Gå til innhold

"Den frisyren kledde du, den forrige frisyren din var ikke noe fin på deg 🧐"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det enkelte som sier sånn? Tror de seriøst at det får meg til å føle meg bedre? Eller at nå som jeg har gjort en forandring så er det fritt fram å si at jeg har sett ut som ei kråke på håret tydeligvis i mange år? 

Har ei på jobb som veldig ofte sier sånn (ikke bare til meg) og jeg er så lei. 

Kjøpte meg ny vinterkåpe sist vinter. Den gamle kåpa husker jeg hun sa ved en anledning at var flott. Likevel, når jeg kommer der med nykåpa så sier hun noe ala "så fin!! Var mye finere enn den gamle, den må du brenne nå for den kledde du ikke!" 

Herregud hva er det med sånne folk. Skal jeg liksom bli glad? 

Anonymkode: 8b781...08f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, de er bare manipulative og prøver å jekke deg litt ned så de føler seg bedre selv. Sånne folk bør man unngå.

Anonymkode: cee47...6a8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma holder også på sånn. Typ "så fin du var i dag når du har håret sånn og ikke sånn stramt som du pleier". Jeg blir bare lei meg og vil ikke ha komplimenter hvis det skal være sånn. 

Mamma er ikke manipulativ i det hele tatt, hun gjør det nok ikke for å være slem. 

Jeg husker jeg så et tv-program for lenge, lenge siden om noen autister som var på sydentur. Han måtte alltid si noe negativt også hver gang han sa noe positivt. Og jeg kjente med litt igjen, jeg pleide å gjøre det samme. Jeg tenkte liksom at hvis jeg bare sa positivt så virka det som overflatisk skryt og lite troverdig, men hvis jeg la til noe negativt i samme slengen så ble det liksom "ekte". Hvis det gir mening? Jeg har slutta med det nå etter at jeg så det "utenfra", men jeg lurer på om det er noe lignende mamma tenker. 

Anonymkode: ba61e...196

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn er ei jeg kjenner godt. Det er så utrolig leit og forvirrende med sånne tilbakemeldinger. 

 

Eksempel: Jeg…hva syns du om den kjolen. Passer den i et bryllup syns du?  Hun: ja, den var kjempefin. Og vi diskuterer kjolen, hva jeg kan ha til osv. Men så kjøpte jeg ikke den, men en annen. Hun: så bra du ikke kjøpe den kjolen. Den var ikke så fin. Den du valgte var mye finere. 
 

Og det er greit nok det, at den jeg valgte var mye finere. Men ikke gidd å si at den forrige ikke var så fin likevel når du først sa noe annet. 

Kanskje litt dårlig eksempel, men samme greia som med TS  


 

Tusen takk TS for innlegget ditt. Fikk bekreftelse på at det ikke er jeg som er rar som reagerer på dette. Det var godt. 😘

Anonymkode: 01f4c...fd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat sånn er ei jeg kjenner godt. Det er så utrolig leit og forvirrende med sånne tilbakemeldinger. 

 

Eksempel: Jeg…hva syns du om den kjolen. Passer den i et bryllup syns du?  Hun: ja, den var kjempefin. Og vi diskuterer kjolen, hva jeg kan ha til osv. Men så kjøpte jeg ikke den, men en annen. Hun: så bra du ikke kjøpe den kjolen. Den var ikke så fin. Den du valgte var mye finere. 
 

Og det er greit nok det, at den jeg valgte var mye finere. Men ikke gidd å si at den forrige ikke var så fin likevel når du først sa noe annet. 

Kanskje litt dårlig eksempel, men samme greia som med TS  


 

Tusen takk TS for innlegget ditt. Fikk bekreftelse på at det ikke er jeg som er rar som reagerer på dette. Det var godt. 😘

Anonymkode: 01f4c...fd6

Huff, forstår ikke hvorfor de gjør det! Synes det er utrolig feigt. For på sett og vis står de jo å nærmest pisser på deg, men fordi du ikke lenger har frisyren/plagget så har de tillatelse til å si hva de vil uansett hvor mye det sårer. Men de tør selvfølgelig ikke å si noe før senere. 

Anonymkode: 8b781...08f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare asosialt og teit.

Svar konsekvent «tusen takk, og i like måte» med verdens blideste tone. 

Anonymkode: 3d1e3...c4f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har jeg aldri opplevd. Kan det ha med respekt å gjøre? Har du satt deg i respekt overfor denne kollegaen, gitt henne en tydelig tilbakemelding og called her out on it? Hva sier hun når du avkler hennes forsøk på å trykke deg ned? 

Anonymkode: 8a756...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette har jeg aldri opplevd. Kan det ha med respekt å gjøre? Har du satt deg i respekt overfor denne kollegaen, gitt henne en tydelig tilbakemelding og called her out on it? Hva sier hun når du avkler hennes forsøk på å trykke deg ned? 

Anonymkode: 8a756...a26

Jeg klarer jo ikke å avkle henne, for jeg blir helt satt ut. Hun gratulerer meg samtidig som hun snakker dritt om meg. Det kommer så brått på at jeg bare takker og smiler. Så går det noen sekunder og så tenker jeg "vent litt......🤔"

Anonymkode: 8b781...08f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg opplevd en gang selv. Stelte håret mitt på en måte jeg ikke har gjort før, noensinne. Veldig stor forandring. Fikk en kommentar fra en kollega om at det kledde meg utrolig godt, og at jeg endelig ikke så rotete ut på hodet. Jeg sa ingenting på det, og jeg ordner fortsatt håret slik jeg har pleid å gjøre. 

Anonymkode: c6710...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, de er bare manipulative og prøver å jekke deg litt ned så de føler seg bedre selv. Sånne folk bør man unngå.

Anonymkode: cee47...6a8

Helt korrekt. De vil deg ikke vel.

Anonymkode: 93f2e...c1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Huff, forstår ikke hvorfor de gjør det! Synes det er utrolig feigt. For på sett og vis står de jo å nærmest pisser på deg, men fordi du ikke lenger har frisyren/plagget så har de tillatelse til å si hva de vil uansett hvor mye det sårer. Men de tør selvfølgelig ikke å si noe før senere. 

Anonymkode: 8b781...08f

Jepp. Har gitt tilbakemelding da, men den ble ikke godt mottatt. Var jeg som var problemet. Så denne tråden var helt perfekt. Ser mange som opplever det samme. Hun gjør meg usikker altså. 

Anonymkode: 01f4c...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare svar "jøss, skikkelig god på å gi komplimenter du" i en sarkastisk tone. Så driter du i hva hun syntes om jakken din, frisyren osv. 

Anonymkode: d1f1e...2bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei, de er bare manipulative og prøver å jekke deg litt ned så de føler seg bedre selv. Sånne folk bør man unngå.

Anonymkode: cee47...6a8

Amen🙌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ikke hyggelig å høre, samtidig har det som regel stemt...

Anonymkode: b2578...238

Det kan være. Men det betyr ikke at det er en ok ting å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kan ikke begripe at folk sier sånt. Holder å si at det nye er fint, man trenger ikke nevne det gamle

Anonymkode: 2d6d3...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...