Gå til innhold

Australia: Verdens nyeste diktatur


Barbalala

Anbefalte innlegg

velociraptor skrev (21 timer siden):

Du har helt rett, spesielt i det jeg har uthevet. Man burde derfor forby bilkjøring, sykling, alpint, ridning og lignende, forby sukker og alkohol, rasjonere ut prosessert mat, og måle hele befolkningens BMI og fettprosent hver måned så man kunne tvangsslanket folk ved behov. De fleste dør tross alt av livstilssykdommer.

Livslengde er helt klart viktigere enn livskvalitet!

 

 

 

 

(men siden jeg er på KG og en del her er ekstremt bokstavelige, så mener jeg altså ikke dette)

Man skal også forby ubeskyttet sex (uten kondom), alle jobber som innebærer risiko (brannmann, politi, elektriker osv). Så får man se hvor bærekraftig samfunnet kommer til å være 😄 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (11 timer siden):

Man skal også forby ubeskyttet sex (uten kondom), alle jobber som innebærer risiko (brannmann, politi, elektriker osv). Så får man se hvor bærekraftig samfunnet kommer til å være 😄 

Sex uten kondom samt en rekke tiltak som velociraptor har nevnt, vil alle kunne redusere sykeligheten og dødeligheten i befolkningen, og dette må være et mål vi strever mot. I hvilken grad forbud mot nevnte aktiviteter er nødvendig, eller om gode råd er tilstrekkelig,  blir et politisk og folkehelsemessig spørsmål. Regelmessig registrering av alle sin BMI med tiltak  der det finnes nødvendig, kan være nyttig, men dette bør revurderes når ordningen har pågått en tid (f.eks 1-2 år).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13579 skrev (11 timer siden):

Sex uten kondom samt en rekke tiltak som velociraptor har nevnt, vil alle kunne redusere sykeligheten og dødeligheten i befolkningen, og dette må være et mål vi strever mot. I hvilken grad forbud mot nevnte aktiviteter er nødvendig, eller om gode råd er tilstrekkelig,  blir et politisk og folkehelsemessig spørsmål. Regelmessig registrering av alle sin BMI med tiltak  der det finnes nødvendig, kan være nyttig, men dette bør revurderes når ordningen har pågått en tid (f.eks 1-2 år).

*streber etter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da drøyt å kalle det for diktatur?

Australia har veldig lav prosent vaksinerte i befolkningen og smitten blusser opp. Tiltakene er nok for å begrense smitten og er nok midlertidige. 

Veien ut er massevaksinering. Det stopper ikke smittespredningen, men det stopper bilder av hauger på hauger av lik. Bilder som de vi så fra India og Brasil, bl.a.

Husk at de lenge hadde utrolig strenge innreiseregler og i praksis hadde stengt grensene for å unngå smitteimport. Man kan ikke holde på med dette lenge, så nå som smitten er inne og sprer seg vilt fordi folk er vant til sin frihet og at livet går omtrent som normalt, har vi en oppskrift på eksplosjon av koronadødsfall med mindre folk tar seg bryet med å vaksinere seg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (2 timer siden):

Australia har veldig lav prosent vaksinerte i befolkningen

Nja. De var bakpå en stund, men det er ikke så ulikt resten av oss andre, rike land nå. 

Selv fatter jeg ikke hva de driver med der nede, med å bygge svære karantenefasiliteter for tilreisende og greier. En stund hadde de løsninger der du måtte "sjekke inn" med ansiktsgjenkjenning, og hvis du ikke var der du burde være (= hjemme) kunne du få bråk med politiet. Og det er ikke kødd engang! 

https://www.euronews.com/next/2021/09/17/australian-police-use-facial-recognition-to-make-sure-you-re-home-during-covid-quarantine

De har tippa helt over. Det er ingen andre som holder på sånn. At australierne protesterer skjønner jeg faktisk, det der går over stokk og stein. 

94797098_Screenshot_20211024-170335_SamsungInternet.thumb.jpg.768c2f95d7757889aa83f2caa786bcb6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbalala skrev (På 11.10.2021 den 21.34):

Australia er kanskje det verste skrekkeksempelet på jorden når det kommer til hva som skjer når psykopatiske byråkrater får ubegrenset makt til å kontrollere befolkningen under påskudd av "smittevern" og "vitenskap". 

Dette er noen få av dagens gjeldende regler i Australia (noen regionale forskjeller finnes): 

  • Portforbud mellom kl. 21 og 5. 
  • Utenom dette kan man kun forlate huset sitt 1 gang om dagen, og man har ikke lov til å være mer enn 15 km hjemmefra (unntatt ved enkelte nødstilfeller). Politiet stanser folk på gata for å sjekke, og arresterer dem som er hjemmefra uten gyldig grunn. 
  • Kun 1 person per husstand har lov til å handle på butikken, og kun 1 gang om dagen. 
  • Munnbind er påbudt utendørs og innendørs.
  • Du har kun lov å ha fysisk kontakt med 1 person utenfor din husstand. 
  • Alt er stengt utenom dagligvarebutikker.

https://www.coronavirus.vic.gov.au/coronavirus-covidsafe-settings

Dette er altså samtidig som vi i Norge, Danmark og Sverige ser at det å fjerne de såkalte smittevernsreglene har 0 effekt på spredning og smitte. 

 

Kom ikke å påstå at restriksjoner og nedstengninger har noe med "vitenskap" å gjøre.  

Synes det er helt greit jeg. Australia må jo gjøre det de kan for å få bukt med smitten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (5 minutter siden):

Synes det er helt greit jeg. Australia må jo gjøre det de kan for å få bukt med smitten.

Hvilken smitte? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (På 24.10.2021 den 14.51):

Australia har veldig lav prosent vaksinerte i befolkningen og smitten blusser opp. Tiltakene er nok for å begrense smitten og er nok midlertidige. 

Feil, feil og feil. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (9 minutter siden):

Takk for meget velargumentert bidrag.

Jeg påpekte bare at tingene du skrev var feil:

1. Lav vaksinegrad = Feil

2. Smitten blusser opp = Feil

3. Tiltakene er for å begrense smitten og er midlertidige = Feil 

 

Australia er blitt et fullblods diktatur. Vanskelig å innse, det skjønner jeg. 

Endret av Barbalala
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbalala skrev (23 minutter siden):

Jeg påpekte bare at tingene du skrev var feil:

1. Lav vaksinegrad = Feil

2. Smitten blusser opp = Feil

3. Tiltakene er for å begrense smitten og er midlertidige = Feil 

 

Australia er blitt et fullblods diktatur. Vanskelig å innse, det skjønner jeg. 

Argumentene uteble igjen.

Jeg forstår at du ikke vil diskutere seriøst, så jeg kommer ikke til å kaste bort tid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (1 time siden):

Argumentene uteble igjen.

Jeg forstår at du ikke vil diskutere seriøst, så jeg kommer ikke til å kaste bort tid.

Du misforstår visst litt her. 

Man trenger ikke å argumentere når man presenterer fakta eller påpeker faktafeil. Derimot bruker man argumenter dersom man presenterer en mening

Fakta er fakta. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (På 24.10.2021 den 14.51):

Det er da drøyt å kalle det for diktatur?

Australia har veldig lav prosent vaksinerte i befolkningen og smitten blusser opp. Tiltakene er nok for å begrense smitten og er nok midlertidige. 

Veien ut er massevaksinering. Det stopper ikke smittespredningen, men det stopper bilder av hauger på hauger av lik. Bilder som de vi så fra India og Brasil, bl.a.

Husk at de lenge hadde utrolig strenge innreiseregler og i praksis hadde stengt grensene for å unngå smitteimport. Man kan ikke holde på med dette lenge, så nå som smitten er inne og sprer seg vilt fordi folk er vant til sin frihet og at livet går omtrent som normalt, har vi en oppskrift på eksplosjon av koronadødsfall med mindre folk tar seg bryet med å vaksinere seg. 

Australia har 4 prosent færre vaksinerte enn Norge. Hvorfor eksisterer fortsatt myten om at det er et land med "veldig lav" prosent vaksinerte? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (På 26.10.2021 den 15.52):

Argumentene uteble igjen.

Jeg forstår at du ikke vil diskutere seriøst, så jeg kommer ikke til å kaste bort tid.

Hvilke argumenter? Du påstår at det er VELDIG lav vaksinedekning, når tallene viser at det er nesten den samme vaksinedekningen som i Norge. Du påstår videre at tiltakene er midlertidige - nei, de har vart veldig lenge, og da snakker man om husarrest døgnet rundt for hele befolkningen i en delstat. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså at Australia har klikket litt når det gjelder tiltak er det ingen tvil om. Ikke greit å holde på sånn. Men er det et diktatur, nei langt ifra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kågebruker skrev (1 time siden):

Altså at Australia har klikket litt når det gjelder tiltak er det ingen tvil om. Ikke greit å holde på sånn. Men er det et diktatur, nei langt ifra. 

Jo, når politiet banker opp folk for å protestere i gatene er det ikke langt unna. Totalitært regime er det ihvertfall.

Og enda mer urovekkende er det at hylekoret her inne ser ut til å støtte det som skjer i Australia. Får for all del ikke håpe disse folkene er representative for resten av Norges befolkning.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (På 28.10.2021 den 9.45):

Australia har 4 prosent færre vaksinerte enn Norge. Hvorfor eksisterer fortsatt myten om at det er et land med "veldig lav" prosent vaksinerte? 

Desto større grunn til å innføre omfattende tiltak også i Norge. Med over 800 døde allerede er dette en av de største katastrofene som har truffet oss. Vi trenger straks mer omfattende grep enn det som er gjort i Australia. Hvorfor følger vi ikke kineserne? De har innsett hvor katastrofalt dette kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13579 skrev (2 minutter siden):

Desto større grunn til å innføre omfattende tiltak også i Norge. Med over 800 døde allerede er dette en av de største katastrofene som har truffet oss. Vi trenger straks mer omfattende grep enn det som er gjort i Australia. Hvorfor følger vi ikke kineserne? De har innsett hvor katastrofalt dette kan bli.

Man kan lure på om du har fått med deg at vi faktisk har færre døde av covid/influensa enn et vanlig år. Det betyr ikke at vi ikke skal ta covid-19 alvorlig, men kanskje greit å puste litt med magen her.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...