AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #21 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde veneflon med beroligende pluss to sykepleiere som strøk på meg. Det er det vondeste jeg har opplevd. Klarte ikke fullføre, lå bare og skrek og gråt til legen endelig gav opp og masjerte ut. Kommer aldri til å gjøre det igjen med mindre jeg får narkose. Gråt I mange timer etterpå. Anonymkode: 73362...289 Å, såpass 😳 Anonymkode: 405d4...e0f
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #22 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde veneflon med beroligende pluss to sykepleiere som strøk på meg. Det er det vondeste jeg har opplevd. Klarte ikke fullføre, lå bare og skrek og gråt til legen endelig gav opp og masjerte ut. Kommer aldri til å gjøre det igjen med mindre jeg får narkose. Gråt I mange timer etterpå. Anonymkode: 73362...289 Hvorfor fikk du ikke smertestillende? Anonymkode: 405d4...e0f
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #23 Skrevet 26. september 2021 Er visst veldig individuelt. Jeg var med på en koloskopi med en pasient som ikke klarte å gjennomføre grunnet smerter. tok selv for en stund siden. Gikk fint uten smertestillende, men grunnet overflødig tarm så var det utfordrende å komme gjennom sigmoideum. Anonymkode: a7244...554
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #24 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor fikk du ikke smertestillende? Anonymkode: 405d4...e0f Fikk beskjed om at det gir man ikke. Det holder med beroligende. Så jeg stolte på det. Anonymkode: 73362...289
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #25 Skrevet 26. september 2021 Det var kun vondt i et par min når den nye teknikeren/sykepleieren klarte å få knute på ledningen, så tarmen ble utvidet veldig Men ellers var det kjipeste med prosessen fasten og tømmingen, ellers var det helt ok. Kunne gjort det igjen. Jeg fikk ingen smertestillende eller beroligende. Gastroskopi derimot, der skal jeg dopes godt ned om jeg noensinne må gjøre det igjen... Anonymkode: fc997...c8e 2
Luckie Skrevet 26. september 2021 #26 Skrevet 26. september 2021 Var vondt i svingene, eller hva man skal kalle det. Jeg gjorde det uten noe bedøvelse. Hadde en liten pause mens legen gikk inn til en annen pasient. Gikk bra og jeg fullførte. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #27 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å, takk. Er så nervøs søv at jeg gråter. Tviler på om jeg får sove noe i natt.. Ts Anonymkode: 405d4...e0f Be om smertestillende! Forventer du smerter, kan det vel gi utslag i smerter også. Du kan og be de stoppe opp hvis du kjenner smerter som er vanskelig å håndtere uten smertestillende. Mener og å huske at det var verst når det ble blåst luft inn i tarmen. Anonymkode: 373b0...0f2 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #28 Skrevet 26. september 2021 Jeg har kun tatt det én gang, men utsatt den ene gangen iallfall 6 ganger før jeg klarte å gjennomføre. Fortalte på forhånd at jeg hadde avbestilt flere ganger pga.frykt for bl.a.smerter og da sa de at jeg skulle få både beroligende og smertestillende. Kjente ikke at skopet var inne før jeg så på skjermen at de var i tarmen, og når jeg sa at jeg begynte å kjenne noe igjen så var de kjapp med å tilføre mer smertestillende. Så jeg syns det var en ”fin” opplevelse, så fin som en koloskopi kan være. Da var fasten og det tømmeregime på forhånd mye verre. Fortell at du gruer deg, de tar godt vare på deg. Lykke til! Anonymkode: 20091...08e 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #29 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Å, takk. Er så nervøs søv at jeg gråter. Tviler på om jeg får sove noe i natt.. Ts Anonymkode: 405d4...e0f Grudde meg noe jævlig, og sov ikke natten før jeg heller. Men jeg ble positivt overrasket. Var over på under 5 min. Litt småekkelt og ubehagelig, men ikke smerter. Synes faktisk at et tannlegebesøk er verre, Det var min opplevelse av det, men det er jo individuelt. Forbredelsene var nesten verre, drikke avføringsvæske og bare flytende i 24 t. før. Pass på å få i deg både salt og søtt, det har du sikkert fått beskjed om. Måltidet etter undersøkelsen var helt himmelsk, nesten bedre enn sex (dårlig sex iallfall) Lykke til, det går nok bra. Slapp av og prøv å ikke spenn deg for mye. Anonymkode: de2ee...f52 2
Tough cookie Skrevet 26. september 2021 #30 Skrevet 26. september 2021 Ikke vondt overhodet, bare litt ubehagelig og rart å kjenne slangen inni magen. Har tatt det to ganger og det gikk helt fint🙂 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #31 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det var kun vondt i et par min når den nye teknikeren/sykepleieren klarte å få knute på ledningen, så tarmen ble utvidet veldig Men ellers var det kjipeste med prosessen fasten og tømmingen, ellers var det helt ok. Kunne gjort det igjen. Jeg fikk ingen smertestillende eller beroligende. Gastroskopi derimot, der skal jeg dopes godt ned om jeg noensinne må gjøre det igjen... Anonymkode: fc997...c8e Jeg har tatt gastroskopi, overlevde det. Syns det var grusomt. Innbiller meg koloskopi er verre... Ts Anonymkode: 405d4...e0f
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #32 Skrevet 26. september 2021 Har tatt gastroskopi og CT av tarmen. Helt jævlig. Litt usikker på hva forskjellen er mellom CT av tarmen og koloskopi. Anonymkode: a3db9...6e5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #33 Skrevet 26. september 2021 Verste er egentlig at du er full av gass etterpå, joda en kjenner jo at de er borti tarm eggene av og til, men ikke så ille. Gastrskopi kan du få gratis for meg, skikkelig dritt. Anonymkode: 99a2a...6ad
powerpuffen Skrevet 26. september 2021 #34 Skrevet 26. september 2021 Har bare erfaring med gastroskopi, men med beroligende så merket jeg ikke at slangen gikk ned engang, og jeg har gjort det flere ganger. Sover meg gjennom undersøkelsen visstnok. Be om beroligende, eventuelt smertestillende!
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #35 Skrevet 26. september 2021 Noen har ikke smerter i det hele tatt. Andre har store smerter. Jeg hadde veldig vondt og for meg er det noe av det verste jeg har kjent smertemessig. Det hjalp lite med smertestillende for min del. Men min svigerfar merket knapt at han hadde en slange i tarmen, så det er nesten umulig å vite på forhånd. Fortell oss hvordan det gikk... Stor lykke til. Anonymkode: 93bc3...41d 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #36 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har tatt gastroskopi, overlevde det. Syns det var grusomt. Innbiller meg koloskopi er verre... Ts Anonymkode: 405d4...e0f Gastroskopi gir sjelden smerte, men er mye mer ubehagelig enn koloskopi. Koloskopi er ikke ubehagelig synes jeg, men veldig vondt. Anonymkode: 93bc3...41d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #37 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Verste er egentlig at du er full av gass etterpå, joda en kjenner jo at de er borti tarm eggene av og til, men ikke så ille. Gastrskopi kan du få gratis for meg, skikkelig dritt. Anonymkode: 99a2a...6ad Gass ?? Hadde for 14 dager siden, merket ikke noe til gass. Anonymkode: de2ee...f52
Linazer Skrevet 26. september 2021 #38 Skrevet 26. september 2021 Jeg har tatt det flere ganger. En gang fikk jeg petidin og dormikum, da kjente jeg overhodet ingenting. Når jeg har tatt det uten noe beroligende og smertestillende så har det vært ubehagelig, men ikke vondt. Jeg syns tømmingen av tarmen er verre, jeg får kraftige kolikksmerter og sitter krokbøyd på do i timesvis. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #39 Skrevet 26. september 2021 Jeg fikk også både beroligende og smertestillende intravenøst uten å be om det, og da jeg fikk vondt i en «sving» kjørte de automatisk på med mer smertestillende. Dette var på Haukeland. Syns det gikk helt fint, er verre å gå til tannlegen syns jeg. Lykke til! Anonymkode: fa27a...d55 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #40 Skrevet 26. september 2021 Lacuna skrev (28 minutter siden): Har bare erfaring med gastroskopi, men med beroligende så merket jeg ikke at slangen gikk ned engang, og jeg har gjort det flere ganger. Sover meg gjennom undersøkelsen visstnok. Be om beroligende, eventuelt smertestillende! Blander du med gastroskopi nå? Slangen går opp ikke ned Anonymkode: 15f47...5c0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå