Gå til innhold

Hva er din mest uvitenskapelige oppfatning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 5.10.2021 den 12.17):

At narkomani og alkoholiker ikke er en sykdom, det er et valg.

Anonymkode: 76e3d...45c

Du er særdeles uvitende. Jeg fordømte narkomane og alkoholikere for mange år siden. Ønsket de bare døde. Så ble naboen vår ryggoperert og gikk på skikkelig heavy drugs en lang stund etterpå. Det endte opp med at denne naboen var blitt totalt avhengig av «narkotika» og ble sendt på avrusning i flere uker. Helt uforskyldt pga en operasjon.

Maaange år etter det opplevde jeg noe som slo alt av grunnpilareri livet mitt bort. Jeg begynte med beroligende, sovetabletter og sterkt smertestillende. Enden på visa var at jeg vurderte selge både bil og bolig for å kjøpe på gata. Jeg var så nær disse salgene det var mulig å komme. Da sa jeg ifra til legen og ble selv sendt på avrusning. Jeg fikk helt enkelt fortalt at jeg er pillemisbruker, en narkoman. Jeg har sjelden grått så mye som akkurat da, men jeg trengte den tilbakemeldingen. 5 mnd tok det meg å få livet mitt på rett kjøl igjen.

Nå idag VET jeg at avhengighet kan skje av ting helt utenfor min rekkevidde, så jeg synes oppriktig synd på de som sliter med rus.

det sterkeste jeg hadde tatt før dette var Paracet.

Anonymkode: fcc8e...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

De som tror at ingenting ved vitenskapen kan være feil er blant annet dem som er for tvangsvaksinering f.ex., og alle de som presset folk rundt seg til å ta koronavaksinene.

Å stole blindt på vitenskapen er direkte uvitenskapelig. Vitenskapens fremste oppgave er å utfordre vitenskapen. For hver gang en teori blir forsøkt motbevist uten hell vil den bli styrket. Men den vil aldri være for alltid sann.

Man er for vaksiner fordi vitenskapen bak vaksiner vesentlig sterkere -for å si det mildt- enn vitenskapen mot.

Derfor tar vi vaksiner inntil man eventuelt får nye teorier som forkaster de gamle.

Interessant at du trekker fram vaksineforsknig. Her har man de siste årene i sanntid kunne observere hvordan vitenskapen både skaper og fornyer ny kunnskap. 
Det er fascinerende og gir en sterk og fornyet tro på vitenskapen!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

At det er genetiske forskjeller intelligensmessig blant folkeslag/raser i verden. 

Anonymkode: a84d0...37f

Ja det er mange dumme hvite...

Anonymkode: de372...58c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

At det er genetiske forskjeller intelligensmessig blant folkeslag/raser i verden. 

Anonymkode: a84d0...37f

Strengt tatt så er vel det sant, med øst-asiatere og jøder på topp

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er mange dumme hvite...

Anonymkode: de372...58c

Tvert om. Hvite er midt på treet. 

Gjett hvilket kontinent som har lavest iq. 

Anonymkode: 1845f...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har bare én sånn greie, og det er kornsirkler. Jeg nekter å tro på at de er menneskeskapte. Noen er selvsagt det, men jeg tenker på de sjukeste, svære, sinnsykt detaljerte, med varmeskader på kornet og som dukker opp iløpet av mørke natta på et par timer. Som den på Milk Hill, den er for SJUK til at noen bare kan ha tråkka rundt i kornet eller hva det nå er det spekuleres i. Det lar seg bare ikke gjøre.

Anonymkode: ab95b...fe0

Om de er menneskeskapte er de i alle fall skapt med teknologi som ikke vi "vanlige folk" kjenner til. To mennesker med pinner og tråd er i alle fall ikke en vitenskapelig forklaring, på samme måte som at det ikke finnes en vitenskapelig forklaring på hvordan de store pyramidene på Giza ble bygd heller. Det finnes også film relatert til dette som ikke kan forklares: 

Anonymkode: 1bcf1...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (På 1.10.2021 den 1.00):

Jeg tror ikke på evolusjonsteorien, altså at mennesker har vært aper. At vi har utviklet oss - JA, men ikke at vi har gått fra en art til en annen. 

Men nå som det er blitt forklart forskjellen mellom evolusjonsteorien og din oppfatning av den, tror du nå på den?

Smascha skrev (På 2.10.2021 den 20.22):

At vi har ei sjel! :)

Det tror jeg også😊

Druid skrev (På 28.10.2021 den 22.07):

Jeg liker Tommy og Tigern versjonen: det beste beviset på at det finnes intelligent  liv i universet, er at ingen har kommet og vist seg her… 😆

Den er fin!😅

Jeg tror det er liv på andre planeter. Med så x-antall trillioner ukjente planeter som finnes så syns jeg det er en smule arrogant å tro at vi er de eneste. Med mindre man er religiøs.

Men jeg tror ikke vi har hatt besøk fra andre planeter. Da hadde vi hatt noe form for bevis, og jeg tenker at de hadde tatt kontakt dersom de først klarte å reise til en annen planet med liv.

But again, Tommy & Tigern, kanskje de kom, så, og snudde igjen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannor skrev (På 28.10.2021 den 22.04):

At MC-folk har liten penis

Jeg kjenner en MC-fyr som har det, dermed er det bevist :D

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De som tror at ingenting ved vitenskapen kan være feil er blant annet dem som er for tvangsvaksinering f.ex., og alle de som presset folk rundt seg til å ta koronavaksinene.

Ok, så du liker ikke vaksiner. Men det at du misliker vaksiner gjør da ikke at de som er uenig med deg mener at vitenskapen er ufeilbarlig. Det er en totalt ubegrunnet påstand.

Sitat

De tar ingen høyde for at mennesker kan bli skadet og drept av vaksiner som har mer bivirkninger enn beregnet. Eller kanskje de driter i det? Da bryr de seg jo ikke om at mennesker blir skadet pga sin egen overbevisning. Hva med de som tok Astra Zeneka, 5 av dem døde tidlig i denne massevaksineringen. Fordi de stolte blindt på en ikke så feilfri vitenskap.

Dette er jo beviselig feil. Dette var jo ting som hele tiden ble diskutert og løpende vurdert. Det at man, med de opplysningene man hadde på den tiden, vurderte det slik at å vaksinere folk var mindre skadelig enn å la være. Og man justerte jo bruk av vaksiner etterhvert som man fikk ny kunnskap.

Og uansett om du er sint på valgene som ble gjort rundt vaksine, indikerer det da på ingen måte at noen mener at vitenskap er feilfri.

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jwg synes det er vanskelig å tro på historikere/arkeologer som sier at verden var sånn eller slik for tusenvis av år siden. Jeg føler det blir litt mye gjetning når de kan komme med en historie om hva som er skjedd et sted basert på en bålplass med er keramikk skår i. 

Anonymkode: 5c7c3...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 22.11.2022 den 18.21):

Tvert om. Hvite er midt på treet. 

Gjett hvilket kontinent som har lavest iq. 

Anonymkode: 1845f...96f

Du har ikke lest mye historie, stakkar. Du er hvit, antar jeg? 🤣 Så passende for din teori! 

Anonymkode: a7aea...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.10.2021 den 1.02):

Briggs Myers personality theory

Anonymkode: 85170...d95

Den er ikke anerkjent som metode for å måle personlighetstrekk. Forskere innenfor psykologi bruker heller big five personlighetstest.

Det rareste jeg tror er at jeg tror jeg har sanndrømt, og at noen drømmer kan være frampek i min eller alternative tidslinjer. Det føles sånn. Men jeg vet også at det kan være falske minner og at det er det det er høyest sjanse for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Polyester said:

Den er ikke anerkjent som metode for å måle personlighetstrekk. Forskere innenfor psykologi bruker heller big five personlighetstest.

Tråden heter "din mest uvitenskapelige oppfatninger". Om personen du siterte trodde at disse personlighetstestene var vitenskapelige så hadde hun jo ikke nevnt dem i denne tråden. 

Anonymkode: 9eca9...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har ikke lest mye historie, stakkar. Du er hvit, antar jeg? 🤣 Så passende for din teori! 

Anonymkode: a7aea...c55

Hvilken historie tenker du på?

Omtrent alt av grunnlaget for moderne vitenskap er gjort av hvite... sånn om man ikke går helt tilbake til hvem som kom på titallssystem og slikt. Tenker på kjemi og fysikk og slike ting som gjør at vi har biler, datamaskiner, hermetiserte tomater og fly og denslags.

Anonymkode: 75ebd...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror IQ og medfødt talent er oppskrytt og at en med normal IQ og normalt medfødt talent kan nå dit hun vil så lenge hun legger timene som trengs for å bli god.

Anonymkode: 9eca9...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi har en sjel og en iallfall delvis fri vilje. Det er mulig det er ønsketenkning – men hvem er det i så fall som ønsker og tenker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.10.2021 den 1.08):

Oooog der sluttet jeg å ta noe du skriver ellers på forumet seriøst... 

Hvis det er din oppfatning av evolusjonsteorien burde du ikke ha stemmerett.

Anonymkode: a671d...4b5

Jaså. Har du sett at en art har utviklet seg til en annen? Hvor ble alle mellomstadiene av?  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder medisinsk vitenskap er jeg uenig med stort sett alt.

Jeg mener evolusjonsteorien er bløff, for jeg ser ikke alle disse mellomstadiene de mener skal ha eksistert.

Jeg ikke bare tror, men vet at vi har en sjel og aldri kan dø. Og dette er vel det mest uvitenskapelige i og med at jeg er helt låst på det. Men når du har sett det selv, så har du liksom ikke plass til den tvilen lenger.

Jeg mener også at menneskeheten er mye, mye eldre enn vi tror, og at store katastrofer har ødelagt svært avanserte sivilisasjoner mange ganger.  Og her mener jeg den gjengse oppfatningen er helt uvitenskapelig og blottet for ønsket om å undersøke noe som helst. Som de er på noen andre områder også.

Og la oss toppe det med denne:

Jeg mener verden er styrt av en utenomjordisk rase, samt en type ikke-fysiske vesen (demoner?) som har kontroll over myndighetene, og som styrer hele bøtteballetten her akkurat nå. De er årsaken til en hel masse dritt, som kriger, forurensning, sykdommer med mer. Og de har gjort en kraftinnsats de to siste årene av en eller annen grunn. De ønsker at vi skal være miserable, lide, dø, være aggressive, sure, bitre, redde og en hel masse andre negative følelser hele tiden. De dyrker lidelse, det er en del av deres religion. Og de forteller oss alltid hva de skal gjøre før de gjør det, for å unngå karma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...