Gå til innhold

Hvorfor er det slik at folk alltid må servere usunne matvarer når noen kommer på besøk, noen timer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som, kjeks og kaker. Hvorfor er det sånn?

Anonymkode: 6a2bf...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det er som oftest enklest vil jeg tro 🤷‍♀️ Og så er det litt tradisjon, har liksom alltid vært sånn

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (1 minutt siden):

Fordi det er som oftest enklest vil jeg tro 🤷‍♀️ Og så er det litt tradisjon, har liksom alltid vært sånn

Men det er da like enkelt å servere frukt eller bær?

Anonymkode: 6a2bf...de5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har bare blitt sånn. Jeg har derimot ei venninne som ofte serverer oppskåret frukt osv istedet 😋

Anonymkode: 8348f...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det er da like enkelt å servere frukt eller bær?

Anonymkode: 6a2bf...de5

Ja, men alle er ikke tankelesere og vet at det egentlig er det du vil ha. Hvis du vil ha en forandring så må du begynne hos deg selv, å håpe at andre følger etter 😛 

Anonymkode: 8348f...bcd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men alle er ikke tankelesere og vet at det egentlig er det du vil ha. Hvis du vil ha en forandring så må du begynne hos deg selv, å håpe at andre følger etter 😛 

Anonymkode: 8348f...bcd

Det er nettopp det jeg gjør, servere oppkuttet frukt og grønnsaker eller bær. Men de andre fortsetter med kakene og kjeksene sine. 

Anonymkode: 6a2bf...de5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trenger en anledning til å spise kake og kjeks, og personlig så går jeg ikke i bursdager og familiesammenkomster osv så ofte, så da er det hyggelig å spise noe "høytidelig" når det kommer besøk. Det er litt stas liksom. 

Men jeg skjønner at det kan bli mye når man drar på besøk ofte, men du må jo ikke forsyne deg. Ingen av mine venner hadde tatt seg nær av det. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men det er da like enkelt å servere frukt eller bær?

Anonymkode: 6a2bf...de5

Det er det nok, men frukt og bær holder seg ikke ferskt over lengre tid som man kan spare i tilfelle man får besøk. En pakke kjeks eller noen boller kan man ha lenge og ta fram om det kommer noen

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fritt fram å la være å forsyne seg. 

Anonymkode: a41d5...966

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vel max 1 minutt på å åpne 2-3 kjekspakker og dandere kjeksene brukbart pent utover et fat. I tillegg til at kjeks gjerne har mange måneders holdbarhet og bare kan ligge innerst i skapet til man får besøk.

Å kutte opp frukt (flere typer også?) og dandere det pent tar ikke mye tid det heller, men definitivt flere ganger så lang tid som å finne frem kjeks - kanskje 5 minutter, eller tilogmed 10 minutter? I tillegg til at man faktisk må ha noen fristende "frukt og bær" liggende.

Jeg har i dag: 3 klementiner, 2 sitroner, 3 sure grønne epler og en klase bananer liggende. Bær i fryseren. Normale (store) gulrøtter og noen paprika på grønnsaksfronten. Det blir langt unna et "stort og bugnende fruktfat" dette altså. Hvor mye frukt og bær (og knaskegrønnsaker) har dere liggende som bare kan feie sammen et fristende fruktfat på 1-2-3?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører begge deler - frukt og sjokolade. Kaffe og noe annet. 

Men tar gjerne imot tips til hva annet man kan servere som ikke er full lunch/middag🤷‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (28 minutter siden):

Jeg kjører begge deler - frukt og sjokolade. Kaffe og noe annet. 

Men tar gjerne imot tips til hva annet man kan servere som ikke er full lunch/middag🤷‍♀️

Grove vafler eller matmuffins er jo godt, men det er jo ikke like lettvint om man får overraskende besøk. 

Anonymkode: 5a99a...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Grove vafler eller matmuffins er jo godt, men det er jo ikke like lettvint om man får overraskende besøk. 

Anonymkode: 5a99a...5de

Jeg spiser det selv, men har ikke inntrykk av at andre liker det så godt 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer fra gammelt av. Det var kostbart å bake og når det kom gjester bød man på det beste man hadde. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usunne ting som kjeks har lang holdbarhet og er noe de fleste liker. De er høffelige som serverer noe de har på lager og tar kort tid å servere. 
du har muligheten til å ikke spise av det. Jeg avstår alltid fordi jeg ikke tåler gluten. Ingen problem. Jeg takler bare for oppvsrtingen og så drikker jeg bare fks vann eller kaffe eller det som serveres 

Anonymkode: d8418...441

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mercury_ skrev (1 time siden):

Jeg trenger en anledning til å spise kake og kjeks, og personlig så går jeg ikke i bursdager og familiesammenkomster osv så ofte, så da er det hyggelig å spise noe "høytidelig" når det kommer besøk. Det er litt stas liksom. 

Men jeg skjønner at det kan bli mye når man drar på besøk ofte, men du må jo ikke forsyne deg. Ingen av mine venner hadde tatt seg nær av det. 

Slik tenker jeg og. Jeg gjør dessuten ære på gjestene, kake og kaffe er mer stas og servere enn grønnfor. 

Anonymkode: 83e4d...3e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest TheCatLady

Vel, det er det jeg har lyst på når jeg får besøk og det er det andre har lyst på når de kommer på besøk. Jeg har ofte ikke særlig mye frukt og bær på lager heller. Bor alene og da kjøper jeg ikke inn mengder som blir liggende å råtne på benken, men kjøper litt sånn at jeg vet at det blir spist opp. 

Så det er oftere lettere å finne frem noen kjeks hvis folk slenger innom. Det å stå og kutte opp frukt når folk kanskje bare skal innom en kort tur er i hvert fall bortkastet tid. 

Jeg er litt sånn at hvis jeg vet at folk kommer og skal være litt så vil jeg gjerne servere noe jeg har laget. Det kunne sikkert vært noe sunnere, men jeg synes det er litt hyggeligere å få en kakebit, vafler eller noe enn å knaske på frukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min observasjon er at de som gjør et størst nummer ut av dette, ikke er de som er veldig opptatt av å leve sunt. Det er de som ikke klarer å begrense seg når det serveres, slik at det blir et problem. Mitt forslag er at folk i stedet for å kritisere andres forsøk på vertskap, begrenser sitt eget inntak. 

Anonymkode: ef0f4...9a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det verre er de som tar med ultrausunne kaffebrød med sukker og fett selv, og forventer at verten vil ha det. Er på slanker’n og alle vet det. Orker ikke sukker.

Anonymkode: f2eba...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å ta 1-2 kjeks til kaffen og slutte der :vetikke: Man trenger jo ikke å spise opp kjeksfatet 

Anonymkode: 94d7b...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...