Gå til innhold

I hodet til Siadatra...


Siadatra

Anbefalte innlegg

Tja... På tide med en dagbok for å holde styr på alt jeg planlegger.

Hittil er kirke, lokaler, kokk, fotograf, frisør og opplegget for dagen klart.

Gjestelista er mer eller mindre klar.

Det er egentlig ikke så mye jeg får gjort før etter jul sånn ellers, så jeg føler at alt er under kontroll så langt.

Skal komme tilbake til en nærmere introduksjon av meg og gutten min, og opplegget vårt snart. Tenkte bare jeg skulle komme litt igang i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen og gratulerer med bryllupsdagbok Siadatra :vinke:

Ble litt nysgjerrig på hva som innebærer opplegget for dagen.. Trenger noen tips på det område skjønner du ;)

Har du funnet deg kjole, eller vet du hvordan den skal se ut???

Har du funnet en frisyre du skal ha??

Som du skjønner, bare litt nysgjerrig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen.

Ok, introduksjon. Jeg er 26 år og forloveden er også snart 26. Vi har vært sammen i 6 år og samboere i 5 av de. Februar neste år venter vi vårt første barn.

Datoen for bryllupet er 12. august neste år. Jeg rakk akkurat en tur innom en brudesalong for å prøve noen kjoler før magen kom, men nå er det heller meningsløst å prøve noen. Egentlig så hadde jeg mest lyst til å få en kjole sydd til meg da den kjolen jeg har sett for meg i flere år ikke eksisterer noen andre plasser enn i hodet mitt. Jeg var i kontakt med en designer/syerske men kjolen vil komme til å bli mye dyrere enn jeg hadde planlagt, så det har jeg lagt på is foreløpig. Neste alternativ blir å finne en som ikke er så ulik og få den gjort om til å nærme seg min drømmekjole. Tanken var da å finne en pent brukt en etter fødselen og ta det derfra (eventuellt bestille en fra e-bay).

Opplegget vårt for dagen har jeg skrevet litt om her inne i en annen tråd (http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=142175&hl=). Dette var imidlertid første grovskisse og den har etterpå blitt litt forandret. Vielsen finner fortsatt sted klokka 13.00, gjestene er bedt til mottagelse kl 14.00. Istedet for ute vil denne finne sted i festsalen på herredshuset (jeg ble egentlig enig i etter hvert at det er litt risky med utebryllup for så mange gjester). Når gjestene ankommer vil de få servert spekeskinkebuffèt til lunsj, mens vi blir fotografert. Vi kommer ikke til å sette ut bordkort for å plassere gjestene men de skal få sitte der de vil. Om det blir runde eller "vanlige" bord kommer litt an på hvor mange som takker ja.

Vi ankommer ca klokka 15.00 og blir mottatt av gjestene som har fått musserende hvitvin for å ønske oss velkommen med. Så da blir det litt skåling, mingling og litt titting på gavene før kakene blir satt frem. Det blir skjæring av bryllupskake, etterhvert en liten brudevals og sikkert noen taler (vi kommer til å ha en toastmaster). Vi håper vi klarer å få til en uformell men høytidelig ramme rundt det hele. Ca klokken 18-18.30 drar de fleste gjestene hjem.

Da tar vi med oss den nærmeste familie, forlovere og de som kommer fra utlandet hjem til Mamma og Pappa. Der blir det servert middag, vi kommer til å ha en kokk som kommer hjem til dem og lager det meste av maten der (han har også med seg serveringshjelp). Gleder meg veldig til denne menyen, kokken ville nemlig komponere en meny som reflekterte våre personligheter. Dette skal vi begynne med rett etter jul, og jeg tror det blir kjempespennende.

Dette var litt om hvordan dagen vår ser ut i nåværende øyeblikk, det kan jo fortsatt komme noen små forandringer men i store trekk er nok opplegget klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit til :kghjerte:

Moro med bryllupsdagbok!

Ps: Det er veldig lett å bli avhengig her inne! :ler:

Stor :klem:

Fra Siljemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, der har du fått deg dagbok du også ja!! Hadde ikkje fått med meg det enno eg!! Gratulerer!! Gledar meg til å høyre meir om brylupet dykkar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
  • 5 uker senere...

Korleis går det med deg for tida? Skjedd noko nytt? Eg er hektisk opptatt med eksamenar for tida, men om ei veke er eg tilbake for fullt, og skal kose meg med bryllupsplanlegging saman med mannen min i heile juleferien! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Hei søta!!! :kys_2: Lenge siden sist! Koss står det til med deg? Eg har endeleg fått juleferie (dvs. arbeid på matbutikken kvar dag), så eg skal nok få tid til litt meir KG og bryllupsplanlegging i løpet av jula tenker eg! Gledar meg! Har vore fælt med KG-nekt.. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Oj, nå var det lenge siden jeg har skrevet her inne :overrasket:. Tida går fort!

Det er først den siste uka jeg har kommet skikkelig i gang med bryllupsforberedelsene. Kan jo begynne med hva som har skjedd siden sist og grunnen til at jeg ikke har vært her så mye.

21. februar i år fikk jeg en sønn :hjerter_rundt:, og han er selvfølgelig verdens godeste gutt og har opptatt tida mi de siste månedene. Han døpes 4. juni så jeg driver litt med planlegging til det også.

Når det gjelder bryllupet så har jeg endelig funnet kjolen: http://brudehusetlillestrom.no/brudekjoler/andre-2 . Bildet er egentlig ikke noe bra i det hele tatt og man ser bare formen til kjolen. Den er i hvert fall mye finere i virkeligheten både farge- og detaljmessig. Det er bare det at den bestilles i dag og har en leveringstid på 3 mnd, og det er bare litt over 3 mnd til bryllupet :hakeslepp:. Jeg tar sjangsen og får heller ta det som det kommer, men litt skummelt er det.

Har også bestemt meg for å ha to av niesene våre som brudepiker (5 og 7 år), men har bare rukket å spørre hun yngste om hun vil være det. Har falt litt for denne kjolen til dem: http://cgi.ebay.com/FREE-GLOVES-AMAZING-IV...oQQcmdZViewItem

Vi var også på informasjonsmøte i kirken forrige uke sammen med mange andre brudepar og det var veldig bra. Der fikk vi høre noen av de mest vanlige salmene pluss de litt mer uvanlige, så da fikk vi bestemt to av salmene (vet ikke om vi skal ha to eller tre ennå) og inngang- og utgangsmarsj. Det var så mye enklere å bestemme seg når vi fikk høre det og ikke bare se det på papiret. (orgelmusikk var forøvrig noe vår lille sønn ikke satte prise på :ler2: )

Vi har fått bekreftelse på lokalene til mottagelsen, og har vært i kontakt med kokken til middagen.

Begynner å føle at jeg har litt kontroll på ting igjen og kommer til å bruke den nærmeste tiden til å "jobbe med" invitasjonene. Har ikke bestemt om jeg skal få trykket de opp eller om jeg skal lage de selv. Er egentlig et hobbymenneske som elsker å drive med slike ting, men jeg innser at jeg ikke rekker så mye som jeg gjorde før med en liten en som trenger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...