AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Del Skrevet 27. september 2021 Snublet over denne: https://uaz.global/cars/suv/hunter Utrolig fin å se på og veldig billig. Går det an å hente en slik til Norge og registrere den? Hvordan gjør man det? Anonymkode: 96dca...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Del Skrevet 27. september 2021 https://www.toll.no/no/varer/bil-og-andre-kjoretoy/bilimport/ Hvis den er godkjent for å kjøre på norske/europeiske veier så får du registret den Anonymkode: 409c2...144 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 29. september 2021 #3 Del Skrevet 29. september 2021 (endret) Skatteetaten har også en grei veileder: https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/bil/importere/slik-importerer-du/ Har ikke sammenliknet disse veilederne, men håper de er like! Endret 29. september 2021 av Ullvott 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 2. oktober 2021 #4 Del Skrevet 2. oktober 2021 så lenge den er typegodkjent i norge eller tilsvarende EØS-land, så går det. du betaler importavgift basert på diverse parametere, samt 25% moms av kjøpet og frakt til norge. skal du ha en sånn der så kan du like godt skaffe en som er 20 år gammel, da slipper du unna med bare 25% moms og null importavgift. de pengene trenger du til kiropraktor og hørselspesialist om du skal bruke den der daglig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #5 Del Skrevet 2. oktober 2021 SidFernwilter skrev (4 timer siden): så lenge den er typegodkjent i norge eller tilsvarende EØS-land, så går det. du betaler importavgift basert på diverse parametere, samt 25% moms av kjøpet og frakt til norge. skal du ha en sånn der så kan du like godt skaffe en som er 20 år gammel, da slipper du unna med bare 25% moms og null importavgift. de pengene trenger du til kiropraktor og hørselspesialist om du skal bruke den der daglig. Ja, jeg har sett litt på det nå. En ny bil koster ca 100000 kr, men alle skatter var jo det mangedoble. Bleh. Ifølge folk på nettet er det ikke akkurat kvalitetsbiler, så å hente en 20 år gammel ukrainer til Norge forutsetter at jeg kan skru. Noe jeg ikke kan. Det får forbli en drøm, til den dagen jeg vinner nok i lotto til småbruk og kommunistjeep samtidig. Anonymkode: 96dca...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 2. oktober 2021 #6 Del Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ja, jeg har sett litt på det nå. En ny bil koster ca 100000 kr, men alle skatter var jo det mangedoble. Bleh. Ifølge folk på nettet er det ikke akkurat kvalitetsbiler, så å hente en 20 år gammel ukrainer til Norge forutsetter at jeg kan skru. Noe jeg ikke kan. Det får forbli en drøm, til den dagen jeg vinner nok i lotto til småbruk og kommunistjeep samtidig. Anonymkode: 96dca...234 om du først skal skru så er det så lett på en sånn at det klarer selv en enarmet banditt. og, du må det på den som er ny også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 3. oktober 2021 #7 Del Skrevet 3. oktober 2021 SidFernwilter skrev (På 2.10.2021 den 4.03): så lenge den er typegodkjent i norge eller tilsvarende EØS-land, så går det. du betaler importavgift basert på diverse parametere, samt 25% moms av kjøpet og frakt til norge. skal du ha en sånn der så kan du like godt skaffe en som er 20 år gammel, da slipper du unna med bare 25% moms og null importavgift. de pengene trenger du til kiropraktor og hørselspesialist om du skal bruke den der daglig. Tja dette er vel en russisk/sovjetisk bygd bil. Og da er det vel bare 50% avslag på importavgiften. Kun biler fra innenfor EU/EØS området som gir 100% fritak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 3. oktober 2021 #8 Del Skrevet 3. oktober 2021 (endret) Kjetil E skrev (3 minutter siden): Tja dette er vel en russisk/sovjetisk bygd bil. Og da er det vel bare 50% avslag på importavgiften. Kun biler fra innenfor EU/EØS området som gir 100% fritak. jeg fikk 100% avslag på 2 biler bygget i usa, 1 bil bygget i japan, 1 bil bygget i mexico, og 2 biler bygget i europa. er samma fanden hvor, det eneste er at jeg måtte betale for kontrollen hos SVV på de ikke-europeiske, dette slapp jeg på svensken og tyskeren. Endret 3. oktober 2021 av SidFernwilter korrigering 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå