Gå til innhold

Flere som får jævlig vondt i hodet av å være på diett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nå måtte jeg spise en skål is for å få bort hodepinen. Kan jeg være sukkeravhengig? Får så vondt i hodet at jeg nesten spyr og gråter fordi det er så vondt i hodet.

Anonymkode: 0c9e8...f64

Du skriver at du får vondt i hode av å re på diett, men jeg kan ikke se noe sted hvor du nevner hvilken diett?

Mulig jeg som er «blind», men hvilken diett følger du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen fortalt deg at du bør få i deg mer salter? Dette vil lette overgangen fra høykarbo til lavkarbo. Men ja, du er nok også sukkeravhengig. Jeg synes det er best å kutte tvert og bare ri ut stormen. Det gir seg etter en dag eller to.

Anonymkode: 691eb...2ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Da jeg avvente meg fra sukker for et halvt år siden så hadde jeg skikkelige abstinenser. Daglig hodepine, mye svette, høy puls, uggen og tung følelse i kroppen. Jeg hadde et høyt forbruk av godteri, da. Kunne spise 200 gram sjokolade flere ganger i uken. Og å gå "cold turkey" var hardt for kroppen. Skjønte fort hvor giftig sukker er. 

Det går seg til. Men jo mer du trykker innpå med søtt for å døyve symptomene, jo lengre tid tar det. 

Psykologisk så hjalp det meg å drikke Pepsi Max. Fikk følelsen av noe søtt, uten at det påvirket blodsukkeret. 

Anonymkode: 77391...f53

Takk skal prøve det med pepsi max. Høres lurt ut.

sicario skrev (2 timer siden):

Du skriver at du får vondt i hode av å re på diett, men jeg kan ikke se noe sted hvor du nevner hvilken diett?

Mulig jeg som er «blind», men hvilken diett følger du?

Jeg bare kutter ned på forbruket og spiser sunnere.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ingen fortalt deg at du bør få i deg mer salter? Dette vil lette overgangen fra høykarbo til lavkarbo. Men ja, du er nok også sukkeravhengig. Jeg synes det er best å kutte tvert og bare ri ut stormen. Det gir seg etter en dag eller to.

Anonymkode: 691eb...2ee

Ja har forstått det. Hodepinen min som ødelegger for slankingen. Men skal stå i det nå, for gidder ikke være lubben lengre.

Anonymkode: 0c9e8...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å drikke vann i stedet for pepsi max. Søtstoffer uten kalorier påvirker også blodsukkeret ved at kroppen oppfatter den søte smaken, forventer at det skal komme sukker og reagerer med å produsere ekstra insulin som da hemmer fettforbrenning og senker blodsukkeret (det er insulinets hovedoppgave). 

Anonymkode: 691eb...2ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/14/2021 at 12:09 AM, AnonymBruker said:

Herlighet.

 

Hvis du er i kaloriunderskudd får du SELVSAGT vondt i hodet. Fordi kroppen din er sulten og sier "JEG TRENGER MER ENERGI". Hvis det er noe slags keto diett så får du vel også kanskje noe forkjølelse symptomer, går vanligvis raskt over.

Er du på diett for å gå ned i vekt regner jeg med du er i kaloriunderskudd, for det er det eneste som fungerer. Og da må du regne med en del hodepine. Hkelper ikke paracet er det nok bare kroppen din som er avhengig av noe, og du må venne deg av det. IKKE spis isen om du vil ha hodepinen vekk for godt. Det hjelper der og da, men ikke i lengden.

Anonymkode: 91935...628

Nei, dette er ikke selvsagt. Jeg har gått ned mange kg i livet mitt, og har aldri slitt med hodepine. Hvis TS spiser altfor lite, så kan jo dette selvfølgelig være en årsak. Men kaloriunderskudd trenger ikke automatisk å bety at man "selvsagt" får hodepine. 

Endret av drue
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsøkte å drikke pepsi max, men nyttet ikke. Knakk og spiste litt sjokolade i går igjen. Uff er så lei

Anonymkode: 0c9e8...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid slitt med hodepine i forbindelse med vektnedgang, og jeg har gått ned mange kilo. Jeg vil tro det varierer fra person til person. Det er ikke selvsagt at det skjer for alle, men det skjer for noen. 

Anonymkode: 67944...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepine kan sikkert komme av flere årsaker men jeg ville først og fremst passet på at jeg hadde drukket nok vann samt tatt litt ekstra elektrolytter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forsøkte å drikke pepsi max, men nyttet ikke. Knakk og spiste litt sjokolade i går igjen. Uff er så lei

Anonymkode: 0c9e8...f64

Herlighet 🙄 Hvor mye er 'litt' sjokolade? Er det innenfor kaloribudsjettet ditt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (2 timer siden):

Herlighet 🙄 Hvor mye er 'litt' sjokolade? Er det innenfor kaloribudsjettet ditt?

Ja herlighet altså, det er det.

Anonymkode: 0c9e8...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepine på diett er veldig ofte saltmangel/elektrolyttubalanse, så forsøk å bland en halv teskje mineralsalt salt i ett glass vann og se om det hjelper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sdkkds skrev (1 time siden):

Hodepine på diett er veldig ofte saltmangel/elektrolyttubalanse, så forsøk å bland en halv teskje mineralsalt salt i ett glass vann og se om det hjelper.

Takk, skal forsøke det

Anonymkode: 0c9e8...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikk masse vann, gjerne med litt mineraler i, (type farris).🙂

 Når man mister mye væske mister man også salter og mineraler🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 14.46):

Forsøkte å drikke pepsi max, men nyttet ikke. Knakk og spiste litt sjokolade i går igjen. Uff er så lei

Anonymkode: 0c9e8...f64

Skjønner det er vanskelig.  Kanskje du kunne prøve å rydde litt i både hode og skap. 

Hvis man ikke har det tilgjengelig (godteri i skapene altså😉), er terskelen for å gå på butikken og kjøpe noe litt høyere.

For min del ville det føles kjempeflaut.

Og så må du bare rett og slett bestemme deg for hvordan du vil ha det. Sett ting opp mot hverandre og bestem deg for hva som er viktigst.

Anbefaler et foredrag av Ingvard Wilhelmsen som heter "sjef i eget liv".   Der sa han rett ut at man må oppføre seg som man har bestemt seg for. 

...eller noe i den duren  🤭

ønsker deg lykke til. Ikke gi opp👊

Anonymkode: 4ffc4...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...