Gå til innhold

Hva kan jeg endre på med måten og tidspunkt jeg tar opp ting på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ver ikke om jeg er mer i konflikt med folk enn andre. Men føler ofte jeg er i konflikt med folk på en eller annen måte. 
Jeg er den som kan ta opp ting når det oppstår noe. Baktanken er å ta det opp så fort som mulig slik at det ikke ligger å ulmer. Problemet er kanskje at motparten er på «topp» (negativt) når jeg tar det opp, slik at jeg får en Voldsom reaksjon tilbake midt i fleisen. 
kanskje jeg burde la ting en god stund ligge til folk får roet seg ned før jeg evt tar opp ting? Problemet er ofte at da går jeg å kverner på det, og får ikke fred. Jeg tar ofte ting opp på en konstruktiv måte og i beste mening for å løse opp situasjonen, men så blir det jeg som får det. 
Jeg tror det bunner i at jeg ikke tåler urettferdighet, og det trigger meg. 
Eks. Vi Naboene skal male et felles postkassestativ. Ene naboen er sint og ufordragelig og vil ha alt på sin måte, føyer seg ikke etter flertallets ønske. 
Hun er tydelig irritert og jeg sier fra at vi er 5 husstander som må bli enige, og når vi er 4 mot 1 må hun føye seg. 
Dette ender med at hun legger meg for hat og ikke hilser på meg mer. 
Jeg svelger mange kameler, men av og til må en ta opp ting. 
Jeg føler sjelden at vi kommer fram til en god løsning. Hva er det jeg gjør galt? Hva kan jeg endre på? 
 

Anonymkode: e56f3...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du ofte føler du er i konflikt med andre bør du kanskje tenke på å holde ting for deg selv litt oftere. Hvorfor er det DU som må si fra om ting til alle? Kan sikkert virke veldig kontrollerende overfor andre, og siden du sier du ofte føler du havner i konflikt med folk har det nok også noe med tonen din å gjøre.  Ang. postkasse-stativet ser jeg ikke helt grunnen til at du måtte si mer, siden naboen allerede var nedstemt fire mot en. Ikke akkurat en uløst situasjon som «ulmet». 

Anonymkode: f3c82...f93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når du ofte føler du er i konflikt med andre bør du kanskje tenke på å holde ting for deg selv litt oftere. Hvorfor er det DU som må si fra om ting til alle? Kan sikkert virke veldig kontrollerende overfor andre, og siden du sier du ofte føler du havner i konflikt med folk har det nok også noe med tonen din å gjøre.  Ang. postkasse-stativet ser jeg ikke helt grunnen til at du måtte si mer, siden naboen allerede var nedstemt fire mot en. Ikke akkurat en uløst situasjon som «ulmet». 

Anonymkode: f3c82...f93

Tanke setter mitt er sikkert veldig annerledes enn andre sitt. Jeg er ikke langsur, bitter eller hevngjerrig. Tilgir raskt, og livet går videre. Hvis det oppstår ett eller annet ugreit er jeg redd det blir misforståelser og baksnakking, derfor ønsker jeg å ta det opp så raskt som mulig, og få forklart hvordan jeg ser det - i beste mening. Opplever at folk kan bli fornærmet, snurt eller sinte. Da de kanskje ikke har landet og fått roet seg før jeg tar det opp. 
Det jeg har lært er å ikke ta opp noe på melding, veldig lett å tolke det jeg skriver feil når en selv selv sitter med en annen oppfatning. Hvis en ikke slenger på et hjerte og disse emojiene kan det lett oppfattes som «angrep» Der har jeg lært at folk er ulike meg. 
Grunnen til at jeg sier fra er nok fordi jeg går å gnager på det hvis jeg ikke får ryddet opp. 
Folk er veldig ulike, og noen tåler kanskje ikke kritikk selv om det er vel ment. Det må jeg lære meg 

Anonymkode: e56f3...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi alle kjenner til «en sånn»! Jeg kjenner meg litt igjen.🙊 Men nå har jeg skjerpet meg etter jeg møtte en lik! 😂

Det som er irriterende er at man framstår som en bedreviter, en som framstiller seg som en «sjef» som skal rette på☝🏼ting og si sin mening om alt er det ingen som liker…

man lå velge sine kamper! 


…er det verdt å komme i krangel med en nabo pga man skal male ett stativ?!!  Dette gjelder naboen også! Folk har blitt så utrolig kranglete de siste åra!! 
Vet ikke om du har hørt om «KAREN» ?

uansett, jeg kjenner meg igjen for jeg var sånn i en periode men nå har jeg det bedre og lar ting ligge… livet er dramafritt og deilig!  Laaa enkelte ting ligge.🙌🏼 

hvis jeg nå hadde sagt..» du må nok passe på tonefallet ditt.😊». Så kanskje du hadde følt du gikk litt i forsvar…som i «du må føye deg.»  Ingen som liker at noen snakker ovenfra og ned.. selvom du ikke mener det kan det føles sånn. Angrep=angrep.
 

Må si jeg syns det er fint du tar det opp her..det viser at du har omsorg for situasjonen,vil forstå og bli bedre! Fint🌹 Lykke til ☺️

Anonymkode: 81b3a...9aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg litt igjen, men er samtidig veldig konfliktsky. Ting jeg ser på som småtteri, som et postkassestativ, ville jeg ikke brydd meg om. Der hadde jeg bare gitt faen og latt de andre styre som de ville. Det er ikke noe viktig. Men ting som faktisk går ut over meg, der sier jeg fra på en ordentlig måte, og vil helst ordne opp i ting med en gang. Har jeg klart å virkelig irritere en person, så lar jeg dem roe seg ned før jeg tar det opp, da. Men jeg klarer ikke vente så lenge. En "teknikk" er å la dem lufte seg når jeg snakker med dem, da. Forholde meg rolig og bruke tid på å lytte. Bekrefte at jeg har hørt hva de sier, da føler de seg sett og hørt. Selv om jeg egentlig har mest lyst til å bare be dem holde kjeft. Så kommer jeg ofte med forslag til kompromiss. 

For noen funker det ikke å være tålmodig og samarbeidsvillig, da. De er bare sta og nekter å ta hensyn til andre. De folka prøver jeg så godt jeg klarer å unngå. Må jeg snakke med de, så sier jeg bare det jeg må, også ferdig med det. Går aldri inn i diskusjoner med sånne.

Anonymkode: be59a...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...