Collan Skrevet 14. oktober 2021 #41 Skrevet 14. oktober 2021 38 minutter siden, freesummer said: Veldig mange nordmenn er konforme, og står ikke opp for rettighetene sine. Mange har trygge jobber og nok penger,så lenge man har det komfortabelt og trygt og ikke risikerer å miste mulighetene til å skaffe mat pga. Nedstengingene osv. Så lever man bare i den bobla og venter på at det «går over». Så hva mener du nordmenn skulle ha gjort? Begått sivil ulydighet og droppet bruk av munnbind, arrangert fester osv. slik at smittenivået steg mye mer enn det gjorde? Takket være at folk flest fulgte tiltakene slapp vi enda hardere tiltak. Vi har begrenset sykehuskapasitet, ingen normale folkevalgte politikere kan sitte dtille og se på at helsevesenet kneler. 12
freesummer Skrevet 15. oktober 2021 #42 Skrevet 15. oktober 2021 6 hours ago, Collan said: Så hva mener du nordmenn skulle ha gjort? Begått sivil ulydighet og droppet bruk av munnbind, arrangert fester osv. slik at smittenivået steg mye mer enn det gjorde? Takket være at folk flest fulgte tiltakene slapp vi enda hardere tiltak. Vi har begrenset sykehuskapasitet, ingen normale folkevalgte politikere kan sitte dtille og se på at helsevesenet kneler. Ikke godta vaksinepass blant annet. Så lenge man godtar å bli presset til vaksinering for å få noe av rettighetene sine tilbake så kan myndighetene strekke dette lenger og lenger- mer og mer kontroll. Vi vil ikke ha et samfunn der friheten vår avhenger av hvor flink man er til å følge ordre og ikke stille spørsmål. 15
Example Skrevet 15. oktober 2021 #43 Skrevet 15. oktober 2021 freesummer skrev (2 timer siden): Ikke godta vaksinepass blant annet. Så lenge man godtar å bli presset til vaksinering for å få noe av rettighetene sine tilbake så kan myndighetene strekke dette lenger og lenger- mer og mer kontroll. Vi vil ikke ha et samfunn der friheten vår avhenger av hvor flink man er til å følge ordre og ikke stille spørsmål. Problemet er at man fint velger selv å ikke ta vaksinen. De aller fleste har gjort det, så hvorfor skal de kjempe hardt for rettighetene til de som ikke har gjort det? De fleste nordmenn skjønner at tiltak er alternativet til vaksine, og at noen da velger å utsette pandemien ved å ikke ta vaksine, vil neppe skape mye sympati i den øvrige befolkningen. Jeg er dog helt enig i at innenlands vaksinepass før alle fikk tilbud om vaksine var tullete. Man skal nok dog ikke se bort i fra at vi kommer i en situasjon der dette passet blir tatt i bruk igjen. 8
Carrot Skrevet 15. oktober 2021 #44 Skrevet 15. oktober 2021 Barbalala skrev (På 11.10.2021 den 21.34): Australia er kanskje det verste skrekkeksempelet på jorden når det kommer til hva som skjer når psykopatiske byråkrater får ubegrenset makt til å kontrollere befolkningen under påskudd av "smittevern" og "vitenskap". Dette er noen få av dagens gjeldende regler i Australia (noen regionale forskjeller finnes): Portforbud mellom kl. 21 og 5. Utenom dette kan man kun forlate huset sitt 1 gang om dagen, og man har ikke lov til å være mer enn 15 km hjemmefra (unntatt ved enkelte nødstilfeller). Politiet stanser folk på gata for å sjekke, og arresterer dem som er hjemmefra uten gyldig grunn. Kun 1 person per husstand har lov til å handle på butikken, og kun 1 gang om dagen. Munnbind er påbudt utendørs og innendørs. Du har kun lov å ha fysisk kontakt med 1 person utenfor din husstand. Alt er stengt utenom dagligvarebutikker. https://www.coronavirus.vic.gov.au/coronavirus-covidsafe-settings Dette er altså samtidig som vi i Norge, Danmark og Sverige ser at det å fjerne de såkalte smittevernsreglene har 0 effekt på spredning og smitte. Kom ikke å påstå at restriksjoner og nedstengninger har noe med "vitenskap" å gjøre. dette er samme regler som UK hadde... Just sayin.. 2
Gjest Sirisiri10 Skrevet 15. oktober 2021 #45 Skrevet 15. oktober 2021 Example skrev (1 time siden): Problemet er at man fint velger selv å ikke ta vaksinen. De aller fleste har gjort det, så hvorfor skal de kjempe hardt for rettighetene til de som ikke har gjort det? De fleste nordmenn skjønner at tiltak er alternativet til vaksine, og at noen da velger å utsette pandemien ved å ikke ta vaksine, vil neppe skape mye sympati i den øvrige befolkningen. Jeg er dog helt enig i at innenlands vaksinepass før alle fikk tilbud om vaksine var tullete. Man skal nok dog ikke se bort i fra at vi kommer i en situasjon der dette passet blir tatt i bruk igjen. Hvorfor det? Smitter man mindre hvis man har tenkt å ta vaksinen, men ikke fått gjort det enda? Reagerer viruset forskjellig på uvaksinerte som ikke ønsker å ta vaksinen og uvaksinerte som ønsker å ta vaksinen?
tuauaiii Skrevet 15. oktober 2021 #46 Skrevet 15. oktober 2021 Jeg bor i Australia og kan bekrefte påstanden. Her er det ingenting som heter demokrati lenger. I Sydney har det vært lockdown i en lang periode hvor innbyggerne ikke engang får mer en 2km fra huset sitt. Absolutt alle blir bøtelagt, politiet og militæret patruljerer over alt. Nå som Sydney har over 80% fullvaksinerte er det fortsatt ikke mye lettelser på reglene og lettelsene gjelder KUN for vaksinerte. Med andre ord får ikke folk som ikke har vaksinert seg enda møte familien sin, gå på butikken etc.. helt sykt. I western Australia sier lederen at han fortsatt ikke vil åpne staten selvom vi har en 90% fullvaksinert befolkning. Det føles ut som vi er i et slags fengsel og jeg aner ikke når jeg får sett familien min i norge igjen. det er også påbud vaksinering for politi, helsearbeidere, gruvearbeidere, lærere, taxisjåfører og man mister jobben innen 1 desember om man ikke er vaksinert. Med andre ord har man ikke noe annet valg enn å ta vaksinen. 20
Menchit Skrevet 15. oktober 2021 #47 Skrevet 15. oktober 2021 DanielDuppsko skrev (På 11.10.2021 den 23.01): Hvorfor ønsket myndighetene å stenge ned i utgangspunktet da, sånn du ser det? Det er vel strengt tatt egentlig ingen som vet med sikkerhet. Ettersom de ikke tok seg bryet med å skrive referat, slettet alle sms og rotet vekk notatene fra disse diskusjonene i forkant. 6
parmanoia Skrevet 15. oktober 2021 #48 Skrevet 15. oktober 2021 tuauaiii skrev (1 time siden): Jeg bor i Australia og kan bekrefte påstanden. Her er det ingenting som heter demokrati lenger. I Sydney har det vært lockdown i en lang periode hvor innbyggerne ikke engang får mer en 2km fra huset sitt. Absolutt alle blir bøtelagt, politiet og militæret patruljerer over alt. Nå som Sydney har over 80% fullvaksinerte er det fortsatt ikke mye lettelser på reglene og lettelsene gjelder KUN for vaksinerte. Med andre ord får ikke folk som ikke har vaksinert seg enda møte familien sin, gå på butikken etc.. helt sykt. I western Australia sier lederen at han fortsatt ikke vil åpne staten selvom vi har en 90% fullvaksinert befolkning. Det føles ut som vi er i et slags fengsel og jeg aner ikke når jeg får sett familien min i norge igjen. det er også påbud vaksinering for politi, helsearbeidere, gruvearbeidere, lærere, taxisjåfører og man mister jobben innen 1 desember om man ikke er vaksinert. Med andre ord har man ikke noe annet valg enn å ta vaksinen. Jøss. Jeg trodde det fortsatt var sånn at flesteparten ikke var vaksinert, men når man tviholder på strenge tiltak samtidig som flesteparten er vaksinert, så er det alarmerende for demokratiet. Har sett videoer av politi som legger folk uten munnbind i bakken. Er det ingen planer for å lette på restriksjoner og åpne mer opp? 10
AfterTheRain Skrevet 15. oktober 2021 #49 Skrevet 15. oktober 2021 (endret) Kjempestore demonstrasjoner i dag også mot green pass i Italia. Det begynte i dag tidlig i Trieste etter myndighetene innførte fra i dag at alle arbeidstakere må ha vaksine eller teste seg hver 72 timer. Verftet i Trieste har 40% uvaksinerte og resten av arbeidere står sammen med de mot de sinnssyke reglene. De har begynt å demonstrere i dag tidlig.Demonstrasjonen har spredt seg til andre verft f.eks. Genova. Hvorfor ser vi ingenting i mainstream media av dette? Er det normalt at sånne ting skjer i verden? Og at det ignoreres fullstendig? Endret 15. oktober 2021 av AfterTheRain 14
Barbalala Skrevet 15. oktober 2021 Forfatter #50 Skrevet 15. oktober 2021 Det nyeste nå er at parlamentsmedlemmer som ikke har tatt vaksine utestenges fra sine folkevalgte verv. Dette er så sinnsykt at det er vanskelig å beskrive. Det går ikke an å påstå at dette ikke er et diktatur. Ikke på noen måte. Victoria the first Australian state to bar unvaccinated MPs from its parliament https://www.abc.net.au/news/2021-10-15/unvaccinated-victorian-mps-barred-from-entering-parliament/100541136 19
freesummer Skrevet 15. oktober 2021 #51 Skrevet 15. oktober 2021 1 hour ago, Example said: Det er klart det et mange som har vært i overkant bekymret. Det endrer likevel ikke det faktum at vaksineringen har hindret smitte, sykdom og død nå. Hadde vi åpnet Norge uten vaksiner overhodet med deltavarianten herjende ville vi hatt langt høyere tall på alle skalaer nå. Det er de vaksinene som dere misliker så sterkt som gjør at vi ikke har det som i Australia nå. Australia har da mange vaksinerte- likevel er det fullt kjør med totalitært regime. De som gir opp retten til å bestemme over egen kropp og lar seg vaksinere -kan kanskje få noen flere rettigheter tilbake, til og med lov å reise ut/ inn av landet muligens. Men ellers er det apartheid, diktatur, totalitarisme og et regime som minnet om nazi Tyskland. 15
velociraptor Skrevet 15. oktober 2021 #52 Skrevet 15. oktober 2021 tuauaiii skrev (11 timer siden): Jeg bor i Australia og kan bekrefte påstanden. Her er det ingenting som heter demokrati lenger. I Sydney har det vært lockdown i en lang periode hvor innbyggerne ikke engang får mer en 2km fra huset sitt. Absolutt alle blir bøtelagt, politiet og militæret patruljerer over alt. Nå som Sydney har over 80% fullvaksinerte er det fortsatt ikke mye lettelser på reglene og lettelsene gjelder KUN for vaksinerte. Med andre ord får ikke folk som ikke har vaksinert seg enda møte familien sin, gå på butikken etc.. helt sykt. I western Australia sier lederen at han fortsatt ikke vil åpne staten selvom vi har en 90% fullvaksinert befolkning. Det føles ut som vi er i et slags fengsel og jeg aner ikke når jeg får sett familien min i norge igjen. det er også påbud vaksinering for politi, helsearbeidere, gruvearbeidere, lærere, taxisjåfører og man mister jobben innen 1 desember om man ikke er vaksinert. Med andre ord har man ikke noe annet valg enn å ta vaksinen. Herregud, det er helt sykt! 6
zemer Skrevet 15. oktober 2021 #53 Skrevet 15. oktober 2021 tuauaiii skrev (12 timer siden): Jeg bor i Australia og kan bekrefte påstanden. Her er det ingenting som heter demokrati lenger. I Sydney har det vært lockdown i en lang periode hvor innbyggerne ikke engang får mer en 2km fra huset sitt. Absolutt alle blir bøtelagt, politiet og militæret patruljerer over alt. Nå som Sydney har over 80% fullvaksinerte er det fortsatt ikke mye lettelser på reglene og lettelsene gjelder KUN for vaksinerte. Med andre ord får ikke folk som ikke har vaksinert seg enda møte familien sin, gå på butikken etc.. helt sykt. I western Australia sier lederen at han fortsatt ikke vil åpne staten selvom vi har en 90% fullvaksinert befolkning. Det føles ut som vi er i et slags fengsel og jeg aner ikke når jeg får sett familien min i norge igjen. det er også påbud vaksinering for politi, helsearbeidere, gruvearbeidere, lærere, taxisjåfører og man mister jobben innen 1 desember om man ikke er vaksinert. Med andre ord har man ikke noe annet valg enn å ta vaksinen. En såkalt frivillig vaksine. Verden har blitt gal!! 20
Elaine Marley Skrevet 15. oktober 2021 #54 Skrevet 15. oktober 2021 Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Example Skrevet 17. oktober 2021 #55 Skrevet 17. oktober 2021 freesummer skrev (På 15.10.2021 den 16.28): Australia har da mange vaksinerte- likevel er det fullt kjør med totalitært regime. De som gir opp retten til å bestemme over egen kropp og lar seg vaksinere -kan kanskje få noen flere rettigheter tilbake, til og med lov å reise ut/ inn av landet muligens. Men ellers er det apartheid, diktatur, totalitarisme og et regime som minnet om nazi Tyskland. Australia henger etter med vaksineringen kontra Europa og Norge. Men ja, deres tiltak har vært for strenge etter min smak. Ikke uenig i det. 2
AfterTheRain Skrevet 17. oktober 2021 #56 Skrevet 17. oktober 2021 (endret) Pga et facebook-innlegg? Seriøst? Hva feiler ledelsen i Australia? Endret 17. oktober 2021 av AfterTheRain 5
Example Skrevet 18. oktober 2021 #57 Skrevet 18. oktober 2021 AfterTheRain skrev (23 timer siden): Pga et facebook-innlegg? Seriøst? Hva feiler ledelsen i Australia? https://www.bbc.com/news/world-australia-54007824 Her er historien bak. Det er ganske vilt egentlig at man velger å gå til disse skrittene. Det har ingenting i et demokrati å gjøre. 5
Elaine Marley Skrevet 18. oktober 2021 #58 Skrevet 18. oktober 2021 Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet. Elaine Marley, mod. 2
13579 Skrevet 19. oktober 2021 #59 Skrevet 19. oktober 2021 velociraptor skrev (På 15.10.2021 den 21.23): Herregud, det er helt sykt! Dette synes da slett ikke urimelig. Her er landet rammet av en dødelig epidemi, og tiltakene beskytter befolkningen. Enda strengere regler for beskyttelse ville sågar vært rimelig. God overvåking for å sikre at reglene følges, er en selvfølge. Australia er blant de få land som har tatt utbruddet på alvor. Hadde vi hatt tilsvarende regler i Norge, ville vi kanskje unngått at nesten tusen er døde allerede. Dødsfall kan ikke aksepteres, så lenge de kan unngås. Vi trenger en ny regjering som har mot til å stenge ned landet igjen og innføre døgnkontinuerlig portforbud til viruset ikke lenger lar seg påvise. Epidemien er slett ikke over ennå.
velociraptor Skrevet 19. oktober 2021 #60 Skrevet 19. oktober 2021 13579 skrev (4 timer siden): Dette synes da slett ikke urimelig. Her er landet rammet av en dødelig epidemi, og tiltakene beskytter befolkningen. Enda strengere regler for beskyttelse ville sågar vært rimelig. God overvåking for å sikre at reglene følges, er en selvfølge. Australia er blant de få land som har tatt utbruddet på alvor. Hadde vi hatt tilsvarende regler i Norge, ville vi kanskje unngått at nesten tusen er døde allerede. Dødsfall kan ikke aksepteres, så lenge de kan unngås. Vi trenger en ny regjering som har mot til å stenge ned landet igjen og innføre døgnkontinuerlig portforbud til viruset ikke lenger lar seg påvise. Epidemien er slett ikke over ennå. Du har helt rett, spesielt i det jeg har uthevet. Man burde derfor forby bilkjøring, sykling, alpint, ridning og lignende, forby sukker og alkohol, rasjonere ut prosessert mat, og måle hele befolkningens BMI og fettprosent hver måned så man kunne tvangsslanket folk ved behov. De fleste dør tross alt av livstilssykdommer. Livslengde er helt klart viktigere enn livskvalitet! (men siden jeg er på KG og en del her er ekstremt bokstavelige, så mener jeg altså ikke dette) 12
Fremhevede innlegg