Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


Million

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat lest ut "Neandertal - folket som forsvant" og jeg ble helt oppslukt. Forskning, paleoarkeologi, synspunkter, teorier, tonnevis av referanser og kilder. Jeg er fascinert av menneskenes tidlige historie. Hvordan ble vi som vi ble? Og hvorfor forsvant vår nære slektning, neandertalerne, så kort tid etter at Homo sapiens, altså vi, entret Europa der neandertalerne holdt til? Og hvordan var neandertalerne, sammenlignet med oss? Alt dette prøver de å finne svar på i boken.

Fikk nesten lyst å lese den på nytt straks jeg var ferdig, men plukket opp en påbegynt bok av min favorittforfatter John Grisham, på engelsk; The Guardians. Han skriver ubeskrivelig bra, og jeg fatter ikke hvordan han klarer å få til slike gripende og spennende historier, gang på gang, innfløkte mysterier og scenarioer som er fullstendig plausible og mulige.

Jeg så at det kommer ut en ny bok av han i Oktober, The Jugde's List, så den har jeg forhåndsbestilt allerede.

 

Hva leser du nå eller hva leste du sist? Hvem er din favorittforfatter? (hvis du har noen)

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå leser jeg (på lydbok) White Feminism: From the suffragettes to influencers and who they leave behind av Koa Beck. Den handler om det hun kaller hvit feminisme, som er mer som en type sosial status og noe man gjør for egen vinning, og ikke ''ekte'' feminisme (liker egentlig ikke det ordet) som jobber mot de systematiske ulikhetene i samfunnet. Liker den veldig godt, og føler jeg har lært mye. 

Er forøvrig på en skikkelig non-fiction feminisistisk bølge for tiden, og dette er sånn ca den femte boken på rad jeg leser om emnet. Andre jeg nettopp har lest som er verdt å nevne er Shrill av Lindy West (og The Witches Are Coming fra samme forfatter), Reclaiming Our Space av Feminista Jones og Everyday Sexism av Laura Bates.

I tillegg leser jeg Under the Whispering Door av T.J. Klune, hans nyeste bok. Han er en av favorittforfatterne mine og skriver bare SÅ bra. ❤️ 

Neste på lista er Before We Disappear av Shaun David Hutchinson. Han er en av forfatterne jeg alltid forhåndsbestiller enhver bok fra. Det samme med neste der igjen, Dark Rise av C.S. Pacat. Har ventet lenge på en ny bok fra hen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...