AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #1 Del Skrevet 26. september 2021 Hva skal skje med alle disse disel/bensin bilene, som er bra biler, har koster mange penger. Som ikke kan selges, da markedet er forsvinner, og snart/nå blir for dyr til å brukes? Hva er meningen skal skje med disse bilene? Anonymkode: 9e33f...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 26. september 2021 #2 Del Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva skal skje med alle disse disel/bensin bilene, som er bra biler, har koster mange penger. Som ikke kan selges, da markedet er forsvinner, og snart/nå blir for dyr til å brukes? Hva er meningen skal skje med disse bilene? Anonymkode: 9e33f...5aa De blir nok brukt til det blir for sosialt uakseptabelt å bruke de ...og for vanskelig å finne drivstoff... Der skal vi skikkelig snakke rekkeviddeangst...så raskt som bensinstasjonene forsvinner nå . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #3 Del Skrevet 26. september 2021 Jeg har tenkt å slite ut min dieselbiler. Det er ingen miljøgevinst i at jeg selger den og kjøper eller bil. Bilen er knapt i bruk, vi foretrekker sykkel så mye vi kan. Anonymkode: b1f78...854 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #4 Del Skrevet 26. september 2021 ABM skrev (52 minutter siden): De blir nok brukt til det blir for sosialt uakseptabelt å bruke de ...og for vanskelig å finne drivstoff... Der skal vi skikkelig snakke rekkeviddeangst...så raskt som bensinstasjonene forsvinner nå . Forsvinner bensinsatsjonene?? Merkelig, ser ikke noen som er borte. Men de oppgraderer veldig på pumpene ser jeg, Du bør nok vite du snakker om først i stedet for å skremme!! Anonymkode: c2965...d4a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 26. september 2021 #5 Del Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva skal skje med alle disse disel/bensin bilene, som er bra biler, har koster mange penger. Som ikke kan selges, da markedet er forsvinner, og snart/nå blir for dyr til å brukes? Hva er meningen skal skje med disse bilene? Anonymkode: 9e33f...5aa Jeg har kjøpt en slik bil. Jeg tenker at de er for gode til å bli kastet, de jeg kjøpte en fullt fungerende bil for en slikk og ingenting. Mitt argument for at dette er forsvarlig, er at jeg kjører lite. For en bil som allerede er produsert en forurensningen knyttet tett opp mot bruk. Lite bruk betyr lite forurensning. Min bil står stille 5-6 dager i uka, og brukes i hovedtrekk til å frakte store gjenstander i nærområdet. Dersom jeg får behov for å kjøre mer, bytter jeg til elbil på flekken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 26. september 2021 #6 Del Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg har tenkt å slite ut min dieselbiler. Det er ingen miljøgevinst i at jeg selger den og kjøper eller bil. Bilen er knapt i bruk, vi foretrekker sykkel så mye vi kan. Anonymkode: b1f78...854 Samme tanke her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 26. september 2021 #7 Del Skrevet 26. september 2021 Jeg tenker å fortsette med min nyere bensinbil. Det finnes ingen elbil som kan matche den mtp. totalkostnaden pr. år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 26. september 2021 #8 Del Skrevet 26. september 2021 Har du hørt om DAB radio? En teknologi norske politikere vedtok (uten å ha det minste begrep om teknologi) mot folkets vilje og mot folkets beste. Konsekvensen var at mange millioner fullt brukbare FM radioer måtte kastes. Det samme vil skje med disse fullt brukbare bilene. Klimasaken er åpenbart for viktig til å tenke godt gjennom konsekvensene. Vi har tross alt kort tid på å redde verden, noe som er gjentatt de siste 30 årene uten at noen har merket noen forskjell. Vi har svært reguleringsvillige politikere som overhodet ikke evner å sette seg inn i sakene eller teknologien. De lytter utelukkende på lobbyister som tar betalt fra særinteressene. Mandag for 14 dager siden ga velgerne disse komplette idiotene fornyet tillit og mandat til å styre skuta mot den endelige avgrunnen. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #9 Del Skrevet 26. september 2021 A-hunter skrev (2 minutter siden): Har du hørt om DAB radio? Jeg husker det var en trist dag den dagen de skrudde av FM-nettet. Det virker som at alle tror at alt skal bli så mye bedre når alt blir digitalisert osv, men man ser jo stadig at disse tingene svikter; f.eks. vipps, dab, app for ditt og datt. Vi får håpe at de går tilbake på den tullete beslutningen og at FM-båndet blir en prioritet igjen. Anonymkode: e0acd...07b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 26. september 2021 #10 Del Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi får håpe at de går tilbake på den tullete beslutningen og at FM-båndet blir en prioritet igjen. Så vi kan kaste alle DAB radioene? Det skulle vært satset på 5G og internettradio. Om alle pengene til DAB og alle pengene til fiber og bredbånd hadde gått til 5G hadde vi hatt full dekning over alt nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #11 Del Skrevet 26. september 2021 ABM skrev (1 time siden): De blir nok brukt til det blir for sosialt uakseptabelt å bruke de ...og for vanskelig å finne drivstoff... Der skal vi skikkelig snakke rekkeviddeangst...så raskt som bensinstasjonene forsvinner nå . Fordelen med drivstoff er at man kan lagre den og fylle på når man trenger det. Enkelt å ta med en eller to kanne på tur. Anonymkode: 34b8b...911 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #12 Del Skrevet 26. september 2021 ABM skrev (1 time siden): De blir nok brukt til det blir for sosialt uakseptabelt å bruke de ...og for vanskelig å finne drivstoff... Der skal vi skikkelig snakke rekkeviddeangst...så raskt som bensinstasjonene forsvinner nå . Problemet nå, utenfor byer/tettbebygde strøk, er jo det samme. Lange avstander og få/ingen ladestasjoner. Norge er ikke klar for en 100% elektrisk bilpark. Anonymkode: e97dd...cf8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #13 Del Skrevet 26. september 2021 Vi kjører relativt mye, to biler med 25.000+ km per år. Bilene er gode, de er relativt nye, og langt for klar for dynga. Pumpe prisen svir. Ingen tvil om det. Skal det være grønt å sende disse på skraphaugen? Virkelig? Anonymkode: 9e33f...5aa 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #14 Del Skrevet 26. september 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Hva skal skje med alle disse disel/bensin bilene, som er bra biler, har koster mange penger. Som ikke kan selges, da markedet er forsvinner, og snart/nå blir for dyr til å brukes? Hva er meningen skal skje med disse bilene? Anonymkode: 9e33f...5aa Hvem har sagt markedet vil forsvinne? Det vil bli en gradvis utfasing, som alle andre gamle teknologier som f.eks bilderør tv. Anonymkode: 40aab...303 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 26. september 2021 #15 Del Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva skal skje med alle disse disel/bensin bilene, som er bra biler, har koster mange penger. Som ikke kan selges, da markedet er forsvinner, og snart/nå blir for dyr til å brukes? Hva er meningen skal skje med disse bilene? Anonymkode: 9e33f...5aa Jeg skjønner ikke spørsmålet. Hvis noen vil kjøpe de, kan de jo selges, på samme måte som i dag. Det er helt vanlig å ikke få solgt bilen til samme sum som du kjøpte den for. Det vil ikke bli forbudt å kjøpe brukt fossilbil. Hvis ingen vil kjøpe den, kan du få vrakpant for den, på samme måte som i dag. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #16 Del Skrevet 26. september 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Hva skal skje med alle disse disel/bensin bilene, som er bra biler, har koster mange penger. Som ikke kan selges, da markedet er forsvinner, og snart/nå blir for dyr til å brukes? Hva er meningen skal skje med disse bilene? Anonymkode: 9e33f...5aa Ingen som har sagt at du må kvitte deg med fossilt drivstorffdrevne biler? Er da bare å kjøre med den til den ikke går mer? Anonymkode: eedf4...b33 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #17 Del Skrevet 26. september 2021 Jeg skal ikke ha el bil. Med de blodprisene strømbaronene tar nå så nekter jeg å heve deres lommebok. Skal heller skaffe meg hest og kjerre! Anonymkode: 9b0cd...589 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #18 Del Skrevet 26. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg skal ikke ha el bil. Med de blodprisene strømbaronene tar nå så nekter jeg å heve deres lommebok. Skal heller skaffe meg hest og kjerre! Anonymkode: 9b0cd...589 Hvorfor vil du heller kjøre hest og kjerre enn elbil? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Anonymkode: 29973...f4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #19 Del Skrevet 26. september 2021 Er vel ingen partier som har snakket om å forby folk å kjøre de eksosbilene de har. Det er snakk om at nye biler skal være elektriske. Så kjør eksosbilen din til den ikke lar seg kjøre lenger og skaff deg en elbil da. Eller hest og kjerre, som han over her. Verre er det ikke. Anonymkode: f299c...3e1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 26. september 2021 #20 Del Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skal det være grønt å sende disse på skraphaugen? Virkelig? Dere selger dem selvsagt. Forhåpentligvis (og mest sannsynlig) til noen som kjører langt mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå