AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #61 Del Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er sikkert riktig. De som blir rike er de som bruker mest mulig penger på bil. Og et blir "kun" ca 13.000,- i mnd på 3 år. Grisebillig! Eller du kan lease så kan du bruke enda mer penger og dessuten ikke ikke eie bilen etter leietiden. Anonymkode: 4eee0...46e Dette er jo bare bittert tull. Det er en kjennsgjerning at du får bedre avkastning på pengene i aksjemarkedet, krypto osv. 0,25% har i det siste vært én vanlig dag på Oslo børs...som dekker ett års rente. Investerer du pengene du kan kjøpe bilen kontant for, ender du opp med mer penger til slutt - og har bilen. Anonymkode: 8141b...935 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 29. september 2021 #62 Del Skrevet 29. september 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Kjøper man en TM3 LR så er det smartest å ta 100% finansiering 0.25% rente 3 første årene Anonymkode: eedf4...b33 Tja, de 0,25% nominelle stiger til 2,21% når man tar hensyn til etableringsgebyr, tinglysningsgebyr og termingebyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #63 Del Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sikker på det? Anonymkode: eedf4...b33 Ja, hadde bilen min hos forhandler i går. Han kunne gi meg akkurat like mye som jeg kjøpte den for. Jeg har da hatt null verditap på 8 måneder. Legger ved samme link som en over i tråden. https://www.tv2.no/a/14235654/ Anonymkode: 2a5c0...962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 29. september 2021 #64 Del Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tja er en tysker som har kjørt over 1 mill km med sin tesla, og han har byttet 3 batteripakker (i snitt blir jo det hver 300' km), er jo ikke så mange bensinbiler som kjører 300' km som ikke må koste på store utskiftelser Anonymkode: eedf4...b33 Haha der tar du feil veldig feil. De fleste bensinbiler med litt kvalitet går fin 500 000 uten at man må foreta noen større inngrep. Det elektriske har vist seg å være det svakeste i bilene i dag hvis man ser bort fra rust. Et batteri koster flesk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #65 Del Skrevet 29. september 2021 Hr. Aktiv skrev (2 timer siden): Et batteri koster flesk. Ikke på garanti. Har sittet på med flere Tesla-drosjer. Flere av de hadde gått 600-700000 km. Vanligvis bytter taxisjåfører bil ved ca 400k, der går til og med de beste bilene som Mercedes, Volvo og Toyota over i et mer kapitalintensivt vedlikeholdsbehov. Ikke med Teslaen. Originalbatteriet kan godt vare så lenge, og de som kjøpte tidlig har gratis hurtiglading også. Ekstremt lønnsomt for yrkessjåfører. Anonymkode: 8141b...935 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 29. september 2021 #66 Del Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke på garanti. Har sittet på med flere Tesla-drosjer. Flere av de hadde gått 600-700000 km. Vanligvis bytter taxisjåfører bil ved ca 400k, der går til og med de beste bilene som Mercedes, Volvo og Toyota over i et mer kapitalintensivt vedlikeholdsbehov. Ikke med Teslaen. Originalbatteriet kan godt vare så lenge, og de som kjøpte tidlig har gratis hurtiglading også. Ekstremt lønnsomt for yrkessjåfører. Anonymkode: 8141b...935 Garantien utløper på 100 000 km. Noe strekker den til 160 000 km. Kjøper du tilleggsforsikring kan du kjøre 200 000 km. Dette tar meg 4 år å kjøre. Etter det må jeg ta kostnaden selv. Jeg vet det finnes noen batteri som varer lenge, men kjenner også til flere tilfeller av samme merke der de ikke gjør det. Tesla er for meg en veldig dårlig representativt som bilmerke da det er en "drittbil". Det er mye feil og lang ventetid på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #67 Del Skrevet 29. september 2021 ops2 skrev (På 27.9.2021 den 14.18): Visste dere at det er langt større CO2 utslipp ved produsering av elbiler, så de må kjøres langt lenger enn fossilbiler før de har "tjent inn" produksjonen? Og at elbiler er tyngre enn fossilbiler, og produserer mer svevestøv. Jeg er klar over at det er svært liten sannsynlighet for at konspirasjonsteoretikere forholder seg til fakta, men jeg legger nå uansett ut denne lenken til myter og fakta om elbiler. De tar bl.a. opp det du skriver om svevestøv og forurensing. Om ikke du leser det, så håper jeg en av de stakkarne som leter etter informasjon og leser det pisset ditt klikker seg inn og oppdaterer seg. https://www.tu.no/artikler/12-myter-og-fakta-om-elbiler-og-forurensing/367894 Anonymkode: 7de17...538 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #68 Del Skrevet 29. september 2021 17 hours ago, AnonymBruker said: Ja, det er sikkert riktig. De som blir rike er de som bruker mest mulig penger på bil. Og et blir "kun" ca 13.000,- i mnd på 3 år. Grisebillig! Eller du kan lease så kan du bruke enda mer penger og dessuten ikke ikke eie bilen etter leietiden. Anonymkode: 4eee0...46e Hæ? Anonymkode: eedf4...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #69 Del Skrevet 29. september 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Ja, hadde bilen min hos forhandler i går. Han kunne gi meg akkurat like mye som jeg kjøpte den for. Jeg har da hatt null verditap på 8 måneder. Legger ved samme link som en over i tråden. https://www.tv2.no/a/14235654/ Anonymkode: 2a5c0...962 Det er nice😀 Anonymkode: eedf4...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #70 Del Skrevet 29. september 2021 12 hours ago, Hr. Aktiv said: Haha der tar du feil veldig feil. De fleste bensinbiler med litt kvalitet går fin 500 000 uten at man må foreta noen større inngrep. Det elektriske har vist seg å være det svakeste i bilene i dag hvis man ser bort fra rust. Et batteri koster flesk. Nei er ganske mye som må skiftes må en bensinbil før den når 500'km Anonymkode: eedf4...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #71 Del Skrevet 29. september 2021 Hr. Aktiv skrev (8 timer siden): Garantien utløper på 100 000 km. Noe strekker den til 160 000 km. Kjøper du tilleggsforsikring kan du kjøre 200 000 km. Dette tar meg 4 år å kjøre. Etter det må jeg ta kostnaden selv. Jeg vet det finnes noen batteri som varer lenge, men kjenner også til flere tilfeller av samme merke der de ikke gjør det. Tesla er for meg en veldig dårlig representativt som bilmerke da det er en "drittbil". Det er mye feil og lang ventetid på verksted. På Tesla så er dette garanti km på batteri Du skriver at Tesla har så mye feil og lang ventetid på service, har du noen gang eid en Tesla selv? Anonymkode: 3faa5...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 29. september 2021 #72 Del Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei er ganske mye som må skiftes må en bensinbil før den når 500'km Anonymkode: eedf4...b33 Ok, hva da? Jeg har hatt flere bensinbiler som har passert 500, men hverken byttet motor eller gir på noen av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 29. september 2021 #73 Del Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På Tesla så er dette garanti km på batteri Du skriver at Tesla har så mye feil og lang ventetid på service, har du noen gang eid en Tesla selv? Anonymkode: 3faa5...892 Jeg skal ikke ha Tesla. Aldri. Jeg ser hvordan køen av biler er utenfor Teslaverkstedet. Jeg kjenner folk som har hatt lånebil i 9 mnd. men alle får ikke det. Og jeg kjenner folk innad i Teslasystemet som sier de har litt utfordringer med å følge opp nettopp fordi de har for lite verkstedkapasitet og at bilene ikke er ferdigproduserte altså mere som en prototype. Den er jo tross alt amerikansk. Den garantien du viser til her er jo langt unna noen god garanti for noen som kjører mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #74 Del Skrevet 29. september 2021 Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden): Jeg skal ikke ha Tesla. Aldri. Jeg ser hvordan køen av biler er utenfor Teslaverkstedet. Jeg kjenner folk som har hatt lånebil i 9 mnd. men alle får ikke det. Og jeg kjenner folk innad i Teslasystemet som sier de har litt utfordringer med å følge opp nettopp fordi de har for lite verkstedkapasitet og at bilene ikke er ferdigproduserte altså mere som en prototype. Den er jo tross alt amerikansk. Den garantien du viser til her er jo langt unna noen god garanti for noen som kjører mye. Garantien var for som svar på det du sa om 100000lm og max 160000 Helt greit at du ikke liker Tesla både pga utseende og spec, men at grunnen er synsing og hearsay er ganske barnslig da... Jeg kjører nå min 3 Tesla og har ikke hatt noen store problemer og det som har vært har blitt fikset på under 1 uke, samme er det med flere venner av meg som kjører Tesla. Og før du spør nei jeg er ikke en av menigheten til Tesla. Er det et merke jeg kan kalle meg fan av så er det Audi, men er så fornøyd med Tesla at Audi også må komme med ny mer nytt og spennende før det i det hele tatt er interessant å bytte Anonymkode: 3faa5...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 29. september 2021 #75 Del Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Garantien var for som svar på det du sa om 100000lm og max 160000 Helt greit at du ikke liker Tesla både pga utseende og spec, men at grunnen er synsing og hearsay er ganske barnslig da... Jeg kjører nå min 3 Tesla og har ikke hatt noen store problemer og det som har vært har blitt fikset på under 1 uke, samme er det med flere venner av meg som kjører Tesla. Og før du spør nei jeg er ikke en av menigheten til Tesla. Er det et merke jeg kan kalle meg fan av så er det Audi, men er så fornøyd med Tesla at Audi også må komme med ny mer nytt og spennende før det i det hele tatt er interessant å bytte Anonymkode: 3faa5...892 De bilene som for meg er interessante har den garantien jeg henviste til. Tesla ser vel grei ut. Det har jeg aldri nektet for. X`n ser ikke bra ut og den nye som kommer, men ellers er de ikke så stygge. Dog er holdbarheten langt under pari samt verkstedtiden som jeg henviste til. Dette har også vært gjenstand til diskusjon også i media. Bra du er fornøyd. Tesla har forresten like god rustgaranti som det Audi har. 5 års gjennomrustgaranti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #76 Del Skrevet 29. september 2021 22 minutter siden, Hr. Aktiv said: Ok, hva da? Jeg har hatt flere bensinbiler som har passert 500, men hverken byttet motor eller gir på noen av dem. Kan være at jeg bare har vært uheldig (eller du bare heldig) men jeg har måttet skifte motor, girkasse, turbo og en del annet dyrt ut over normale slitedeler (men ikke spør hva det heter😅) Alt har ikke skjedd på same bil, men har hatt store utgifter på bensin biler og ingen av disse hadde gått 200'km, har også vært forskjellige merker (tyske og "svensk") Anonymkode: eedf4...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #77 Del Skrevet 29. september 2021 Hr. Aktiv skrev (6 minutter siden): De bilene som for meg er interessante har den garantien jeg henviste til. Tesla ser vel grei ut. Det har jeg aldri nektet for. X`n ser ikke bra ut og den nye som kommer, men ellers er de ikke så stygge. Dog er holdbarheten langt under pari samt verkstedtiden som jeg henviste til. Dette har også vært gjenstand til diskusjon også i media. Bra du er fornøyd. Tesla har forresten like god rustgaranti som det Audi har. 5 års gjennomrustgaranti. Alle bilmerker hat mye problemer føler jeg (var mer holdbart før) men Tesla har de meste fornøyde elbil-kundene så noe riktig må de gjøre😀 PS. Både Audi og Tesla har 12 pr gjennomustgaranti ikke 5 Anonymkode: 3faa5...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #78 Del Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei er ganske mye som må skiftes må en bensinbil før den når 500'km Anonymkode: eedf4...b33 For å kunne hevde det, har du svært lite peiling på hva du snakker om. Anonymkode: c2965...d4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #79 Del Skrevet 30. september 2021 Skal jeg ha elbil blir det en tesla 3 så det er klart, alt annet er det bare plunder og heft med, men nå har vi en nedbetalt god dieselbil. Noen må forklare meg hva jeg "sparer" på å låne 400.000 for å kjøpe en elbil i steden.... Og "kampanjerenter" på 0,25% er bare tull. De varer i 3 år og er uten gebyrer. Effe rente er fra 2,75% og oppover. Anonymkode: 4eee0...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #80 Del Skrevet 30. september 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Skal jeg ha elbil blir det en tesla 3 så det er klart, alt annet er det bare plunder og heft med, men nå har vi en nedbetalt god dieselbil. Noen må forklare meg hva jeg "sparer" på å låne 400.000 for å kjøpe en elbil i steden.... Det kan jeg ikke forklare deg, men jeg kan prøve å forklare at ingen partier mener det skal bli forbudt at du kjører dieselbilen du allerede har. Bortsett fra at enkelte ønsker at du ikke skal få kjøre den i sentrum av enkelte av de største byene i Norge da. Dieselen kommer imidlertid til å bli veldig dyr, men det ser det ut til at strømmen gjør også. Anonymkode: f299c...3e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå