Gå til innhold

Livet er urettferdig mot meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så fint at penger ikke er alt tenker jeg, at det som "drar damer" er hvem du er ikke hva du er.. Så hvem er du uten jobben, uten pengene og uten det materalistiske? 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

M27 her. Jeg er i arbeid, tjente 1,05 mill i fjor, knapt 900k året før, velutdannet, høy og moderat trent. Har ikke dame, men ønsker meg det. Har en kompis som er ufør, fordi han røyka syntetisk weed hver dag fra han var 18-24, var innlagt i flere år på lukket avdeling, mange trodde han ville ende opp som totalt grønnsak i hue, og i dag har han ei drømmedame i starten av tjue-åra som studerer medisin, smart, morsom og elsker å gå lange turer i fjellet, hans hobby er gaming til sammenlikning. Jeg føler sjøl at jeg har jobbet så hardt for å skape meg et økonomisk bra liv, men allikevel blir jeg bortvalgt for schizofrene, uføre menn.

Anonymkode: fb1b1...d17

Han er schizofren, du er misunnelig. Hva er verst?

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Entern said:

Personer som sier de ikke har så mange feil, tar ofte feil. Særlig hvis det er unge folk som snakker ;) 

Eksen min sa det. Hun var fornøyd med meg som kjæreste, men gjorde det slutt fordi hun måtte flytte til utlandet ifm jobb og ikke hadde troen på avstandsforhold.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eksen min sa det. Hun var fornøyd med meg som kjæreste, men gjorde det slutt fordi hun måtte flytte til utlandet ifm jobb og ikke hadde troen på avstandsforhold.

Har hun hemmelig telefonnummer nå?

• Liker 6
Skrevet

Livet er ikke urettferdig mot deg bare fordi du ikke har dame. Livet er urettferdig for barn som får uhelbredelig kreft, eller de som er så uheldig at de blir født inn i en kultur der de blir tvangsgiftet og voldtatt fra de er 14 år, eller de som aldri kan komme seg ut av fattigdom fordi de bor i et land der de ikke får dekket utdannelse blant annet. 

Så jeg blir irritert når friske mennesker som bor i Norge klager på at livet er urettferdig. Det å synes synd i seg selv er forøvrig særdeles uattraktivt, så du må finne deg en måte å bli sterkere psykisk på. 

Anonymkode: 9b5c2...136

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er glad i meg selv, jeg har ikke så mye feil, tenker heller at det er dama som det er noe gærent med når hun velger en schizofren kar som kjæreste. Hun er sikkert selv schizofren

TS

Du høres ut som en nokså uspiselig type.

Tenk å ikke klare å unne en kamerat, som fort kunne ha havnet helt på kjøret, å ha funnet kjærlighet og ha et godt liv.

Nei, istedet snakker du ned både ham og dama hans.

Tips - begynn å se etter det gode i folk heller. Inkludert deg selv, men det må du kanskje lete litt lenge.

Bra karer snakker ikke slik som dette om hverken kompiser eller dama hans, det er helt klart.

Og - livet er urettferdig.

Ingen skylder deg noe som helst. Ufyselige mennesker kan ha alle ytre rammer på plass, men fremdeles være kjipe å omgåes, dårlig venn og elendig partner.

Anonymkode: 3aa37...918

• Liker 8
Skrevet

Du er et offer for deg selv, ikke verden. 

Så ikke tro verden skylder deg noe. 

Ironien er jo at du mener at du selv fortjener ALT, mens du samtidig mener at enkelte andre fortjener ingenting. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Livet er ikke urettferdig mot deg bare fordi du ikke har dame. Livet er urettferdig for barn som får uhelbredelig kreft, eller de som er så uheldig at de blir født inn i en kultur der de blir tvangsgiftet og voldtatt fra de er 14 år, eller de som aldri kan komme seg ut av fattigdom fordi de bor i et land der de ikke får dekket utdannelse blant annet. 

Så jeg blir irritert når friske mennesker som bor i Norge klager på at livet er urettferdig. Det å synes synd i seg selv er forøvrig særdeles uattraktivt, så du må finne deg en måte å bli sterkere psykisk på. 

Anonymkode: 9b5c2...136

Den normale reaksjonen når andre får et godt liv etter lengre tids lidelse er at man er glad på deres vegne. Han har vært på bunnen, i dag er han lykkelig. Det er håp for alle.

• Liker 5
Skrevet

Ingen er feilfrie! Det jeg leser mellom linjene her er at du er umoden, bråkjekk, sutrede og mangler ydmykhet og empati! Det er ikke gode karaktertrekk, og sier ganske mye om deg som person! Dette er ting som man heldigvis kan ordne. Har gitt deg dette rådet før og, men sier der igjen. Skaff deg hjelp! Enten psykolog eller en coach. Finn ut hvem du er og hvordan du vil være for ar du skal være fornøyd med deg selv. 

Anonymkode: 320bc...192

• Liker 4
Skrevet

Livet er urettferdig for alle, på forskjellige måter. Hvorfor velger du å fokusere på at det er urettferdig for deg at kameraten din har fått seg en flott kjæreste? :klo: Hva med å heller være glad på hans vegne?

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, Michaelhe said:

Har hun hemmelig telefonnummer nå?

Hemmelig for deg i hvert fall :)

• Liker 1
Skrevet
Polyester skrev (8 minutter siden):

Det er ingen universal balanse av rettferd i livet. Hvorfor tror så mange det? Livet skylder deg ingenting. Ingen skylder deg noe som helst. Hvis du synes det er trist å ikke ha kjæreste så er det bare det, trist. Du kommer ikke noe nærmere noen kjæreste fordi du liksom gir din lidelse til livet, det er ikke sånn det funker.

Synes du høres ganske heldig ut med livet du har, og hadde likt det om det var mitt liv. Kanskje du bare er litt rasshøl og det gjør at ingen vil være i et forhold med deg.

Nettopp. Man har fått livet, mer kan man ikke forvente. Verken livet, verden, eller, hvis man tror på han, Gud, skylder oss noe som helst.

Enig med del 2 av posten og. Fytterakkern så fint det hadde vært å tjene 1 mill i året 🤩

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

M27 her. Jeg er i arbeid, tjente 1,05 mill i fjor, knapt 900k året før, velutdannet, høy og moderat trent. Har ikke dame, men ønsker meg det. Har en kompis som er ufør, fordi han røyka syntetisk weed hver dag fra han var 18-24, var innlagt i flere år på lukket avdeling, mange trodde han ville ende opp som totalt grønnsak i hue, og i dag har han ei drømmedame i starten av tjue-åra som studerer medisin, smart, morsom og elsker å gå lange turer i fjellet, hans hobby er gaming til sammenlikning. Jeg føler sjøl at jeg har jobbet så hardt for å skape meg et økonomisk bra liv, men allikevel blir jeg bortvalgt for schizofrene, uføre menn.

His success is not your failure, som det heter på godt norsk. Det at kompisen din har dame har ingenting med din situasjon å gjøre. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hemmelig for deg i hvert fall :)

Hun er sikkert trygg for meg :) Hva er ditt nummer? 

• Liker 1
Skrevet
Just now, Michaelhe said:

Hun er sikkert trygg for meg :) Hva er ditt nummer? 

Det er også hemmelig for deg dessverre :) 1881 min venn.

• Liker 2
Skrevet

Kan forresten komme med en forklaring vedrørende kompisens voldsomme damelykke, som jeg synes er logisk:

Han har vært gjennom et skikkelig helvete. Utviklet en svært alvorlig psykisk sykdom. Med nød og neppe unngått det som må kunne kalles MENTAL DØD (eller "bli grønnsak").

Dette er en helvetes tøff livshistorie. Mye, MYE tøffere enn "flink elev -> flink student -> flink ansatt med høy lønn".

Derfor.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Han er sikkert en god lytter. Det er viktig å lytte til hva hun sier og mener. Hva dine verdier og meninger bringer er ikke av så stor interesse og du vil tape med en gang du begynner å dra frem det. 

• Liker 1
Gjest irkan90
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt ærlig så høres du bitter og overlegen ut. Jeg skjønner at er kjipt å være alene, spesielt når du har huket av alle de "riktige boksene", men den holdningen der er sykt turnoff for kvinner og irriterende for oss menn. Kompisen din har vært gjennom mye tøft og er kanskje en hakket mere reflektert og sammensatt mann enn det du fremstår som. Så: ta deg sammen, senk skuldrene, smil til livet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er også hemmelig for deg dessverre :) 1881 min venn.

Du skal vite at menn med din lønnsinntekt alltid vil ha en speslell plass i mitt hjerte.

(Ok, jeg skal slutte å tulle. Men du ER misunnelig)

• Liker 2
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden):

Han er sikkert en god lytter. Det er viktig å lytte til hva hun sier og mener. Hva dine verdier og meninger bringer er ikke av så stor interesse og du vil tape med en gang du begynner å dra frem det. 

Blir du aldri lei av å kun skrive kvinnefiendtlige svar? Forstår ikke hvorfor du gidder. Hva får du egentlig ut av det selv? 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...