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er faktisk ikke alle som liker hunder. Jeg syns alle hunder er ekle, lukter rart og er generelt irriterende, men tro det eller ei, jeg er ellers et ganske empatisk menneske. 
Jeg ønsker ikke dyrene noe vondt, jeg vil bare slippe å ha noe med dem å gjøre.

Anonymkode: 02c97...7fd

Empatiske mennesker griper inn og hjelper når det er nødvendig. Du er ikke et empatisk menneske. 

Anonymkode: a6e00...c01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

brødskalle skrev (9 timer siden):

Å la en hund være alene uten å mate den eller la den gå på do slik mannen gjør (ts vil ikke ha ansvaret noe som betyr at han har det) er nok mer kriminelt

Dette handler ikke om ulike grader av kriminalitet (strafferamme). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du mener hunden har det så fint hos mannen til ts, kanskje? 

Anonymkode: 8752e...4e2

Kan du gi meg et sitat som peker i den retningen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (3 timer siden):

Men hva er status nå? Er noen timer siden TS overleverte den til svigermor.

Mannen er rasende. Først og fremst fordi jeg har involvert svigermor. Han er snart ferdig på jobb og truet med å ikke komme hjem. Jeg sa at det er helt greit, han er uansett ikke velkommen. Jeg fulgte opp med å si at jeg ringer oppdretter i morgen. Vi har kun hatt valpen siden helgen for de som lurer, jeg ble tatt på sengen når han kom hjem søndags ettermiddag med den. Han har ikke engang fortalt svigermor om valpen så det er jo helt klart at han visste at han tok ett dårlig valg. For de som postet linken til innlegget som handler om kvinner som er i voldelige forhold, takk! Denne mannen har kjørt meg ned over lenger tid men dette er helt uutholdelig og jeg har rett og slett fått nok. 

Anonymkode: d3af6...048

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mannen er rasende. Først og fremst fordi jeg har involvert svigermor. Han er snart ferdig på jobb og truet med å ikke komme hjem. Jeg sa at det er helt greit, han er uansett ikke velkommen. Jeg fulgte opp med å si at jeg ringer oppdretter i morgen. Vi har kun hatt valpen siden helgen for de som lurer, jeg ble tatt på sengen når han kom hjem søndags ettermiddag med den. Han har ikke engang fortalt svigermor om valpen så det er jo helt klart at han visste at han tok ett dårlig valg. For de som postet linken til innlegget som handler om kvinner som er i voldelige forhold, takk! Denne mannen har kjørt meg ned over lenger tid men dette er helt uutholdelig og jeg har rett og slett fått nok. 

Anonymkode: d3af6...048

Go girl💪

Anonymkode: 3663c...72a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Mannen er rasende. Først og fremst fordi jeg har involvert svigermor. Han er snart ferdig på jobb og truet med å ikke komme hjem. Jeg sa at det er helt greit, han er uansett ikke velkommen. Jeg fulgte opp med å si at jeg ringer oppdretter i morgen. Vi har kun hatt valpen siden helgen for de som lurer, jeg ble tatt på sengen når han kom hjem søndags ettermiddag med den. Han har ikke engang fortalt svigermor om valpen så det er jo helt klart at han visste at han tok ett dårlig valg. For de som postet linken til innlegget som handler om kvinner som er i voldelige forhold, takk! Denne mannen har kjørt meg ned over lenger tid men dette er helt uutholdelig og jeg har rett og slett fått nok. 

Anonymkode: d3af6...048

Dette fikser du!! 💪

Anonymkode: cdf46...af4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannen er rasende. Først og fremst fordi jeg har involvert svigermor. Han er snart ferdig på jobb og truet med å ikke komme hjem. Jeg sa at det er helt greit, han er uansett ikke velkommen. Jeg fulgte opp med å si at jeg ringer oppdretter i morgen. Vi har kun hatt valpen siden helgen for de som lurer, jeg ble tatt på sengen når han kom hjem søndags ettermiddag med den. Han har ikke engang fortalt svigermor om valpen så det er jo helt klart at han visste at han tok ett dårlig valg. For de som postet linken til innlegget som handler om kvinner som er i voldelige forhold, takk! Denne mannen har kjørt meg ned over lenger tid men dette er helt uutholdelig og jeg har rett og slett fått nok. 

Anonymkode: d3af6...048

Han kommer til å fortsette å rase. Stå på ditt, les om psykisk vold, tipper d er en grad av dette involvert i relasjonen deres. Det er tøft, men tro meg livet ditt blir bedre uten idiotmannen. Han burde be deg om unnskyldning. Videre bør du få hjelp, så han ikke klarer å knekke deg, igjen... Du trenger også støtte i denne prosessen ❤️

Anonymkode: 28d34...a7d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannen er rasende. Først og fremst fordi jeg har involvert svigermor. Han er snart ferdig på jobb og truet med å ikke komme hjem. Jeg sa at det er helt greit, han er uansett ikke velkommen. Jeg fulgte opp med å si at jeg ringer oppdretter i morgen. Vi har kun hatt valpen siden helgen for de som lurer, jeg ble tatt på sengen når han kom hjem søndags ettermiddag med den. Han har ikke engang fortalt svigermor om valpen så det er jo helt klart at han visste at han tok ett dårlig valg. For de som postet linken til innlegget som handler om kvinner som er i voldelige forhold, takk! Denne mannen har kjørt meg ned over lenger tid men dette er helt uutholdelig og jeg har rett og slett fått nok. 

Anonymkode: d3af6...048

Dritbra! Ikke gi deg på dette! Ikke la han kjøre over deg! 

Anonymkode: 630a5...38c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Han kommer til å fortsette å rase. Stå på ditt, les om psykisk vold, tipper d er en grad av dette involvert i relasjonen deres. Det er tøft, men tro meg livet ditt blir bedre uten idiotmannen. Han burde be deg om unnskyldning. Videre bør du få hjelp, så han ikke klarer å knekke deg, igjen... Du trenger også støtte i denne prosessen ❤️

Anonymkode: 28d34...a7d

Tusen takk, kjære deg! Det er helt klart ett svært usunt forhold hvor jeg sakte men sikkert har latt meg bli kuet. Jeg ser på meg selv som ei oppegående og intelligent dame men dette har gått så sakte over til å bli ett svært usunt forhold hvor jeg blir manipulert og stort sett blir fortalt at det er jeg som alltid er gal og urimelig. Jeg syntes så synd på valpen, dessverre så ble det siste dråpe for meg. 

Anonymkode: d3af6...048

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk, kjære deg! Det er helt klart ett svært usunt forhold hvor jeg sakte men sikkert har latt meg bli kuet. Jeg ser på meg selv som ei oppegående og intelligent dame men dette har gått så sakte over til å bli ett svært usunt forhold hvor jeg blir manipulert og stort sett blir fortalt at det er jeg som alltid er gal og urimelig. Jeg syntes så synd på valpen, dessverre så ble det siste dråpe for meg. 

Anonymkode: d3af6...048

Kjenner meg igjen i det du sier. Er selv en intelligent og oppegående dame som ALDRI trodde jeg skulle bli kuet av en mann.. men plutselig satt jeg der og lurte på hva faen som skjedde og hvordan jeg havnet der.

Stå på 😊

Anonymkode: 7dd07...f26

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bedt han skaffet barnevakt når han er på jobb og trening

Anonymkode: 441c5...f3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
11 hours ago, norw said:

Dette handler ikke om ulike grader av kriminalitet (strafferamme). 

lol

Ja, det er generelt lurt å unngå argumentere for saken din når du innser du tok feil 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Mannen er rasende. Først og fremst fordi jeg har involvert svigermor. Han er snart ferdig på jobb og truet med å ikke komme hjem. Jeg sa at det er helt greit, han er uansett ikke velkommen. Jeg fulgte opp med å si at jeg ringer oppdretter i morgen. Vi har kun hatt valpen siden helgen for de som lurer, jeg ble tatt på sengen når han kom hjem søndags ettermiddag med den. Han har ikke engang fortalt svigermor om valpen så det er jo helt klart at han visste at han tok ett dårlig valg. For de som postet linken til innlegget som handler om kvinner som er i voldelige forhold, takk! Denne mannen har kjørt meg ned over lenger tid men dette er helt uutholdelig og jeg har rett og slett fått nok. 

Anonymkode: d3af6...048

 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tusen takk, kjære deg! Det er helt klart ett svært usunt forhold hvor jeg sakte men sikkert har latt meg bli kuet. Jeg ser på meg selv som ei oppegående og intelligent dame men dette har gått så sakte over til å bli ett svært usunt forhold hvor jeg blir manipulert og stort sett blir fortalt at det er jeg som alltid er gal og urimelig. Jeg syntes så synd på valpen, dessverre så ble det siste dråpe for meg. 

Anonymkode: d3af6...048

Kjente jeg ble litt stolt av deg og jeg kjenner deg ikke en gang - stolt fordi du har kommet frem til en konklusjon på hva du ønsker for fremtiden din, og fordi du handlet - jeg skjønner at det ikke nødvendigvis var enkelt. Også stolt fordi du svarte og sto opp for deg selv! Mange i forhold som har fått gå seg skakkt over tid klarer ikke dette, kreds til deg for det! 
Nå gjenstår det tyngste, å ikke gi deg, ikke inngå kompromisser du ikke kan leve med og ikke la deg kue eller true eller guilt trippe til å endre mening. Nå har du muligheten til å legge kursen for standarden du skal behandles etter resten av livet. OG det kan du, du må bare finne styrken i deg selv. Lykke til TS, det blir spennende om du lar oss følge deg videre ved å oppfatere tråden. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på det Ts. Ja ang sette grenser for denne mann 🌷

Anonymkode: d6e6d...cf2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...