Gå til innhold

Bygge muskler, men ned i fett %?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har noen kg for mye på overkroppen som jeg ønsker å bli kvitt. Men samtidig vill jeg bygge muskler. Trener styrketrening 3 ganger i uka. 

Så spørsmålet mitt er da, skal jeg fortsatt gå i kaloriunderskudd for å oppnå dette? 

Anonymkode: f314a...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke brydd meg om å telle kalorier, men heller spise ordentlig mat, så går det av seg selv. Spis deg mett på proteinrik mat som kjøtt, fisk og egg, og kutt ned ultraprosessert mat, spesielt sukker.

Anonymkode: 81d69...73d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så spørsmålet mitt er da, skal jeg fortsatt gå i kaloriunderskudd for å oppnå dette? 

Anonymkode: f314a...6eb

I hvert fall om du har relativt høy fettprosent og ikke tidligere (eller lenge siden) du har trent styrke.

Da skal du fint kunne øke styrken og samtidig gå ned i fettprosent samtidig. Bare ikke legg deg for lavt. Det er er maraton, ikke en sprint 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Ville ikke fokusert på kalorier i det hele tatt, men ekte kvalitet på maten. Det kombinert med trening, så kommer resultatene av seg selv. Har selv fått tilbake den gamle trivselsvekta jeg hadde for ca 10 år siden, uten å telle en eneste kalori. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som andre her, spis skikkelig mat, dropp tomme kalorier i hverdagen (klart det er lov å kose seg litt i helgen) men riktig mat, kylling, fisk, grønnsaker, langsomme karbohydrater. Man kan spise ganske mye og bli god og mett på sunn mat. Det kombinert med styrketrening og litt kondisjon vil nok gjøre underverk.

Anonymkode: 87f5d...5da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville fortsatt å telle kalorier, men passe på at underskuddet ikke er for stort. Min oppskrift for økt muskelmasse og ned i fettprosent var denne, 500 kcal i underskudd på dager uten trening, spiste til vedlikehold på treningsdager men spiste ikke inn igjen det jeg brukte på trening. For meg ga det gode resultater.

Anonymkode: ede54...63b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke gått så mye under nei, skal du bygge må du spise. Du må heller se på HVA du spiser, hvor mye.

Ofte kan man spise mye mer av riktig mat....enn du tror. 

Dropp alt av godteri/kaker/kjeks osv. Alkohol også må vekk.

Prioriter søvn.

Anonymkode: 86b3a...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ville fortsatt å telle kalorier, men passe på at underskuddet ikke er for stort. Min oppskrift for økt muskelmasse og ned i fettprosent var denne, 500 kcal i underskudd på dager uten trening, spiste til vedlikehold på treningsdager men spiste ikke inn igjen det jeg brukte på trening. For meg ga det gode resultater.

Anonymkode: ede54...63b

Har prøvd å både ligge jevnt under i kalorier, og metoden din med å ligge på vedlikehold på dager med tunge økter.

i lengden funket det også best for meg å spise mer på dager med tunge økter. Hadde mer «i tanken» på trening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...