AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Del Skrevet 3. oktober 2021 Usikker på hva som har skjedd, jeg er ganske amatør. Vanskelig å rekke opp noe mer også, pga. vrangbord på siden som er strikket inn i ettertid. Prøvde å strikke opp den tråden som strekker seg mellom de to maskene, men det ble bare kaos. Anonymkode: d757f...3f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #2 Del Skrevet 3. oktober 2021 Den midterste masken skal ikke være en maske. løsne denne fra pinnen. Den lange tråden som ligger bak denne skal være masken. Men den skal strikkes gjennom den tråden (masken som ikke skal være maske) som er på pinnen nå. Anonymkode: 44975...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Del Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den midterste masken skal ikke være en maske. løsne denne fra pinnen. Den lange tråden som ligger bak denne skal være masken. Men den skal strikkes gjennom den tråden (masken som ikke skal være maske) som er på pinnen nå. Anonymkode: 44975...f7c Altså den midterste av de 3 maskene på pinnen som du ringet rundt med rosa. Anonymkode: 44975...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Del Skrevet 3. oktober 2021 Ps. Hvis du studerer hvordan trådene går på de to nabomaskene, så ser du hvordan det skal være. Anonymkode: 44975...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #5 Del Skrevet 3. oktober 2021 Skal prøve å forklare litt bedre: Fjern den midterste av de tre maskene fra pinnen. Den lange tråden som du viser plukkes opp på pinnen (det er en maske fra forrige omgang). Strikk en maske som vanlig (fra rettsiden, der du strikker glattstrikk eller fra vranga der du strikker vrang-maske) gjennom denne masken. Tråden som skal strikkes med, er den garnbiten som feilaktig er på pinnen på bildet (som midterste av de tre maskene). Anonymkode: 44975...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 3. oktober 2021 #6 Del Skrevet 3. oktober 2021 Til og med jeg som ikke kan strikke skjønte deg første gang, syntes du var flink å forklare jeg 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Del Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skal prøve å forklare litt bedre: Fjern den midterste av de tre maskene fra pinnen. Den lange tråden som du viser plukkes opp på pinnen (det er en maske fra forrige omgang). Strikk en maske som vanlig (fra rettsiden, der du strikker glattstrikk eller fra vranga der du strikker vrang-maske) gjennom denne masken. Tråden som skal strikkes med, er den garnbiten som feilaktig er på pinnen på bildet (som midterste av de tre maskene). Anonymkode: 44975...f7c Beklager jeg skrev feil da jeg skrev "Den lange tråden som du viser plukkes opp på pinnen (det er en maske fra forrige omgang)." Det skal være: Den lange tråden som du viser plukkes opp på pinnen (det er en maske fra forrige omgang). Masken som er på pinnen nå (på bildet) er en maske fra forrige omgang. Ser ut som en "patentmaske". Anonymkode: 44975...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #8 Del Skrevet 3. oktober 2021 Forundret.. skrev (4 minutter siden): Til og med jeg som ikke kan strikke skjønte deg første gang, syntes du var flink å forklare jeg 🙂 Takk Men egentlig lager jeg bare kaos. Jeg tenker feil hele tiden. Masken kan forbli på pinnen mens du strikker baktråden (den lange) og deretter er baktråden den nye masken. Dette kan også gjøres med heklenål. Anonymkode: 44975...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #9 Del Skrevet 3. oktober 2021 Så dette er feil: Den midterste masken skal ikke være en maske. løsne denne fra pinnen. Den lange tråden som ligger bak denne skal være masken. Men den skal strikkes gjennom den tråden (masken som ikke skal være maske) som er på pinnen nå. Skal være: Den midterste masken skal ikke være en maske. Den er masken fra forrige omgang. la den bli på pinnen. Den lange tråden som ligger bak denne skal være masken (på samme måte som når du strikker til vanlig er "den lange tråden bak" egentlig den tråden du strikker med). Den skal strikkes gjennom den "masken" (masken som ikke skal være maske) som er på pinnen nå. Anonymkode: 44975...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #10 Del Skrevet 4. oktober 2021 Siden ab f7c sliter med å formulere seg skal jeg forsøke min egen forklaring: Det der er en gammel maske som har sneket seg unna, og bare blitt flyttet over uten å bli strikket. Den rette tråden er det som egentlig skulle bli en ny maske, men nå går den bare forbi. Løsning: strikk videre, men merk stedet til neste gang du kommer dit. Når du kommer til denne masken neste gang lar du den være på venstre pinne. Plukk opp den rette tråden også på venstre pinne. Ta masken over tråden, slik at det blir en ny maske som er lik de andre. Det kan være du må flytte litt rundt på den, eller flytte begge over på høyre pinne, før du får det riktig. Noen sverger til heklenål for å fikse slike ting. Det vil sannsynligvis gjøre jobben enklere. Når denne rare masken er blitt lik de andre tar du den på venstre pinne, og strikker som normalt. Jeg anbefaler deg å prøve å løse mest mulig slike problem uten å rekke opp, for opprekking er noe dritt. Når det er sagt lærte jeg nylig at du kan plukke opp maskene med en tynn pinne først, før du tar ut den andre pinnen. Da slipper du å miste masker. Anonymkode: cb6c9...db5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå