Gå til innhold

Senere EL med Letrozol

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble satt på Letrozol forrige syklus, fordi gynekologen var usikker på om jeg hadde hatt EL. Testene mine har alltid vært positive, og jeg har tempet, og sett at temperaturen har økt. Har hatt litt kort lutealfase på 9-10 dager, men det sier gynekologen at er vanlig. De to gangene med Letrozol har jeg hatt EL mye senere enn vanlig, er nå på syklusdag 17 og fikk positiv EL-test både i går og i dag. Uten Letrozol kom EL på dag 11-12. Har lest at mange får Letrozol for å få tidligere EL, men jeg får altså senere, noe som medfører lengre sykluser og dertil lengre tid mellom hver gang vi kan prøve. Gynekologen sier jeg må slutte å teste og tempe, og tror ikke noe på «det greiene der». Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.. Noen råd? 

Anonymkode: c25e1...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville byttet gynekolog. En gynekolog skal jo hjelpe, og dersom du føler det motsatte skjer så må du finne en du kan snakke med og som hører på hva du har å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (10 minutter siden):

Jeg ville byttet gynekolog. En gynekolog skal jo hjelpe, og dersom du føler det motsatte skjer så må du finne en du kan snakke med og som hører på hva du har å si.

Ja, det er jo det jeg har lyst til, men jeg ble henvist via fastlegen og måtte vente ganske lenge, selv om det er en privatgynekolog. Jeg bor på en liten plass og må reise ganske langt hvis jeg skal finne en annen privat, så alt føles veldig vanskelig. Gynekologen jeg er hos er fødselsekspert og ekspert på kvinnesykdommer, så jeg tror jo hun vet hva hun driver med, men likevel. 
Men, det til sides, er det noen som vet om det er vanlig å få senere EL med Letrozol? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men, det til sides, er det noen som vet om det er vanlig å få senere EL med Letrozol? 

Jeg har aldri hørt om det (du kan lese letrozol-tråden her om du kanskje vil forsøke å finne noen erfaringer). Jeg er jo en av dem med motsatt effekt. Ba gynekologen min om hjelp til tidligere EL da jeg alltid hadde dette rundt CD25-30. Han satte meg da på letrozol, men sa i forkant at det ikke var sikkert det fungerte. I "verste fall" ville det ikke gi noe effekt. Han nevnte ikke mulig senere EL med et ord. Og han jeg gikk til er fertilitetsekspert på eggstimuli hos Medicus. Runde 1 ga ikke noe spesiell effekt, men økte dosen og fikk da jevnt EL mellom CD13-15 hver syklus.

Er jo synd hvis lokasjon o.l skal ødelegge slik at man ikke får velge gynekolog selv... hm. Tror jeg hadde hatt litt is i magen da og sett det an et par sykluser til. Kanskje det er bare den første her som er på styr, og at du snart får tidlig EL igjen. Hvor stor dose er du satt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (27 minutter siden):

Jeg har aldri hørt om det (du kan lese letrozol-tråden her om du kanskje vil forsøke å finne noen erfaringer). Jeg er jo en av dem med motsatt effekt. Ba gynekologen min om hjelp til tidligere EL da jeg alltid hadde dette rundt CD25-30. Han satte meg da på letrozol, men sa i forkant at det ikke var sikkert det fungerte. I "verste fall" ville det ikke gi noe effekt. Han nevnte ikke mulig senere EL med et ord. Og han jeg gikk til er fertilitetsekspert på eggstimuli hos Medicus. Runde 1 ga ikke noe spesiell effekt, men økte dosen og fikk da jevnt EL mellom CD13-15 hver syklus.

Er jo synd hvis lokasjon o.l skal ødelegge slik at man ikke får velge gynekolog selv... hm. Tror jeg hadde hatt litt is i magen da og sett det an et par sykluser til. Kanskje det er bare den første her som er på styr, og at du snart får tidlig EL igjen. Hvor stor dose er du satt på?

Googla litt nå, og fant en tråd på babyverden.no der en del har skrevet at de fikk sen/forsinket EL med Letrozol, så det kan jo hende at noen bare reagerer sånn på denne medisinen. Det kan jo være at kroppen min har det bedre med å få EL noen dager senere, at eggene er mer modne da, feks, men hvis det ikke fører til noen spire er det jo kjedelig at syklusen er blitt lengre. Han på Medicus vet nok hvert fall hva han snakker om, så det er jo rart om senere EL ikke blir nevnt dersom det faktisk kan skje. Mulig det bare er tilfeldig for meg, ikke lett å skjønne seg på det her. Ja, jeg bor på Østlandet, men det blir langt å dra til Oslo for å sjekke follikler feks. Hvis det er et eller to enkeltbesøk så skal det hå fint, men hvis jeg må dit like hyppig som jeg har vært hos nåværende gyn, blir det litt langt. Må jo ta fri fra jobb støtt og stadig. Får prøve et par runder til og se, som du sier. Jeg tok én tablett cd 3-7, så kun enkelt dose foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg økt til dobbel dose neste syklus :Nikke: Spør gynekologen din om det. Min sa jeg bare kunne begynne på dobbel dose om jeg ville, dersom enkel ikke ga effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (På 1.10.2021 den 18.32):

Da ville jeg økt til dobbel dose neste syklus :Nikke: Spør gynekologen din om det. Min sa jeg bare kunne begynne på dobbel dose om jeg ville, dersom enkel ikke ga effekt. 

Da skal jeg gjøre det😊 Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...