Gå til innhold

Hvorfor spør folk hvorfor man ikke drikker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg drikker ikke og folk blir overrasket av det. Det burde ikke være overraskende at jeg ikke vil innta et berusende giftig stoff.

I tillegg så har de to siste amerikanske presidentene vært avholds. (Ja Donald Trump og Joe Biden drikker ikke). Og nordmenn elsker jo USA så det burde være en helt normal ting å ikke drikke.

 

Anonymkode: f9b08...eb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en uting! Føler det blir "Er du gravid?👀" med én gang. 

Anonymkode: e24a0...7b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholmisbruk er den fremste folkesykdom en i Norge. Majoriteten av voksne lever i selvbedrag om at de ikke har omfattende problemer

Virker som det er tryggere for dem at "alle" drikker, siden da trenger de ikke se seg selv i speilet. 

Anonymkode: d8a66...bdb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er en uting.

(men når jeg er full er jeg like dum som de andre og spør jeg også..)

Anonymkode: f2cc3...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg drikker ikke og folk blir overrasket av det. Det burde ikke være overraskende at jeg ikke vil innta et berusende giftig stoff.

I tillegg så har de to siste amerikanske presidentene vært avholds. (Ja Donald Trump og Joe Biden drikker ikke). Og nordmenn elsker jo USA så det burde være en helt normal ting å ikke drikke.

 

Anonymkode: f9b08...eb7

Fordi det er vanlig å drikke i en del situasjoner, og det er ikke fullt så vanlig å se til hva steingamle amerikanske presidenter liker å gjøre.

Anonymkode: 42b41...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ha noe å si. På samme måte som at man spør «hvordan går det?». 

Anonymkode: 7f272...f98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er uvanlig å frivillig droppe alkoholen. De aller fleste nordmenn mellom 16 og 30 er jo helge alkiser. 

Anonymkode: ee1f8...517

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er avholds selv og har aldri drukket av samme grunner som deg blant annet. 

For å forstå de som spør om dette så kan man sette seg i deres perspektiv: jeg har ei venninne som ikke drikker brus. Jeg ble jo litt overrasket da hun sa dette. Men jeg tenkte det er jo kjempebra for henne at hun holder seg unna det. Veldig sunt og klokt valg. Men jeg var nysgjerrig, så jeg spurte hvorfor hun ikke drikker brus. Grunnen var enkel: hun liker ikke brus/kullsyre. Selv om jeg ser på det som en kjempepositiv ting at hun ikke drikker brus, så var jeg allikevel litt nysgjerrig på hva som la bak det valget. Sikkert slik de som spør om hvorfor vi ikke drikker også spør om det. Da det dessverre er så sosialt akseptert og vanlig å drikke. Akkurat som med brus.

Endret av Palmetreet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel fordi alkohol ofte er en av ytterst få gleder i livet til mange

Jeg drikker ikke og har fått det spørsmålet mange ganger. Glad jeg slipper alt tullet med alkohol. Er veldig mye trøbbel som oppstår for mange som drikker.

Anonymkode: f8f96...c53

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud skrev (På 30.9.2021 den 20.55):

Dei spør sikkert fordi dei lurer.

 

Jeg ser ikke verdien av å drikke men legger meg ikke oppi hvorfor de gjør det. 
 

Men ja kanskje jeg skal bli mer konfronterende og spørre hvorfor de drikker. 

Anonymkode: f9b08...eb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi det er uvanlig å frivillig droppe alkoholen. De aller fleste nordmenn mellom 16 og 30 er jo helge alkiser. 

Anonymkode: ee1f8...517

Sant. Folk har faktisk ikke hemninger. 

Anonymkode: f9b08...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

Jeg ser ikke verdien av å drikke men legger meg ikke oppi hvorfor de gjør det. 
 

Men ja kanskje jeg skal bli mer konfronterende og spørre hvorfor de drikker. 

Anonymkode: f9b08...eb7

Ja, det er det vanlege å gjere om du lurer på noko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Fordi det er uvanlig å ikke drikke.

Anonymkode: 3568d...130

Det er fortsatt 34 prosent som drikker alkohol ukentlig, mens 15 prosent ikke har drukket i det hele tatt sist år.

Anonymkode: d0db5...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er bare vanlig småprat, men jeg kan forsåvidt skjønne at du er lei av å svare på det om det skjer ofte. Men skjer det virkelig så ofte? Jeg er støtt og stadig ute uten å drikke, og det er igrunn ingen som legger seg opp i det.

Anonymkode: 0c2c2...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også det spørsmålet av og til. Jeg svarer at jeg rett og slett blir for syk av det med oppkast og veldige magesmerter pga sykdom. Det mest overraskende her er at veldig få godtar min begrunnelse, de kommer med forslag til hva jeg bør og ikke bør drikke så går det heeelt sikkert greitt å ta en fest. 

Gir meg ende over.

Anonymkode: ab234...389

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med å drikke så regner jeg med det er snakk om øl eventuelt vin?   <_<
Liker ikke smaken. Foretrekker likører eller sterkere, men det er det jo ikke så mange som drikker  O_o  Jeg drikker meg heller ikke beruset :sleep: Jeg har vært det to ganger i livet, begge var før fylte 17 år og det holder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...