Gå til innhold

Hva er din mest uvitenskapelige oppfatning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 hours ago, Smascha said:

At vi har ei sjel! :)

Samme her. 

Anonymkode: 321b7...f50

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nekter å anerkjenne at det å ikke anerkjenne anerkjent vitenskap er uvitenskapelig.

 

Er skeptisk til veldig mye av historikere og astronomer ser på som solide teorier.

Anonymkode: b9dc0...992

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ingenting kan bevege seg over lysets hastighet.

Anonymkode: 26f8b...076

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at høyresiden har gode argumenter. Alle som har lest programmene deres vet jo at dette er science fiction?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitenskap er et bredt begrep og akkurat som det finnes god vitenskap, så finnes dårlig/uærlig vitenskap. Men sånn generelt sett så er jeg en person som lener meg på fakta og empiri, jeg opplever at min virkelighetsoppfatning sammenfaller godt med hva vi kan observere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smascha skrev (På 2.10.2021 den 20.22):

At vi har ei sjel! :)

Enig ☺️ men det kommer på 3. plass eller der omkring for min del 😮

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo god og dårlig vitenskap. Bestrider ingen vitenskapelige teorier som er bevist på alle mulige måter over flere tiår (som evolusjonsteorien), da er man jo bare dum. Men tror ikke nødvendigvis på absolutt alle "forskning viser at"-påstandene som dukker opp i populærvitenskapen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (5 minutter siden):

Det finnes jo god og dårlig vitenskap. Bestrider ingen vitenskapelige teorier som er bevist på alle mulige måter over flere tiår (som evolusjonsteorien), da er man jo bare dum. Men tror ikke nødvendigvis på absolutt alle "forskning viser at"-påstandene som dukker opp i populærvitenskapen.

Helt enig.

Folk har trodd på all mulig syk pseudovitenskap, som ofte har vært ekstremt skadelig (eugenikk for eksempel).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (På 1.10.2021 den 1.00):

Jeg tror ikke på evolusjonsteorien, altså at mennesker har vært aper. At vi har utviklet oss - JA, men ikke at vi har gått fra en art til en annen. 

Dette overrasker meg voldsomt. Hvor tror du vi kommet fra da? At vi, og alt annet, bare oppsto fra intet? Eller er du veldig religiøs?

Er helt sjokkert over at du ikke ser sammenhengene i naturen som er så tydelige og klare. Men du skal selvfølgelig få tro på Gud hvis du gjør det, jeg er bare overrasket. Også fordi du har et brukernavn som ikke er verken forenlig med vitenskap eller religion. :)

Anonymkode: a6ef0...0e1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (18 minutter siden):

Helt enig.

Folk har trodd på all mulig syk pseudovitenskap, som ofte har vært ekstremt skadelig (eugenikk for eksempel).

Eugenikk er ikke en pseudovitenskap. Skjønt da den ble utviklet på begynnelsen av 1900-tallet hadde man ikke så god kunnskap om genetikk som i dag.

Anonymkode: c27bb...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

At ingenting kan bevege seg over lysets hastighet.

Anonymkode: 26f8b...076

Det er flere "ting" som kan bevege seg raskere enn lyset. Som for eks rommet selv. Og teoretiske objekter innen kvantefysikken. 

Anonymkode: ddd9d...d6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymus Notarius skrev (1 time siden):

Det finnes jo god og dårlig vitenskap. Bestrider ingen vitenskapelige teorier som er bevist på alle mulige måter over flere tiår (som evolusjonsteorien), da er man jo bare dum. Men tror ikke nødvendigvis på absolutt alle "forskning viser at"-påstandene som dukker opp i populærvitenskapen.

Dårlig vitenskap er ikke vitenskap. For at noe skal kunne kalle seg vitenskap må det følge strenge regler. 

Anonymkode: ddd9d...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.10.2021 den 20.27):

Her litt problemer med å tro på at mennesket gikk på månen på 60-tallet, på bakgrunn av hvor de var i den teknologiske utviklingen på den tiden.. 

Anonymkode: 4dde3...1e1

Så du mener at tusenvis, for ikke å si titusenvis har vært i stand til å holde på den hemmeligheten i 50 år? ;)

Anonymkode: d351f...a7a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ikke er mulig at det kan være liv i andre solsystemer som kan (eller har vært) på besøk på jorden.

Anonymkode: 0b937...cd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

At det ikke er mulig at det kan være liv i andre solsystemer som kan (eller har vært) på besøk på jorden.

Anonymkode: 0b937...cd6

Det er vel svært få vitenskapsmenn, astrofysikere osv som vil si at det er umulig.

Men det finnes ikke noen bevis for at det har skjedd, derfor er det lite trolig.

Anonymkode: 86ddb...c73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

At det ikke er mulig at det kan være liv i andre solsystemer som kan (eller har vært) på besøk på jorden.

Anonymkode: 0b937...cd6

At det er umulig at det er liv på andre kloder eller at vi har fått besøk av det?

Anonymkode: d351f...a7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At det er umulig at det er liv på andre kloder eller at vi har fått besøk av det?

Anonymkode: d351f...a7a

Det er jo stor forskjell på de tingene. Jeg mener, det er logisk at det finnes liv et eller annet sted der ute, men at de har kommet på besøk...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg kan få hvem som helst til å tenke hva som helst. 

Anonymkode: adc3c...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...