Gå til innhold

Kusinen min tar kontakt med meg etter 6 år, bare fordi hun skal gifte seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hva denne jenta vil: vi er begge 25 år, og kontakten ble brutt 6 år siden da det klikket for meg og jeg sa alt jeg mente om henne og hennes familie. De er de verste menneskene man kan Møte på - virker perfekte fra utsiden, men de er som slanger som ødelegger livet ditt fra start til slutt. Aldri en dag uten at de absolutt må skryte seg selv opp til skyene.

nå har hun tatt kontakt med bare meg av alle søskene. Hun sier hun vil ha meg i bryllupet sitt. Jeg nekter å tro at hun vil ha kontakt nå fordi hun bryr seg om meg, men at hun kanskje gjør dette for å vise seg frem? Samtidig så har hun ingen andre familiemedlemmer enn sine 2 søsken og mor. Jeg og mine søsken er 4 til sammen. Vi vokste opp sammen og har mange gode barndomsminner. Hva tenker dere?

Anonymkode: 1c2be...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som hun har hatt et vondt liv. Hun var et barn og dere er nå voksne. Du kan jo ta en prat med henne å få skværet opp hvis det er noe der.

Anonymkode: cdb1e...1ff

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hun har ikke så mange å be i bryllupet sitt og derfor prøver å finne ekstra gjester for syns skyld.  Derfor hun plutselig nå vil ordne opp. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er tydelig at du har vært sur på henne, men har hun noen gang vært sur på deg da? Eller er det bare at du ikke takler av at hun skryter om ting? Kanskje det ikke var personlig ment i det hele tatt? 

Anonymkode: 22993...a7a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwipie skrev (10 minutter siden):

Jeg tenker at hun har ikke så mange å be i bryllupet sitt og derfor prøver å finne ekstra gjester for syns skyld.  Derfor hun plutselig nå vil ordne opp. 

Enig. Hadde glatt droppet det bryllupet.

Anonymkode: 2f39b...8cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwipie skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at hun har ikke så mange å be i bryllupet sitt og derfor prøver å finne ekstra gjester for syns skyld.  Derfor hun plutselig nå vil ordne opp. 

Det tror jeg ikke. Har dere ikke tro på at personer kan endre seg? Vokse opp og få andre verdier og større klokskap? 
 

Kan godt hende TS skal være litt skeptisk, men syns hun kan snakke med henne iallfall. 

Endret av Sensi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwipie skrev (5 timer siden):

Jeg tenker at hun har ikke så mange å be i bryllupet sitt og derfor prøver å finne ekstra gjester for syns skyld.  Derfor hun plutselig nå vil ordne opp. 

Dersom ts bare var en av mengden gjester kusinen ønsket å fylle opp med så hadde hun nok invitert de andre søskenene også. Er derfor enig med de andre at hun savner ts og ønsker å skvære opp.

Anonymkode: 87101...55d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjenne på det selv. Dere er voksne nå og hun prøver å strekke ut ei hånd. 
synd om alle fine barndomsminnene deres bare blir et vagt minne, og dere ikke kan være venner som voksne fordi hun og familien skryter. 
smålig av deg. Du vet kanskje ikke hva som ligger bak?

Anonymkode: b5919...524

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig ar det er spesielt at hun tar kontakt kun for bryllupet. Etter så lang tid uten kontakt er det samtidig en veldig lettvint mulighet å få kontakt igjen. betyr ikke at jeg er enig i hvordan det er gjort, å "påtvinge" til å komme i et selskap (av den enkle grunn at det er mer vanskelig følelsesmessig å si nei til bryllup) 

du må selv ta et valg om du ønsker å gjøre det mulig for å få henne (og dermed hele hennes familie ettersom de er tilstede i bryllupet) i ditt liv igjen, eller om du enda ikke ønsker å ha henne (og hennes familie) i livet ditt. du kan også velge å kun komme i selskapet - men ikke noe mer etterpå. 

samtidig - dere var 19år når alt dette skjedde. dere er begge blitt eldre og mer modne. det kan være hun og forstår mer nå eller ser at hun savner deg. godt mulig hun ikke forstår hvor alvorlig dette har vært for deg (det er ikke din feil,men henne som faktisk da ikke har lyttet til det du sa). 

- til info har jeg har selv valgt å kutte kontakt med hele min familie, vet hvordan det er - du må gjøre det som kjennes rett ut for deg, men tror for egne følelser bør  du også se denne "invitasjonen" litt fra hennes perspektiv. 

Anonymkode: 54e47...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

enig ar det er spesielt at hun tar kontakt kun for bryllupet. Etter så lang tid uten kontakt er det samtidig en veldig lettvint mulighet å få kontakt igjen. betyr ikke at jeg er enig i hvordan det er gjort, å "påtvinge" til å komme i et selskap (av den enkle grunn at det er mer vanskelig følelsesmessig å si nei til bryllup) 

du må selv ta et valg om du ønsker å gjøre det mulig for å få henne (og dermed hele hennes familie ettersom de er tilstede i bryllupet) i ditt liv igjen, eller om du enda ikke ønsker å ha henne (og hennes familie) i livet ditt. du kan også velge å kun komme i selskapet - men ikke noe mer etterpå. 

samtidig - dere var 19år når alt dette skjedde. dere er begge blitt eldre og mer modne. det kan være hun og forstår mer nå eller ser at hun savner deg. godt mulig hun ikke forstår hvor alvorlig dette har vært for deg (det er ikke din feil,men henne som faktisk da ikke har lyttet til det du sa). 

- til info har jeg har selv valgt å kutte kontakt med hele min familie, vet hvordan det er - du må gjøre det som kjennes rett ut for deg, men tror for egne følelser bør  du også se denne "invitasjonen" litt fra hennes perspektiv. 

Anonymkode: 54e47...5eb

Kommunikasjon på en konstruktiv måte løser det meste 

Anonymkode: b5919...524

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

enig ar det er spesielt at hun tar kontakt kun for bryllupet. Etter så lang tid uten kontakt er det samtidig en veldig lettvint mulighet å få kontakt igjen. betyr ikke at jeg er enig i hvordan det er gjort, å "påtvinge" til å komme i et selskap (av den enkle grunn at det er mer vanskelig følelsesmessig å si nei til bryllup) 

du må selv ta et valg om du ønsker å gjøre det mulig for å få henne (og dermed hele hennes familie ettersom de er tilstede i bryllupet) i ditt liv igjen, eller om du enda ikke ønsker å ha henne (og hennes familie) i livet ditt. du kan også velge å kun komme i selskapet - men ikke noe mer etterpå. 

samtidig - dere var 19år når alt dette skjedde. dere er begge blitt eldre og mer modne. det kan være hun og forstår mer nå eller ser at hun savner deg. godt mulig hun ikke forstår hvor alvorlig dette har vært for deg (det er ikke din feil,men henne som faktisk da ikke har lyttet til det du sa). 

- til info har jeg har selv valgt å kutte kontakt med hele min familie, vet hvordan det er - du må gjøre det som kjennes rett ut for deg, men tror for egne følelser bør  du også se denne "invitasjonen" litt fra hennes perspektiv. 

Anonymkode: 54e47...5eb

Lettvint måte….?? Nå var det TS som skjelte ut sin kusine da. Og kusinen var 19 år. Jeg skjønner hva du mener med lettvint måte hvis man tenker på mer dype konflikter. Men sånn i perspektiv på akkurat denne saken hvor TS skjelte ut sin kusine pga hun mente de oppførte seg skrytete og som slanger, så syns jeg alle anledninger er bra. 
 

19 åringen var nok uansett formet av sin familie. 

Endret av Sensi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skill i det minste på henne og foreldrene hennes, det kan hende hun har forandret seg og våknet litt opp av indoktrineringen hun har fått hjemmefra. Man vet aldri

Anonymkode: dcc56...57d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En gang venn = alltid venn. Sånn tenker jeg, så jeg kan plutselig ta kontakt med kusiner etter 10 år og ta opp tråden igjen😄

Anonymkode: 485ec...820

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...