Gå til innhold

Mest irriterende ord/uttrykk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 10.8.2023 den 20.08):

Ish. Høres ekstremt lite intelligent ut. 

Anonymkode: 13067...8a9

Det er fortsatt like lite intelligent i 2025. Ingen over 25 bør si det... "Dealbreaker" er også et idiotisk uttrykk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hytt og gevær, Snickers og twist, å spå været (det heter melde været), infulensa, spørre et spørsmål, han sa til hun…

Og automagisk! 😫

Endret av Ella Grisella
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ekte" skinn. Enten er det skinn eller så ikke. 

Så en dag at det stod ekte skinke. Da begynte jeg å lure.

Nå skal jeg si noe helt ærlig.    Hva? Er det bare nå du skal være ærlig?

Erna tabbet seg ut i Fredrik Solvang sin debatt. Hun sa: La oss noen ganger være ærlige om dette.     Ha, ha

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle som forteller om "denne reisen"med en gang de har deltatt på noe/opplevd noe 🙈 "Den dag i dag";  blir brukt feil stadig vekk. "Lættis", "Det gledes " og "Rødt i glasset".. " Og så ordet "destinasjon". 

Anonymkode: 4f53d...168

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Hater "å kaste noen under bussen". Dårlig oversatt anglisisme. Går ikke an å kaste et annet menneske lengre enn 1 cm.

Yndlingssuttrykk: Gå over bekken etter vann

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Ta grep".Det var nevnt flere ganger på Startsiden i dag.

Anonymkode: d1a0f...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ASAP ! Tror ikke folk flest skjønner at dette oppattes av mange som et svært kommanderende ord. De var nærmest et skjellsord da jeg var i Sjøforsvaret i alle fall.

Generelt irriterer jeg meg over folk oppe i 20-årene som bruker mye amerikanske uttrykk. Ish er nevnt. Synes det er en uting at pommes frites nå er blitt til amerikanske "fries" overalt, mer nærliggende er jo chips, som de sier i UK.

Anonymkode: df729...aa2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ASAP ! Tror ikke folk flest skjønner at dette oppattes av mange som et svært kommanderende ord. De var nærmest et skjellsord da jeg var i Sjøforsvaret i alle fall.

Generelt irriterer jeg meg over folk oppe i 20-årene som bruker mye amerikanske uttrykk. Ish er nevnt. Synes det er en uting at pommes frites nå er blitt til amerikanske "fries" overalt, mer nærliggende er jo chips, som de sier i UK.

Her jeg bor heter det chips :)

Anonymkode: 7fc52...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nordmenn som snakker og skriver engelsk uten grunn (blander norsk og engelsk). Snakker ikke om låneord, men å slenge engelsk inn i en setning fordi de synes det høres bra ut, når vi har norske ord som funker like bra. Sånn klesbutikk på nett-språk. "Kjøp våre brands og fashion". 

Ellers: Herregud/ Jeez. Er ateist, men det er så unødvendig. Og "sinnsykt". Ser mindre av det nå, heldigvis. 

Anonymkode: b20e9...da0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

"-ish" er grusomt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
exictence skrev (På 12.2.2025 den 12.52):

"Ekte" skinn. Enten er det skinn eller så ikke. 

Så en dag at det stod ekte skinke. Da begynte jeg å lure.

Nå skal jeg si noe helt ærlig.    Hva? Er det bare nå du skal være ærlig?

Erna tabbet seg ut i Fredrik Solvang sin debatt. Hun sa: La oss noen ganger være ærlige om dette.     Ha, ha

Ekte skinke er skinke i hele stykker, ikke "sammenlimt" av flere deler. Sånn jeg forstår det. Men ser rart ut ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

«Nydelig godt».

og «lungemos er nydelig mat»

Anonymkode: 9a75e...d3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

«Nydelig godt».

og «lungemos er nydelig mat»

Anonymkode: 9a75e...d3a

Nydelig godt? 😅😅😅 æsj.. 

Anonymkode: 9cf87...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en ting går ødelagt. Nei, det gjør den ikke, den blir eller er ødelagt. Eventuelt så går den istykker.

Eller at mobilen er tom for batteri. Nei, batteriet ligger like fint det, men det er ikke mer strøm igjen på det. Så det du er tom for er strøm.

🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Feil bruk av "i forhold til". Når man først har begynt å legge merke til det, så ser/hører man det hver dag.

Nå ser jeg også en bruker på forumet som skriver "iht" (i henhold til) i omtrent hver setning. Det irriterer meg grusomt. Spesielt når man bare kan bytte det ut med en enkel preposisjon! "Hun har blitt nevnt mye iht denne saken", bare bytt ut "iht" med "i". Det ser ikke proffere ut å bruke slike forkortelser.

Anonymkode: eeede...a2f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...