Gå til innhold

Flere som får jævlig vondt i hodet av å være på diett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå måtte jeg spise en skål is for å få bort hodepinen. Kan jeg være sukkeravhengig? Får så vondt i hodet at jeg nesten spyr og gråter fordi det er så vondt i hodet.

Anonymkode: 0c9e8...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Is mot hodepine? Prøv en paracet heller, og pass på å spise variert og sunt.

Anonymkode: 81f53...06b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nå måtte jeg spise en skål is for å få bort hodepinen. Kan jeg være sukkeravhengig? Får så vondt i hodet at jeg nesten spyr og gråter fordi det er så vondt i hodet.

Anonymkode: 0c9e8...f64

Ja, jeg fikk det da jeg var sukkeravhengig. 

Det trikset som hjalp meg over kneika var å spise masse frukt i 1-2 uker i begynnelsen av dietten. Da vil kroppen få tilfredsstilt sitt sukkerbehov, samtidig som du klarer bli vant til å ikke ha raffinert sukker. Det er for mange mye enklere å kutte ned på fruktinntaket, enn det er å kutte ned på godis. 

Anonymkode: 643dd...3bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, drikk MASSE vann! Hvor mye vann drikker du til dagen nå? 

Anonymkode: 643dd...3bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Is mot hodepine? Prøv en paracet heller, og pass på å spise variert og sunt.

Anonymkode: 81f53...06b

Paracet hjelper ikke i det hele tatt da. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg fikk det da jeg var sukkeravhengig. 

Det trikset som hjalp meg over kneika var å spise masse frukt i 1-2 uker i begynnelsen av dietten. Da vil kroppen få tilfredsstilt sitt sukkerbehov, samtidig som du klarer bli vant til å ikke ha raffinert sukker. Det er for mange mye enklere å kutte ned på fruktinntaket, enn det er å kutte ned på godis. 

Anonymkode: 643dd...3bc

Takk for tips.

Anonymkode: 0c9e8...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg avvente meg fra sukker for et halvt år siden så hadde jeg skikkelige abstinenser. Daglig hodepine, mye svette, høy puls, uggen og tung følelse i kroppen. Jeg hadde et høyt forbruk av godteri, da. Kunne spise 200 gram sjokolade flere ganger i uken. Og å gå "cold turkey" var hardt for kroppen. Skjønte fort hvor giftig sukker er. 

Det går seg til. Men jo mer du trykker innpå med søtt for å døyve symptomene, jo lengre tid tar det. 

Psykologisk så hjalp det meg å drikke Pepsi Max. Fikk følelsen av noe søtt, uten at det påvirket blodsukkeret. 

Anonymkode: 77391...f53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Paracet hjelper ikke i det hele tatt da. 


 

 

Kan du beskrive hodepinen? Hvordan kjennes smerten ut? Hvor i hodet sitter den? Er du kvalm? Svimmel? 

Anonymkode: 850d8...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet.

 

Hvis du er i kaloriunderskudd får du SELVSAGT vondt i hodet. Fordi kroppen din er sulten og sier "JEG TRENGER MER ENERGI". Hvis det er noe slags keto diett så får du vel også kanskje noe forkjølelse symptomer, går vanligvis raskt over.

Er du på diett for å gå ned i vekt regner jeg med du er i kaloriunderskudd, for det er det eneste som fungerer. Og da må du regne med en del hodepine. Hkelper ikke paracet er det nok bare kroppen din som er avhengig av noe, og du må venne deg av det. IKKE spis isen om du vil ha hodepinen vekk for godt. Det hjelper der og da, men ikke i lengden.

Anonymkode: 91935...628

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Herlighet.

Hvis du er i kaloriunderskudd får du SELVSAGT vondt i hodet. 

Når ble det en selvfølgelighet? Jeg har gått ned titalls kilo og vært i kaloriunderskudd over lange tider uten å ha hodepine så bare lurer 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Magika_fra_Fyll said:

Når ble det en selvfølgelighet? Jeg har gått ned titalls kilo og vært i kaloriunderskudd over lange tider uten å ha hodepine så bare lurer 

Det er en selvfølge fordi du gir kroppen din mindre energi enn det den trenger. Når den ikke får det, må den hente der den kan. 

 

Du MÅ ikke få vondt i hodet, men det er en selvfølge at du kan få det, og det burde vel gi mening for de fleste.

Anonymkode: 91935...628

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er en selvfølge fordi du gir kroppen din mindre energi enn det den trenger. Når den ikke får det, må den hente der den kan. 

 

Du MÅ ikke få vondt i hodet, men det er en selvfølge at du kan få det, og det burde vel gi mening for de fleste.

Anonymkode: 91935...628

Hvorfor skal vektnedgang medføre hodepine? Man kan oppleve å få mindre (eller mer!) energi, alt etter hvilken metode man bruker, men det er nytt for meg at man skal måtte regne med å få hodepine av å slanke seg.

Det sagt, kan det være tøft å venne seg av med sukker og andre karbohydrater, spesielt hvis man har spist mye og lenge og slutter brått. Da jeg gikk rett fra høykarbo til keto var hjernetåke og mild hodepine en av plagene, men bare den første gangen. Det er som om kroppen blir flinkere/protesterer mindre mot å bytte drivstoff når man har gjort det før.

Anonymkode: 11c45...29b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er en selvfølge fordi du gir kroppen din mindre energi enn det den trenger. Når den ikke får det, må den hente der den kan.

Anonymkode: 91935...628

Forresten handler ikke slanking om å gi kroppen mindre enn den trenger, men å slutte å gi den mer enn den trenger.

Anonymkode: 11c45...29b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Herlighet.

 

Hvis du er i kaloriunderskudd får du SELVSAGT vondt i hodet. Fordi kroppen din er sulten og sier "JEG TRENGER MER ENERGI". Hvis det er noe slags keto diett så får du vel også kanskje noe forkjølelse symptomer, går vanligvis raskt over.

Er du på diett for å gå ned i vekt regner jeg med du er i kaloriunderskudd, for det er det eneste som fungerer. Og da må du regne med en del hodepine. Hkelper ikke paracet er det nok bare kroppen din som er avhengig av noe, og du må venne deg av det. IKKE spis isen om du vil ha hodepinen vekk for godt. Det hjelper der og da, men ikke i lengden.

Anonymkode: 91935...628

Ikke nødvendigvis. Som andre sier er det flere faktorer som kan lede til hodepine, slik som å kutte helt ut brus. Det er helt vanlig å få kraftig hodepine i en ukes tid som da går over. Det er ikke et tegn på at kroppen trenger brus. Kroppen blir vant til det meste, og når man tar det vekk cold turkey så vil kroppen respondere deretter. 

Det å kutte ut uvaner er ikke nødvendigvis noe man gjør kun for å gå ned i vekt.

Anonymkode: 0b806...e06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan oppleve å bli dårlige når de går over til lavkarbo, særlig de som er veldig overvektige og som velger ekstrem lavkarbo. For det første kan man få hodepine, bli uvel, svimmel eller få hjertebank når man går raskt ned i vekt uavhengig av kosthold.

https://fedon.no/temaartikler/lavkarbo-spor-eksperten/

 

Anonymkode: 2fff3...a51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Forresten handler ikke slanking om å gi kroppen mindre enn den trenger, men å slutte å gi den mer enn den trenger.

Anonymkode: 11c45...29b

Nei, slanking handler om å gi den mindre enn den trenger. Det er nødvendig for å gå ned i vekt. Kroppen får ikke hentet nok energi fra mat, så den tar fra fettlageret i stedet. Du snakker om vedlikehold, fasen etter slanking. 

TS: Dersom du sliter med sukkeravhengighet, kan det være en idé å spise mer frukt og bær i avvenningsfasen? Dersom du gir etter og spiser is vil du kun gjøre det lettere for deg selv i øyeblikket, men hodepinen (om den skyldes sukkeravhengigheten) vil bare komme tilbake etterpå. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skal vektnedgang medføre hodepine? Man kan oppleve å få mindre (eller mer!) energi, alt etter hvilken metode man bruker, men det er nytt for meg at man skal måtte regne med å få hodepine av å slanke seg.

Det sagt, kan det være tøft å venne seg av med sukker og andre karbohydrater, spesielt hvis man har spist mye og lenge og slutter brått. Da jeg gikk rett fra høykarbo til keto var hjernetåke og mild hodepine en av plagene, men bare den første gangen. Det er som om kroppen blir flinkere/protesterer mindre mot å bytte drivstoff når man har gjort det før.

Anonymkode: 11c45...29b

Du vet at maten inneholder energi, ikkesant? Og kroppen trenger energi i løpet av dagen, når du skal ned i vekt, så får kroppen MINDRE energi enn det den trenger.

 

Du kan føle deg mer energisk ja, kanskje du spiser normalt mye dritt, kanskje du spiser nå sunnere, kanskje fordi du er lettere, kanskje fordi du er mer aktiv, eller bare rett og slett er det motivasjon.

 

Men kroppen din får ikke mer energi av å tilføre mindre energi, du ser vel hvordan det regnestykket ikke går opp? Så derfor er det naturlig å føle seg dritt under "diett" 

Anonymkode: 91935...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Miranda Bailey said:

Nei, slanking handler om å gi den mindre enn den trenger. Det er nødvendig for å gå ned i vekt. Kroppen får ikke hentet nok energi fra mat, så den tar fra fettlageret i stedet. Du snakker om vedlikehold, fasen etter slanking. 

TS: Dersom du sliter med sukkeravhengighet, kan det være en idé å spise mer frukt og bær i avvenningsfasen? Dersom du gir etter og spiser is vil du kun gjøre det lettere for deg selv i øyeblikket, men hodepinen (om den skyldes sukkeravhengigheten) vil bare komme tilbake etterpå. 

Takk. Du sa dette bra.

Anonymkode: 91935...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Du vet at maten inneholder energi, ikkesant? Og kroppen trenger energi i løpet av dagen, når du skal ned i vekt, så får kroppen MINDRE energi enn det den trenger.

 

Du kan føle deg mer energisk ja, kanskje du spiser normalt mye dritt, kanskje du spiser nå sunnere, kanskje fordi du er lettere, kanskje fordi du er mer aktiv, eller bare rett og slett er det motivasjon.

 

Men kroppen din får ikke mer energi av å tilføre mindre energi, du ser vel hvordan det regnestykket ikke går opp? Så derfor er det naturlig å føle seg dritt under "diett" 

Anonymkode: 91935...628

Kroppen får ikke for lite energi. Overvekt er jo bokstavelig talt at man har for mye energi, lagret som fett. Hvorvidt man føler seg energisk og hvor godt man klarer å nyttiggjøre seg av den energien kommer jo an på veldig mange ting, som fysisk form, søvn, om man er vant til å forbrenne glykogen i stedet for fett osv. Det er mange som rapporterer om økt energinivå når de har kommet i gang med for eksempel periodisk faste, lavkarbo eller keto. Da har kroppen stilt seg om fra å hele tiden brenne karbohydrater fra mat og i stedet bruke av fettlageret, som da gjerne gir mer stabilt blodsukker osv.

Det er ingen grunn til at man skal måtte "føle seg dritt" under slanking. For meg ser det ut til at de fleste som opplever det, er dem som ligger i kaloriunderskudd mens de fortsatt spiser en stor andel karbohydrater, teller kalorier og spiser ofte, altså når man baserer det på viljestyrke (hele tiden spise mindre i stedet for å spise annerledes). For min egen del har jeg aldri følt meg så energisk og fokusert som da jeg kvittet meg med ekstra fett ved å endre spisevaner (frekvens og type mat).

Anonymkode: 11c45...29b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For. Noe. Bullshit.
 

Du høres ut som en overvektig person. Som har alle verdens forklaringer og unnskyldninger på hvorfor de stapper kjeften dagen lang. 

Anonymkode: 2b78e...a49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...