Gå til innhold

Har så lyst til å stå opp i 04-05 tiden på fridagene mine. Hvordan klare det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har stått opp kvart over fem i mange år, ikke noe problem.  Greien er å legge seg tidlig nok.  Det er sjelden jeg er oppe lenger enn 22.  Vi holder litt på rutinen og står opp i 7 tiden i helgene. Det gjør at døgnrytmen blir ganske jevn. 

Anonymkode: 29b0e...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare protestere litt på at det er " bare å legge seg tidlig" . Mange er B-mennesker og da protesterer kroppen uansett på å stå opp så tidlig. Jeg er en av dem. For meg er det f.eks stor forskjell på kl 07 og 0730, kroppen lystrer rett og slett ikke. Ikke alle er laget for å stå opp så tidlig. Man har sin dypeste søvn senere på natta enn A-mennesker er min teori, derfor hjelper det ingenting å legge seg tidlig. 

Anonymkode: 1597e...a07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Må bare protestere litt på at det er " bare å legge seg tidlig" . Mange er B-mennesker og da protesterer kroppen uansett på å stå opp så tidlig. Jeg er en av dem. For meg er det f.eks stor forskjell på kl 07 og 0730, kroppen lystrer rett og slett ikke. Ikke alle er laget for å stå opp så tidlig. Man har sin dypeste søvn senere på natta enn A-mennesker er min teori, derfor hjelper det ingenting å legge seg tidlig. 

Anonymkode: 1597e...a07

Kjenner meg igjen. Jeg er b- menneske og kan legge meg så tidlig jeg bare gidder. Er aldri uthvilt før tidligst kl 11 uansett 😂 Klarer ikke å stå opp tidlig om jeg ikke må 😬

Anonymkode: aebb5...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppe halv seks hver dag.  Sovner mellom 22 og 00, det er blitt en vane og stå opp i den tiden.  Det med å være oppe å ta kaffen og tenne opp i ovnen. Har en god time sånn før jeg melker kua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte opp 0415 en periode pga jobb, og da måtte jeg legge meg ca 21. og sette tlf på ikke forstyrr. Da virker alarmen, men ingen lyd eller lys før den ringer. 

Anonymkode: b4c10...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Må bare protestere litt på at det er " bare å legge seg tidlig" . Mange er B-mennesker og da protesterer kroppen uansett på å stå opp så tidlig. Jeg er en av dem. For meg er det f.eks stor forskjell på kl 07 og 0730, kroppen lystrer rett og slett ikke. Ikke alle er laget for å stå opp så tidlig. Man har sin dypeste søvn senere på natta enn A-mennesker er min teori, derfor hjelper det ingenting å legge seg tidlig. 

Anonymkode: 1597e...a07

Men hvis man begynte i andre enden og tvang seg opp kl 05 så ville det jo være lettere å sovne tidlig. De fleste kan jo klare å snu litt på søvnmønster selv om man er a eller b menneske. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...