AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #121 Del Skrevet 4. oktober 2021 Ananaser, Kählervaser og HOME er det jeg ventet å finne da jeg åpnet tråden. Veldig typisk for forbrukersamfunnet at det som var trendy for et kvarter siden plutselig blir kjempestygt og dårlig smak. (Og dere kan spare dere for «jamen jeg likte aldri-« for vi snakker de store talls lov her.) Noen tjener grovt på de mekanismene der, og miljøet taper. Men de første sidene av tråden var jo GULL, før alle begynte å komme med opplagtheter. Anonymkode: b9a0b...d3d 33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #122 Del Skrevet 4. oktober 2021 Værugler synes jeg er stygge. De var veldig populære på åttitallet, skiftet farge etter været Anonymkode: b9a0b...d3d 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 Populært innlegg #123 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ananaser, Kählervaser og HOME er det jeg ventet å finne da jeg åpnet tråden. Veldig typisk for forbrukersamfunnet at det som var trendy for et kvarter siden plutselig blir kjempestygt og dårlig smak. (Og dere kan spare dere for «jamen jeg likte aldri-« for vi snakker de store talls lov her.) Noen tjener grovt på de mekanismene der, og miljøet taper. Men de første sidene av tråden var jo GULL, før alle begynte å komme med opplagtheter. Anonymkode: b9a0b...d3d Signerer denne, dette var akkurat som forventet. Samfunnet vi lever i er voldsomt preget av bruk og kast, hvor ingen har en personlig og kul stil, men skifter ut alt av interiør hvert femte år fordi man ikke har selvtillit til noe annet. Plast, polyresin og billig nips fra kidinteriør og kremmerhuset som man bærer ut nesten like fort som man drar det inn. Man tør ikke lenger å ha romantiske trebokstaver som man egentlig liker, eller en Kählervase som man fikk av moren sin, fordi forbrukshysteriet vinner. Man kan le av at ungdommen går rundt i kliss like klær og de samme merkene, men voksne har nøyaktig like uniformerte og upersonlige hjem. Taperen er miljøet. Anonymkode: 63efa...c0f 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #124 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 2.10.2021 den 15.12): Mange har disse greiene fremdeles. Altfor mange. Anonymkode: db139...c56 Jeg syns det er helt nydelig at folk kan kjøpe seg ting som de blir glad i og som de setter pris på i mange, mange år. Hvorfor er det så viktig for deg med forbrukshysteri? Er du klimafornekter? Anonymkode: 63efa...c0f 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #125 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Alt dette syns jeg var gørrstygt 🙈 Anonymkode: c483c...d63 😢 Neida - det går veldig fint! Men du ville garantert hatet hjemmet mitt, som jeg naturlig nok elsker🙊 Hvert møbel er nøye utvalgt og gjennomtenkt med det formål å vare livet ut, med sin helt egne bakgrunn og historie (jeg kan fortelle historien bak ca. hvert eneste møbel/interiørartikkel jeg eier), så for meg er interiør så mye mer enn kun det øyet kan se. Det er bare en liten, faktisk ubetydelig del av det hele. Funksjonaliteten og kvaliteten overgår det estetiske for min del. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du skjønner at dette ikke er mer tidløst enn at dette også er mote? Anonymkode: b9a0b...d3d Alt er selvfølgelig mote i en eller annen form og det tror jeg de aller fleste forstår. Noen møbler og interiørartikler ER likevel mer forglemmelige og forgjengelige enn andre. Noe vil komme og gå og komme igjen, noe vil komme for så å forsvinne igjen helt med en gang. Noe vil feste seg som ikoner som vil bli stående og danne grunnlaget for videre interiør- og møbeldesign selv mange tiår etter de først ble påtenkt. Anonymkode: 2b3a1...993 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #126 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Værugler synes jeg er stygge. De var veldig populære på åttitallet, skiftet farge etter været Anonymkode: b9a0b...d3d Jeg hadde en slik Jeg fikk den i julegave fra en venninne på barneskolen. Lurer på hvor den har blitt av? Anonymkode: dea57...8e1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg hufsaaaaa Skrevet 4. oktober 2021 Populært innlegg #127 Del Skrevet 4. oktober 2021 Disse! Fast innslag på do på 80-90-tallet! *grøss* 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solaire Skrevet 4. oktober 2021 #128 Del Skrevet 4. oktober 2021 hufsaaaaa skrev (22 minutter siden): Disse! Fast innslag på do på 80-90-tallet! *grøss* Minner meg om mormor 🥰 Syns dukken er creepy men tanken er god. Doruller er jo ikke SÅ pene 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #129 Del Skrevet 4. oktober 2021 Er drittlei av rundstokker, spiler og gamle vaser malt i beige maling blandet med natron. Er glad i gjenbruk og diy, men føler at dette bare er ting som holder i 2 sekund og dermed ikke så bærekraftig likevel. Tviler på at disse instagram diy’erne har disse tingene de så stolt viser frem om ett år. Overtar nytt hus straks og har som mål å minst mulig la meg påvirke av trender, men gjøre min greie som skal være varig. Men planlegger lys blå stue, så er vel allerede fanget av trender 😆 Anonymkode: 72be4...e7a 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lunaris Skrevet 4. oktober 2021 #130 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Værugler synes jeg er stygge. De var veldig populære på åttitallet, skiftet farge etter været Anonymkode: b9a0b...d3d Søtt på barnerom da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solaire Skrevet 4. oktober 2021 #131 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er drittlei av rundstokker, spiler og gamle vaser malt i beige maling blandet med natron. Er glad i gjenbruk og diy, men føler at dette bare er ting som holder i 2 sekund og dermed ikke så bærekraftig likevel. Tviler på at disse instagram diy’erne har disse tingene de så stolt viser frem om ett år. Overtar nytt hus straks og har som mål å minst mulig la meg påvirke av trender, men gjøre min greie som skal være varig. Men planlegger lys blå stue, så er vel allerede fanget av trender 😆 Anonymkode: 72be4...e7a Det eneste som ikke lager CO2-avtrykk er å kjøpe brukt 😊 Og jeg har kjøpt mye kult på finn.no som har vært nokså nytt 😁 Mye DIY som ikke ser bra ut ja, bedre å kjøpe god kvalitet og å ta vare på det leeenge. Man går f eks ikke lei og kaster trefigurer fra Andersen Furniture, de blir garantert arvestykker 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 4. oktober 2021 #132 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er drittlei av rundstokker, spiler og gamle vaser malt i beige maling blandet med natron. Er glad i gjenbruk og diy, men føler at dette bare er ting som holder i 2 sekund og dermed ikke så bærekraftig likevel. Tviler på at disse instagram diy’erne har disse tingene de så stolt viser frem om ett år. Overtar nytt hus straks og har som mål å minst mulig la meg påvirke av trender, men gjøre min greie som skal være varig. Men planlegger lys blå stue, så er vel allerede fanget av trender 😆 Anonymkode: 72be4...e7a Hva er poenget med å blande maling med natron? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #133 Del Skrevet 4. oktober 2021 Frøken88 skrev (12 timer siden): Når alt spraylakkeres. Vet om ei på instagram som går helt bananas med spraylakk på hver minste ting hun eier. Jeg vrei meg i smerte nesten når hun spraya Kahler vasen sin sort. Hvis det var den støgge stripete så skjønner jeg henne faktisk godt 😄 Anonymkode: 07ef6...f51 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken88 Skrevet 5. oktober 2021 #134 Del Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvis det var den støgge stripete så skjønner jeg henne faktisk godt 😄 Anonymkode: 07ef6...f51 Da er det mye bedre å kjøpe en biligere blomstervase i samme form og størrelse da, enn å kaste 500kr ut av vinduet på den måten. Og den ble dritt støgg når den ble lakkert matt sort, trust me. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken88 Skrevet 5. oktober 2021 #135 Del Skrevet 5. oktober 2021 Solgt for 14 000kr visstnok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. oktober 2021 #136 Del Skrevet 5. oktober 2021 hufsaaaaa skrev (På 4.10.2021 den 9.32): Disse! Fast innslag på do på 80-90-tallet! *grøss* Disse er fra 60- 70-tallet om ikke enda eldre. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #137 Del Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 3.10.2021 den 15.39): Nå gjorde jeg ikke akkurat noen forsøk på å være tøff, men ok. Folk har ulik smak og det hadde jo vært kjedelig om ikke. Det finnes jo til og med de som genuint liker LOVE-bokstaver og glorete telysholdere fra Nille. Anonymkode: 2b3a1...993 Føler du deg bedre ved å være nedlatende ?? Anonymkode: 4c994...89b 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #138 Del Skrevet 5. oktober 2021 Grønn Frosk skrev (På 3.10.2021 den 15.29): Jeg innrømmer at jeg har flere sånne lyshus 😂 Jeg blir ikke lei meg for at folk ikke liker de altså, men jeg samler litt på forskjellige lyshus, og da ble det noen sånne og. Siden Arne Jacobsen ble nevnt, så skjønner jeg ikke helt de trefigurene. Jeg syns ikke de er stygge, jeg bare skjønner de ikke. Det jeg syns er stygt dog, er alle ananas-greiene. Godt du ikke er hjemme hos meg da, har 5 aper og god del andre trefigurer derfra 🤣🤣 godt smaken er som baken. Men det viktigste er jo at man trives i eget hjem tenker jeg, uavhengig hva andre måtte synes 🙂 Anonymkode: 197c3...ada 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #139 Del Skrevet 5. oktober 2021 Rogadame skrev (På 3.10.2021 den 15.57): syns apen er kul , men altfor dyr Elsker mine 5 aper 🙊🙈 samler på alle trefigurende Anonymkode: 197c3...ada 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #140 Del Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 4.10.2021 den 8.23): Værugler synes jeg er stygge. De var veldig populære på åttitallet, skiftet farge etter været Anonymkode: b9a0b...d3d Skulle gjerne hatt en jeg 😁 Anonymkode: 07ef6...f51 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå