Gå til innhold

Bestevenninne utnytter kjæresten sin. Avslutte vennskapet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min bestevenninne har vært ekstremt ærlig med meg og blottlagt seg for meg. Hun innrømte at hun aldri ble forelsket i kjæresten sin (de er samboere per i dag). Hun flyttet inn til han i løpet av knappe tre uker etter første date. 

Jeg har alltid følt at det er noe "feil" i forholdet deres. Hun kjefter på han. Hun blir kjørt hit og dit, strekninger hun egentlig fint kan gå selv. Hver eneste dag. Hun bor under hans tak men snakker om hvordan hun nekter å nedbetale hans huslån (tenker at hun prøver å rettferdiggjøre det både overfor seg selv og andre når hun tar opp temaet på eget iniatiativ). 

Forrige uke, etter et par glass vin hjemme hos meg, kom sannheten frem. Hun innrømte at hun tok "første og beste" som ville være i et forhold med henne fordi hun var redd for å være alene - både av sosiale og økonomiske grunner. Hun nekter å ha sex med han fordi det føles ut som å ha sex med en bror.. 

Hun støtter meg alltid, hører på bekymringene mine, hun er tilgjengelig for meg 24/7 og er en god venninne. 
De siste månedene har jeg hatt en uggen følelse av å opprettholde vennskapet med henne. Syns det rett og slett er bedritent gjort å utnytte et annet menneske på den måten. Vi er i begynnelsen av 30-årene alle mann. 

Hva hadde dere gjort? "Dumpet" henne?

Anonymkode: 61dd9...800

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du retter ryggen og sier hva du synes om oppførselen hennes.

Mulig vennskapet ryker, men det er du vel ikke så interessert i uansett, siden du vurderer  å avslutte det?

Anonymkode: 9d957...a29

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Min bestevenninne har vært ekstremt ærlig med meg og blottlagt seg for meg. Hun innrømte at hun aldri ble forelsket i kjæresten sin (de er samboere per i dag). Hun flyttet inn til han i løpet av knappe tre uker etter første date. 

Jeg har alltid følt at det er noe "feil" i forholdet deres. Hun kjefter på han. Hun blir kjørt hit og dit, strekninger hun egentlig fint kan gå selv. Hver eneste dag. Hun bor under hans tak men snakker om hvordan hun nekter å nedbetale hans huslån (tenker at hun prøver å rettferdiggjøre det både overfor seg selv og andre når hun tar opp temaet på eget iniatiativ). 

Forrige uke, etter et par glass vin hjemme hos meg, kom sannheten frem. Hun innrømte at hun tok "første og beste" som ville være i et forhold med henne fordi hun var redd for å være alene - både av sosiale og økonomiske grunner. Hun nekter å ha sex med han fordi det føles ut som å ha sex med en bror.. 

Hun støtter meg alltid, hører på bekymringene mine, hun er tilgjengelig for meg 24/7 og er en god venninne. 
De siste månedene har jeg hatt en uggen følelse av å opprettholde vennskapet med henne. Syns det rett og slett er bedritent gjort å utnytte et annet menneske på den måten. Vi er i begynnelsen av 30-årene alle mann. 

Hva hadde dere gjort? "Dumpet" henne?

Anonymkode: 61dd9...800

Eneste hun gjør riktig i, er å ikke betale hans lån.

Ellers virker hun som ei som kun har folk i livet sitt som hun drar nytte av. Du bestemmer selv hva du ønsker, men hun hadde jeg ikke orket å omgås. 

Anonymkode: 1f08f...d91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars mann :( For et trist liv! Han fortjener bedre.

Anonymkode: 06863...c01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Syns det rett og slett er bedritent gjort å utnytte et annet menneske på den måten. Vi er i begynnelsen av 30-årene alle mann. 

Han synes kanskje det er hyggelig med selskap. Så lenge hun ikke betaler ned huslånet hans, ser jeg ikke noe galt i dette.

Tenk om det faktisk er han som utnytter henne, alltid mer enn en side av en sak. 

Du sier hun er en god venninne, for alt du vet, kan det hende samboeren hennes synes hun er en god samboer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Eneste hun gjør riktig i, er å ikke betale hans lån.

Ellers virker hun som ei som kun har folk i livet sitt som hun drar nytte av. Du bestemmer selv hva du ønsker, men hun hadde jeg ikke orket å omgås. 

Anonymkode: 1f08f...d91

Hun har ikke evne til å kjøpe da hun fortsatt studerer. Så hun sparer flere tusenlapper i måneden ved å bo hos han gratis.

Anonymkode: 61dd9...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sagt det rett ut, at hun er en snylter og utnytter denne mannen. Hun blir sikkert drittsur, men det hadde jeg gitt blanke i. 

Anonymkode: c1bb5...da3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hun har ikke evne til å kjøpe da hun fortsatt studerer. Så hun sparer flere tusenlapper i måneden ved å bo hos han gratis.

Anonymkode: 61dd9...800

Det er likevel lurt å ikke betale andres lån.

Jeg bodde hos kjæresten, og i stedet for å betale lån så sparte jeg intens på egen EK. Betalte halvparten av alle faste utgifter da :) et år senere kjøpte vi sammen.

Men uansett, syns du kan si nøyaktig hva du mener om at hun utnytter han. Spesielt at hun ikke vil ha sex med han, krever at han kjører overalt, og at hun ikke egentlig er glad i han. Det finnes jo ikke greit, stakkar mann. Han burde jo merke selv at noe er galt..

Anonymkode: 763c4...15d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eneste hun gjør riktig i, er å ikke betale hans lån.

Det er vanlig å dele boutgifter når man er samboere. Hvis den ene parten nekter dette er man i bunn og grunn en snylter.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (1 minutt siden):

Det er vanlig å dele boutgifter når man er samboere. Hvis den ene parten nekter dette er man i bunn og grunn en snylter.  

Absolutt, men det er ikke helt vanlig å betale ned direkte på avdragene til samboeren. Halvparten av felleskostnader i sameier, strøm, internett, eventuelt renter, osv, ja. 

Anonymkode: 71286...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...